EDF Modellen - Kan het echt niet langer dan 5 minuten?

Sven,

ik heb enkele weken geleden een 2 motorige (dus 2 nacelles) SR-71A Blackbird ingevlogen. Tot mijn spijt bleek na 3 minuutjes (net genoeg tijd om te trimmen) mijn 1550 mAh 3S1P 30C Lipo tot op 1% volledig leeg te zijn ! :-( :-( Ben nu nog steeds op zoek naar een goede vervanger ! Belangrijk is gewicht en grootte van het pakket...

P.S. Wat EDF betreft : vandaag zijn mijn 2 Stumax EDF's 120mm aangekomen om in een 2,5m A-10 te steken (2x 11S1P lipo's gepland). Hoop er toch een minuut of 6 a 7 mee te kunnen vliegen (HOPEN).

Groetjes,

Davy

2 nacelles, 2 fans, 2 motoren, 2 regelaars,2 pakketten, 2x zo zwaar en 2x zo duur als waarschijnlijk je budget.

Het aanbod geldt nog steeds.

mvg,
Erik

Sven,

ik heb enkele weken geleden een 2 motorige (dus 2 nacelles) SR-71A Blackbird ingevlogen. Tot mijn spijt bleek na 3 minuutjes (net genoeg tijd om te trimmen) mijn 1550 mAh 3S1P 30C Lipo tot op 1% volledig leeg te zijn ! :-( :-( Ben nu nog steeds op zoek naar een goede vervanger ! Belangrijk is gewicht en grootte van het pakket...

P.S. Wat EDF betreft : vandaag zijn mijn 2 Stumax EDF's 120mm aangekomen om in een 2,5m A-10 te steken (2x 11S1P lipo's gepland). Hoop er toch een minuut of 6 a 7 mee te kunnen vliegen (HOPEN).

Groetjes,

Davy

Euhm, Davy

Mijn Turbine trainer 2.10m span weegt 6 kilo met de 13s2p pakket en 2 midi fans. Heb je hier de Sm110-52 voor in huis gehaald?

Erik,

ja, dat is zo ! Ik heb met Stu meerdere malen over en weer gemaild met de grootte van het model met gewicht en zo. En hij had deze fans aangeraden ! Ik ben nu wel nog op zoek naar de juiste regelaars (draadje).

P.S. Aanbod niet aanvaard, het budget is ongelimiteerd voor het ogenblik ! :-) :-)

Groetjes,

Davy

Erik,

geen idee wat je hiermee bedoelt... Maar ja, ben dan ook een Belg he !

P.S. Was je verbazing over de Stumax in de zin van "oei, niet goed", of "ah, goed" ??? Stuur me anders een PM zodat we dit topic niet te hard verknoeien.

Groetjes,

Davy

Het licht voledig aan de kracht van de lipo
de meeste vliegtuiden worden aangegeven met de minimaal te gebruiken lipo
wij halen makelijk 10 minuten uit een edf model
en dan is er nog genoeg tijd om te landen

10 minuten???
een 2200 mah lipo (bijvoorbeeld) in een amx jet is al heel zwaar, het CG is anders noooit meer goed te krijgen zonder de vliegeigenschappen nadelig te beinvloeden (door het overmatige gewicht)

MAAR ik weet niet wat mijn amx jet met de nieuwe lipo's doet (die onderweg zijn). Misschien ga ik ook wel richting de 10 minuten (ik reken er niet op hoor). Nu haalde ik iets van 7 minuten op 1 accu.

edf freet nu eenmaal flink stroom met de impellers.
helaas maar waar.

veel accus erin stoffen geeft enkel ellende, het ding word zwaar en door het missen van propwind over de roertjes snel in stall toestanden.

Deze meneer beweerd 10 minuten met een eurofighter:

Hoe kan dat dan? Is dat model eigenlijk underpowered?
Ik kan er niet echt uit opmaken of hij bijvoorbeeld in een looping goed door kan trekken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die man komt in zijn filmpjes anders niet echt over als een van die Chinese gladjanussen hoor. Het is bananahobby niet. ;)
En als het gesponsord en gefaked was, had hij zijn mond denk ik ook wel gehouden over de 2 gebroken stukjes.

Maar goed, je kunt in iedere jet wel genoeg accu's proppen om 10 minuten te halen,
de vraag is alleen hoe vliegt zon ding dan.

Dude,
Nitroplanes heeft een zeer slechte reputatie net als bananahobby en iedereen weet dat alleen hij lyrisch is over de service. Je weet ook niet dat hij een editor van een rc tijdschrift is dus Nitroplanes doet er alles aan om een goede recensie te krijgen van hem. Al die dozen heeft hij dus gratis gekregen in ruil voor articles. en je vind het vreemd dat hij er blij mee is?

Vergeet ook niet dat de aandrijving van Nitroplanes en bananahobby vaak niet de standaard setup is.

Welkom bij de internationale edf soap. Vooral in de foamies en polyesther edf jets is de service nul tot nihil als je al iets verzonden krijgt na je storting. Juist door deze knakkers ligt het amerikaans forum wegens spamming aan het infuus.

Mocht je toch interesse hebben in deze producten dan raad ik een europese dealer zeer aan. Het liefst Nederlands of duits want die zijn wettelijk verplicht om goede diensten te verlenen.

aanbod van 50 euri excl.vrznd staat nog steeds.

Hmm das nou jammer..
Ik dacht even dat er toch nog hoop was op een EDF kistje dat de 10 minuten haalt. :(

hahaha, man 10 minuten waar maak jij je druk om.

Gister weer heerlijk een 7minuten geragd met m`n GF-5.
als ik de 2200 zou vervangen door een 3000 dan haal ik de 10 minuten op m`n sloffen.

Wel iets zwaarder maar denk dat de kist dat best nog kan hebben, al is lichter wel leuker natuurlijk :yes:

Maar waarom zou ik, met 2 pakketjes vermaak ik me goed genoeg.

Alhoewel na 1 vluchtje was ik het wel weer zat en heb verder de hele avond maar met de Big Lift geknort om para`s te droppen :cool:

even ter informatie dit is de zelfde turbine, heb allen uit de f 35 de electro motor vervangen door mijn turbine. de fan past precies en de turbine ook

Lisand, een " EDF killer" betekent:
- een oplossing voor een vergelijkbaar bedrag (of in ieder geval ongeveer/minder) met meer/betere prestaties

Denk niet dat een echte turbine (al is hij micro) dat haalt kwa prijs.

Dus het is niet te vergelijken.

Als jij voro de prijs van een EDF setup voor een schuimjet een micro turbine kan leveren: kom maar op dan (incl foto's en filmpjes dit keer he ;) )

Back