Edge 540 van New Power

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Gert Jan Bastiaans, 12 mrt 2008.

  1. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    aha, ik snap hem, je boort dus een gaatje, plakt daar je magneetje in, en dat doe je bij de romp en de kap, helemaal duidelijk, dit ga ik toepassen(en als ik ga bouwen ook die cockpitkap passend maken, sluit niet goed af)
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik ben bij brandstofkisten bang voor de motortrillingen. Op electrotoestelletjes gebruikt ik magneetjes uit een hard-disk, en dan aan de andere kant een afgebroken stukje stanley-mes, dat werkt prima. Op een wat grotere brandstofkist zou ik het niet durven persoonlijk, tenzij je er zo ontzettend veel gebruikt dat het niet eens meer te doen is om de kap eraf te krijgen:)

    Op mijn 2.6m Velox heb ik het heel eenvoudig op gelost met 1 breekboutje, is bijna geen werk om het los en vast te draaien, en toch zit het muurvast;

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Grt.
     
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Als je het magneetje in de romp iets dieper lijmt heb je gelijk een arretiering . ;)

    [​IMG]

    Mvg Johan
     
  4. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    is wel veel pas en meetwerk, als je het zo netjes wil krijgen, of niet johan?

    daarbij weer een link gevonden, weliswaar de magneetjes wat duurder, maar de verzendkosten een stuk goedkoper(dus je bent tot +-80 magneetjes goedkoper uit)

    Wir liefern Magnete, Permanentmagnete, Dauermagnete aus Neodym (NdFeB)- Magnetismus ausprobiert

    @alexzzz, het systeem ziet er goed uit, jammergnoeg heeft de cockpitkap weinig houvast, dus ik zou even moeten kijken hoe ik het met dat syteem in elkaar kan zetten:D
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt, je moet wel wat houvast hebben aan de voor- en achterkant van de cockpit, maar meestal kun je wel een blokje hout extra inlijmen ofzo.....

    Grt.
     
  6. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    word bij de cockpitkap moeilijker, de bovenkant(dus waar jij dat lipje hebt zitten) is alleen maar plastic..
     
  7. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode

    Daar loop ik ook tegenaan inderdaad.
    Anders is dat systeem van Alexz inderdaad erg solide. Toch denk ik dat met het inlijmen van 4 magneten het voor deze kist voldoende is.
     
  8. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je boort eerst de gaatjes in de romp , lijmt de magneetjes er in .(0,5mm dieper)

    Als het droog is leg je op de magneetjes nog een er op met een stukje folie er tussen , door het magneetje nu met grafiet of een marker te kleuren en dan de kap er op te drukken kan je zien waar de gaten in de kap moeten .

    Als je de gaatjes in de kap hebt kan je droog proberen of het past , eventueel met een klein vijltje nabewerken .

    Dan met een paar druppels epoxy in de gaatjes de kap weer plaatsen .

    De folie tussen de magneetjes zorgt dat die niet verlijmt worden met elkaar . ;)

    Mvg Johan
     
  9. Gert Jan Bastiaans

    Gert Jan Bastiaans

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    430
    Locatie:
    OMMEN
    Ok dit is hoe ik het kapje heb vast gemaakt.
    Je neemt een messing buisje en een stalen pen.
    Stukje balsa aan de Kap er door heen prikken en klaar.
    Maar de truuk zit hem in het ietsjes krom buigen van de stalen pen zo dat hij zich zelf klem zet in de messing buis :D:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zit er een flinke kier tussen de cockpit en romp, of lijkt dat maar zo?

    Grt.
     
  11. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    slim idee, dit ga ik ook toepassen denk ik, alleen ga ik op het houten blokje aan beide kanten een inslagmoer aanbrengen, en dan vanaf de buitenkant een breekbout(van beiden kanten) met een lengte van ongeveer 4-6 cm, vind ik een mooier gezicht. De kopjes van die bouten verf ik dan wel even, om het af te maken

    ik kwam deze bout tegen
    Hobbycity Online R/C Hobby Store : Nylon Screws 6x60mm $0.21

    welk formaat inslagmoer moet ik daarvoor hebben(wellicht met een link op hobbycity:D)
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2008
  12. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    fotootje ter verduidelijking.Is mss nu te laat.tenzij je het nog kan aanpassen.
    [​IMG]
     
  13. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    potverdikkeme, heb ik net 2 breekbouten en 2 inslagmoeren gekocht. Nou kostte me maar 0,50 cent:D

    wezze, heb je nog van die magneten(of ist een geplukte foto?)

    dit ga ik dan wel toepassen, ziet er wel heel mooi uitLD
     
  14. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Fotootje van UH "geleend".Heb het zo al in verschillende toestellen toegepast gezien.
     
  15. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    jammergeneg (bij nader denken) heb ik niet zoveel ruimte daar op de achterkant om grote magneten te plaatsen, eerst bouwen, en dan kijk ik wel hoe ik het finish(breekboutdopje aan beide zijkanten is ook niet alles..)
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Ander idee wat ik wel eens gezien heb, is met buisklemmetjes.. kan even de juiste afbeelding niet vinden, maar zo'n soort ding:
    [​IMG]

    Dat dan in je romp en dan buisje in je kap wat daar in klikt..
     
  17. Gert Jan Bastiaans

    Gert Jan Bastiaans

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    430
    Locatie:
    OMMEN
    En nu maar hopen dat het morgen een beedje mooi weer is :D:
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik vrees van niet.....:(
     
  19. Gert Jan Bastiaans

    Gert Jan Bastiaans

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    430
    Locatie:
    OMMEN
    Woei maiden gehad. Het weer was redelijk mooi :D:
    Hij moest iets up getrimt worden. En 1 tikje Elron links.
    Hij vliegt mooi strak alleen ik heb het iedee dat het zwaarte punt iets veder naar achter mag. Hovern kan de kist vast wel maar ik nog niet zo goed :D:.
    Een Flatspin doet ie goed en hij komt er ook makkelijk uit.
    Knive edge wou niet helemaal omdat ik teweinig uitslag had op mijn richting.

    De landing ging niet helemaal zo als het hoor. Met aan aanvliegen sloeg de moter af grrrr.
    Gevolg een heel kleinscheurtje in het moter schot. Ik zou er wel mee kunnen vliegen maar voor de zekerheid toch maar niet gedaan.
    Hier is het filmpje. http://www.rmf-friendship.nl/film/mov/edge540maiden.wmv
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Iets overtrokken terwijl je nog te hoog vloog bij die dead-sticklanding, das jammer, had niet gehoeven:) Vliegt verder prima zo te zien, volgens mij is het overal redelijk weer geweest, behalve hier bij mij in de regio...... (bijna geen moment droog geweest eigenlijk)

    Grt.
     

Deel Deze Pagina