Na enige probeersels is het toch uitendelijk gelukt om een deftige vleugel te maken. Foam met 8 gr carbonvlies, disser en 45 gr glasmat.
Liggers zijn carbon stuurstangen van 1.5 mm. Voorlijst kevlar 27gr plus 25 gr glasmat. Flap nog eens dubbel belegd met kevlar 27 gr en dan glasmat en disser. Net voor de flap de vleugel afgekast met 63 gr carbon.
Scharnier is gemaakt van 27 gr kevlar. Uiteindelijk gewicht 65 gr. Misschien iets te veel. Volgende lichter hoop ik met misschien een andere werkwijze.
Het énige probleem heb ik met het scharnier te maken. Bij het doorvijlen van de huid raak ik soms het scharnier en hier is hetb dan gescheurd. Dit heb ik opgelost met scharniertape. Ook de flap is niet torsievast alhoewel duddel belegd met kevlar en glasmat plus disser.
Hoe kan ik deze problemen bij de volgende vleugel vermijden?
Misschien kevlar van 36 gr gebruiken als scharnier?
Graag jullie mening.
Paul
Liggers zijn carbon stuurstangen van 1.5 mm. Voorlijst kevlar 27gr plus 25 gr glasmat. Flap nog eens dubbel belegd met kevlar 27 gr en dan glasmat en disser. Net voor de flap de vleugel afgekast met 63 gr carbon.
Scharnier is gemaakt van 27 gr kevlar. Uiteindelijk gewicht 65 gr. Misschien iets te veel. Volgende lichter hoop ik met misschien een andere werkwijze.
Het énige probleem heb ik met het scharnier te maken. Bij het doorvijlen van de huid raak ik soms het scharnier en hier is hetb dan gescheurd. Dit heb ik opgelost met scharniertape. Ook de flap is niet torsievast alhoewel duddel belegd met kevlar en glasmat plus disser.
Hoe kan ik deze problemen bij de volgende vleugel vermijden?
Misschien kevlar van 36 gr gebruiken als scharnier?
Graag jullie mening.
Paul
Laatst bewerkt door een moderator: