Edge bladen failliet

Ik krijg net een mailtje dat edge out of bussines is en ze de voorraden aan het verkopen zijn.. vandaar dat ze overal uitverkocht zijn...

Ik baal hier wel van want vind het echt een van de beste bladen die er te krijgen zijn.

Heeft er iemand eventueel een tip voor net zulke goede of betere main en tail blades voor de 450.

Gr Serge

Dit nieuws is al een paar maandjes oud.
Egde is gelijk ten onder gegaan met Readyheli.com.
Ik meen iets van de zelfde holding.

Laten we het hopen.. maar ik heb er weinig aan aangezien ik de huidige edges kapot gevlogen heb en nieuwe perfecte 450 (325mm) bladen nodig heb

verklaart idd wel wat.
Nu heb ik gelukkig doorgaans vrij zelden nieuwe bladen nodig..
maar zal toch ff moeten zoeken om weer een goed huismerk te vinden

Edge was inderdaad van Readyheli. Met een beetje zoeken vind je wel bladen die je net zo goed bevallen. Wat vond je het fijnste aan Edge? PM me als je interesse hebt om een ander merk te proberen.

Ik heb al rond zitten kijken en vond pp helifreak een hele horde mensen die mavrikk 325mm g5 pro vliegen.. 40 dollar staat er bij mavrikk bij maar kan ze nog niet ergens vinden die ze richting Nederland stuurt voor minder dan 35 dollar..

Ik kijk nog even verder..

Ik heb al rond zitten kijken en vond pp helifreak een hele horde mensen die mavrikk 325mm g5 pro vliegen.. 40 dollar staat er bij mavrikk bij maar kan ze nog niet ergens vinden die ze richting Nederland stuurt voor minder dan 35 dollar..

Ik kijk nog even verder..

Fast lad verkoopt ze.

Dank, had ze al in Amerika gevonden.. 39.99 met 49.99 verzendkosten.. dat is me wat te duur..

Ik ga eens kijken bij fastlad, dank

Nog even terugkomend op post #12, ik heb ze gevonden hoor bij Lightning rc, de 1st quality mavrikk g5 pro fbl vst 325mm. Voor 45,= sturen ze hem op naar nl, komen dus een paar euro duurder uit dan de edges als je ze in Nederland kan bestellen.
Wel duur voor een probeersel maar veel goede dingen over gelezen dus we gaan ze eens testen..

er zullen best bladen hetzelfde zijn..
Ik vond de edges altijd net zo'n mooi compromis geven. Niet zo achterlijk schichtig (ik vlieg dus normaal geen 3d) als de meeste tegenwoordig
De align 3g's vond ik ook nog een beetje te happig vliegen. en ik had die toen op de 450 en op de 600 geprobeerd.. (wel de bijpassende maat natuurlijk ;-))

Misschien dat radixx of de SAB een beetje in de buurt zit?

Weer wat meer te weten gekomen..

Bladen zijn persoonlijk natuurlijk maar de Radixx bladen komen overal heel goed uit, beter dan edge zelfs en de mavrikks..
De mavrikks de een zweert erbij en de ander vind het niks, vooral voor de 600 schijnen ze top te zijn en iemand met een atom 500 is ook lyrisch over de g5 pro's, las dat er wel een goede pop in zit en dat vind ik wel fijn als dat over het geluid gaat hahaha anders heb ik verkeerd begrepen wat ze met de "pop" bedoelde.

Omdat Radix me te makkelijk was wil ik de maverikks wel proberen.. is het niks dan bestel ik alsnog andere blaadjes. Al blijf ik het heel jammer vinden dat de edges (voorlopig) verleden tijd zijn want daar heb ik zoveel plezier aan beleefd en stappen mee gemaakt in het vliegen omdat ze zo super smooth vlogen.. maar goed na de falende servo gister zijn die dus verleden tijd.. op naar de mavrikks dus

@student. Ik vond gevoelsmatig de align 3g bladen niet in de buurt komen van de smooth edge bladen..

Oh en nog iets wat is het verschil tussen wide chord en normale chord? De bladbreedte??

'pop' is het snel stoppen, of er vandoor kunnen gaan.
Dus bladen die lekker stijf zijn, weinig torderen.
ik heb ook wel eens iemand vol pitch zien geven, zag je eerst de bladen doorbuigen, en toen pas ging de heli mee. dan heb je dus minder 'pop" ;-)

De zgn. bladefart is ook leuk, maar geeft eigenlijk aan dat je blad aan het overtrekken is.
Dit op zijn beurt is ook weer een gevolg van een flexibel blad.
een vlieger die continu bladefarts maakt, heeft waarschijnlijk een redelijk agressieve vliegstijl, of redelijk flexibele bladen

1 van de redenen waarom de edge "smooth" voelt tov de 3g's is het gewicht..
de edges zijn zwaarder.
maar dat 'smooth" kan men ook verkrijgen door het zwaartepunt verder naar de buitenkant van het blad te leggen.
Bij de edge en de 3g lagen de zwaartepunten ongeveer gelijk, zodoende kan ik die mooi vergelijken..

Toch is het in mijn beleving wel een stelregel dat een zwaarder blad vaak eerder "smooth" voelt dan een relatief licht blad.

Das mooi want ik vind een goede pop dan ook fijn dan .. zon bladefart lijkt me niks..
Komt mooi uit want het kritiek op de mavrikk's tov de radix of rail bladen is dat ze wat zwaarder zijn.. maar goed dat is allemaal theorie.. ik ga het mee maken maar als ze er 40 dollar voor vragen, en 120$ voor de 600 size bladen waar ik veel goeds over kan vinden, geloof ik het wel of zijn de verwachting dat ze best goed zijn erg hoog en ik denk ook prima voor mijn vliegstijl als ze daadwerkelijk wat zwaarder zijn dan de edges. Ik vond juist het fijne van de edge dat alles zo lekker smooth liep.. de 3g bladen vond ik meer hakketakkeriger in hoeverre dat ook een woord mag zijn.
De Mavrikk bladen schijnen wel meer drag te hebben wat je zal merken in je vliegtijd.. ook dat ga ik meemaken. Zal nog wel een maandje duren denk ik helaas.

Back