Een aardige link voor de slepers onder ons?

hey

Best knap en dat het ship moeilijk zal omgaan is best handig met de haak bijna altijd aan het uiterste aangrijpingspunt.

Best handig

Groetjes Geert

Inderdaad is er een model van.

foto10s.jpg

Model van J Zwenger, foto HMBC Anderé Ros.

Groetjes Hans.

In Nederland beter bekend als een carrouseltug.
Multraschip heeft al zo'n ding varen, als ik me niet vergis een verbouwde voormalige Goedkoop sleper.
Ik heb ook wel eens vernomen dat er nieuwe carrouseltugs gebouwd zouden worden, maar heb er nog nooit iets concreets van gezien.

Mampaey is een fabrikant van o.a. sleephaken. Ik vraag me af of ze het idee "gekopieerd" hebben of dat het in samenwerking met de uitvinders van het concept gaat.

Hoi Allemaal,

Dat klopt Multraship heeft inderdaad een Carrouseltug rondvaren, de Mutratuig 12 ( :wink: ).

Laten we hopen dat dit idee niet doorzet, persoonlijk vind ik het eigenlijk geen zicht :(. Voorheen was het ook al geen mooie sleper, maar nadat ze er ook nog zo'n grote oranje ring opgezet hebben............. :?.

Niets ten nadele van het systeem hoor, dat werkt immers prima :D.

Groetjes, Danny.

Best een grappig idee, alleen een beetje jammer van de "look" die een sleper dan overhoudt.. persoonlijk vind ik een grote haak aan de achterkant veel mooier ;)

maar als zo een sleepboot nou voluit aan het trekken is en er geeft iemand (per ongeluk) een ruk aan het stuur dat de boot helemaal dwars ligt ten opzichten van zijn sleep, trekt hij zich zelf dan niet ondersteboven :????

De patenthouder van dit systeem is novatug. Deze ontwikkelen concepten voor de sleep en duwvaart. Op hun website staan filmpjes over de werking. De voordelen zijn dat het schip niet omver kan (het kan wel onder worden getrokken dmv water over het dek) en het schip kan maximaal remmen zonder de motor te gebruiken en is dus erg fuel efficient. Er wordt idd een nieuw schip gebouwd dat een paaltrek heeft van circa 80 ton. Ik heb de tekening gezien en het wordt erg mooi.

@ron alders :oops:
Dat lijk mij nou toch leuk voor een model he.
Dat gaat er wel ruig aan toe hoor :roll: :roll:
Je moet natuurlik niet vergeten achteronder/ macninekamer /etc etc goed dicht te maken he waterdicht dus. :lol:
Anders is het wel blub blub blub blub He
Want het is zo toch een halve duikboot :idea: :idea:
mvg
Frederik :D
ps ik zoiets al op de wsd
Komen we vast in de krant [hoofdartikel] denk ik zo
Allemachtig wat een spektakel daar :D :D

Back