Edge 540 73 inch

Discussie in '3D geprinte vliegtuigen' gestart door coen_l, 31 mei 2019.

  1. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Veldhoven
    Jan Weststrate en mig 3 vinden dit leuk.
  2. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Dat ziet er mooi uit idd. En de roeren rechtstreeks op de Servo, Tsja waarom ook niet als et past ;-). Die ga ik onthouden voor m'n volgende bouwwerk :thumbsup:
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    ik heb het ook wel eens toegepast bij schuim zelfbouw toestellen.. (schuim met glasvezel en carbon)
    alleen liep ik daar heel erg tegen de flex in de roervlakken aan.
    de servo zit op 1 kant, bij een beetje enthousiaste belasting met een groot roer (aileron) moet het roervlak best stijf zijn om de andere kant ook mee te krijgen.
    resulteerde in een vrij bijzonder vlieggedrag als er een beetje stevig gestuurd moest worden.

    tweede dingetje is dat er geen speling meer in de linkjes zit, dus iedere tik op het roer komt recht in de servo aan.

    en uitlijning wordt erg belangrijk.

    persoonlijk ben ik er juist weer vanaf gestapt vanwege voorgaande.
    servo's stopten er nog wel eens mee, stripte nog wel eens een tandje her en der.
    nu waren dat kleine servo's, ook niet de meest kwalitatief verantwoorde servo's (tegelijk, ook weer geen complete zooi)
    Als je dit toepast, zorg dat je een beetje goede servo's erin zet..

    scheelt dat alles met de printer al vrij netjes wordt uitgelijnt en zo. maar toch.
     
  4. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Bedankt voor je input, goed te weten dit mee te moeten nemen bij de keuze. En dan is et met een link ertussen toch weer niet zo verkeerd ;-)
     

Deel Deze Pagina