Edge 540 Red Bull (R2F)

• Topicstarter Topicstarter FloriZ
  • Startdatum Startdatum
F

FloriZ

Guest
Beste vliegers,

Na heel gevlogen te hebben met mijn eerste vliegtuig (zweefvliegtuig: Wild Hawk van Conrad). Ben ik toe aan een snellere vliegtuig.

Na veel zoeken op het internet kom ik weer bij conrad uit maar dan de:
Edge 540 Red Bull (R2F)

Maar ben nog wel opzoek naar wat meer informatie, had al een mailtje gestuurd naar Conrad of zij mij konden vertellen of de zender 2.4Ghz gebruikt (waar ik wel van uit gaat, maar staat niet letterlijk in de beschrijving), hoeveel kv de motor beschikt en hoelang je ongeveer met 1 accu kunt vliegen.

Ik krijg een mailtje terug met een paar links waar dat in zou moeten staan, maar daar staat de mini versie in met de edge 540 red bull versie. Dus nog een mailtje gestuurd, met daarin aangegeven dat ze een foute linkje hebben gestuurd. Krijg ik weer een bericht terug met een linkje erin is het weer fout met daarin een brandstof vliegtuig.

Weten jullie misschien wat meer over dit vliegtuig?

Het vorige vliegtuig die ik daar heb besteld, beviel mij heel goed, die was ook RTF.

Nog een vraagje is het niet verstandiger/ makkelijker om een eigen zender/ ontvanger te kopen en dan een ARF pakket te kopen waar ik alleen een ontvanger moet inpluggen?

Alvast bedankt.

:oops: zie net dat die Edge weer een maatje groter is dan wat ik hier liet zien :oops:

Laatst bewerkt:
Als jij denkt dat je na een Wild Hawk een Edge 540 heel kunt houden wens ik je heel veel succes. Je zult het nodig hebben.Willem.

Als jij denkt dat je na een Wild Hawk een Edge 540 heel kunt houden wens ik je heel veel succes. Je zult het nodig hebben.Willem.

Wat is dit nu weer voor onzinnige reactie?

Als het vliegen met een Wild Hawk hem goed afgaat, zal een stapje verder geen kwaad kunnen. Vliegen met een Edge 540 als deze (welke ook uit styoropor vervaadigd is) is een mooie opstap.

@TS: geen idee wat er voor electronica inzit. Maar mocht je de hobby leuk vinden, zou ik zeker eens kijken voor een losse zender ja.
Voordeel is dan dat je altijd vliegt met 1 dezelfde zender, 1 zender hebt die je moet opladen. 1 zender hebt welke je kunt gebruiken voor meerdere modellen (denk aan een computer zender).

Hou er ook rekening mee dat de Edge een stuk gevoeliger vliegt dan je Wild Hawk. Veel succes in iedergeval :)

geen idee wat er voor electronica inzit.
In deze modellen zitten over het algemeen volwaardige Chinees onbekend merk servo`s ;-)

Voldoende voor dit soort modellen.

Laatst bewerkt:
Wat mij opvalt bij een hoop R2F modellen is de specificatie:

"Gemakkelijk toegankelijk accuvak aan de onderzijde van het model"

Persoonlijk vind ik dit een drama gezien je nu altijd je kist op zijn kop moet leggen om er een beetje fatsoenlijk bij te komen.
Of je maakt er gelijk een bok voor, moet je alleen meer meeslepen.

Wat is dit nu weer voor onzinnige reactie?

Als het vliegen met een Wild Hawk hem goed afgaat, zal een stapje verder geen kwaad kunnen. Vliegen met een Edge 540 als deze (welke ook uit styoropor vervaadigd is) is een mooie opstap.

@TS: geen idee wat er voor electronica inzit. Maar mocht je de hobby leuk vinden, zou ik zeker eens kijken voor een losse zender ja.
Voordeel is dan dat je altijd vliegt met 1 dezelfde zender, 1 zender hebt die je moet opladen. 1 zender hebt welke je kunt gebruiken voor meerdere modellen (denk aan een computer zender).

Hou er ook rekening mee dat de Edge een stuk gevoeliger vliegt dan je Wild Hawk. Veel succes in iedergeval :)

Super bedankt voor je reactie, heb weer vertrouwen :p
alleen jammer dat Conrad hem pas 19 augustus weer op voorraad heeft, das echt balen, of ik moet natuurlijk ergens anders kopen zonder zender en dan apart een computer zender kopen.

maar als de Brushless motor een vermogen heeft van 350 W , is er dan geen schatting te maken hoeveel kv hij ongeveer heeft?

.....

maar als de Brushless motor een vermogen heeft van 350 W , is er dan geen schatting te maken hoeveel kv hij ongeveer heeft?

Wattage is de formule van A's x Volt, dus uitgaande van 11,1v = 31,5A.
Voor zover ik weet is het KV niet terug te rekenen met deze gegevens.

gr
ruud

Ik ben er achter gekomen dat die 1200Kv heeft.
Is dat niet wat weinig voor een stuntvliegtuig die 1Kg weegt?

1200kv is prima voor zo'n model hoor, met een edge o.i.d. moet je juist een laag kv hebben omdat je daar een grotere prop mee kunt draaien(meer trekkracht) een hoger kv betekent hoger rpm=kleinere prop=meer snelheid maar minder trekkracht.
een kunstvluchtmodel heeft echter vooral trekkracht nodig vandaar dat er een 1200kv motor in zit.

Groeten,
Sam

Oke, hartstikke bedankt voor de informatie uitleg.

Nu heb ik nog één vraag, wat waarschijnlijk niet beantwoord kan worden, maar misschien kan iemand dat wel schatten:

Hoe lang kan dit vliegtuig ongeveer op 1 accu vliegen en dan continu vol gas.

Dit is waarschijnlijk wel handig om een schatting te kunnen maken:

• Brushless 350 W motor
  • 30 A brushless regelaar
  • 11,1 V Li-poly-vliegaccu (1800 mAh)
  • Gewicht: 1020 g
En als ik rustig zou vliegen, zou hij dan wel een kwartier vol kunnen maken?

:D

Vliegtijd.

Als je goed op had gelet op school had je dat al kunnen uitrekenen.

Je accu is 1800 mAh = 1,8Ah.
Dus in theorie zou je een uur lang 1,8 A kunnen trekken en dan is je accu leeg.
Maar dat doe je niet.

P = U x I vermogen = spanning x Ampere
w = V x A

Als je continu vol gas zou vliegen.

350w = 11.1 x A
350 / 11,1 = 31 A

Je gebruikt dus 31 / 1,8 = 17,2 maal zo veel stroom.

60 min. / 17,2 = 3,4 min. volgas. Dit is theorie.

In de praktijk is het anders.
De spanning van de lipo is meestal wat hoger.
Je vliegt nooit continu volgas.
Het is verstandig je accu niet helemaal leeg te trekken Max 70%.

Dus het zal neerkomen op 2 a 3 min volgas. Half gas 2x zo lang.

1800 mAh accu is een beetje weinig voor een 350w motor.

Groet Arthur.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de berekening, standaard zit er maar een lipo van 1800 mah bij de RTF zet van conrad. Moet ik er maar een extra bij kopen

Ik heb dit toestel:

Ik kom ongeveer aan een vliegtijd van 7 min met een 2200mAh batterij.
Dit is met wat lichte acro.
Ik denk dat langer vliegen niet gezond is voor de lipo.
Dit is met de standaard 12 x 6 prop.

Het batterijvak is bereikbaar vanop de zijkant, niet vanop de onderkant.
Er was reeds een topic door mij gestart!:

kyosho-edge-450-red-bull-foam-versie

Laatst bewerkt door een moderator:
Back