Wegens positieve omstandigheden heb ik mijn lidmaatschap bij de RACO in Utrecht opgezegd en ga ik bij ERCE in Eindhoven rijden. Daar hebben ze onder andere een oldtimer / youngtimer klassen en die lijkt me erg leuk, vooral omdat het allemaal niet zo hard gaat en de banden en motor en zo voorgeschreven zijn. Ergo, er moet dus een autootje voor gemaakt worden. Ik was ooit een fervent Tamiya TT-01 rijder, zelfs ook toen de TT-02 al uit was. Maar nu, beginnend met een schone lei, heb ik toch voor een 02 gekozen en wel de TT-02 in der Tüte van Racers Paradise in Germanistan. Daar werd ook de benodigde Carson Cup machine aangeschoven, mijn Tamiya Cup hart maakte stiekem een huppeltje. Wie weet...
Tot mijn grote schrik ontving ik geen zak maar een doos, was het dan toch mis gegaan?!?
Nee, gelukkig de Tüte en de motor:
Het is eigenlijk een uitgeklede TT-02 kit:
Wat ik mis zijn de standaard ESC en motor, maar ik heb toch al een andere regelaar en ben dus aan de Carson Cup Machine gebonden, dus missen is in deze relatief. Ook zitten er geen wielen en geen kap bij, daarover later meer.
En dan maar aan de slag. Middenas, tandwielen en diffs erin:
Torens erop en wielophangingsarmen:
Aandrijving en wielophanging compleet:
Sturing ingebouwd:
De servo ingebouwd en de ESC op zijn plek, nog niet aangesloten:
Als servo heb ik een gewone Turnigy TGY-AN13 gekozen, gewoon analoog. Ik had ooit erg snelle dure servo's en die waren zo snel dat ik op de zender de servo speed weer terug stelde. Niet nodig dus en zeker voor deze klasse is de gekozen servo genoeg. De ESC is de HobbyWing 1060, een erg simpele maar betrouwbare regelaar voor de Cup Machine.
Als oldtimer body heb ik een HPI Mustang Fastback besteld, die zal weer mijn bekende geel met zwarte kleuren krijgen. De velgen ben ik nog niet uit en de banden moeten ook nog besteld worden. Ik las net op de ERCE site dat er een tweede type wordt toegestaan, dus er zal gekozen moeten worden.
Al met al lekker een uurtje gesleuteld, vandaag. Ik heb al een klein lijstje met hop-ups in mijn hoofd:
Kogellagers
Olieschokdempers (gewoon de plastic CVA shocks)
Metalen stuurkogels
Ik twijfel of ik een alu tussenas neem. Ik lees daar verschillende dingen over. Eerst maar even niet, deze zijn in ieder geval al beter dan het plastic geval in de TT-01.
Ik moet nog even rekenen welk motortandwiel ik moet hebben voor de juiste maximaal toegestane overbrenging.
Ohja, en andere aandrijfassen. Dit standaard spul blijft bagger, 01 of 02. Waarom ze die blijven leveren mag Joost weten...
Hugo
Tot mijn grote schrik ontving ik geen zak maar een doos, was het dan toch mis gegaan?!?
Nee, gelukkig de Tüte en de motor:
Het is eigenlijk een uitgeklede TT-02 kit:
Wat ik mis zijn de standaard ESC en motor, maar ik heb toch al een andere regelaar en ben dus aan de Carson Cup Machine gebonden, dus missen is in deze relatief. Ook zitten er geen wielen en geen kap bij, daarover later meer.
En dan maar aan de slag. Middenas, tandwielen en diffs erin:
Torens erop en wielophangingsarmen:
Aandrijving en wielophanging compleet:
Sturing ingebouwd:
De servo ingebouwd en de ESC op zijn plek, nog niet aangesloten:
Als servo heb ik een gewone Turnigy TGY-AN13 gekozen, gewoon analoog. Ik had ooit erg snelle dure servo's en die waren zo snel dat ik op de zender de servo speed weer terug stelde. Niet nodig dus en zeker voor deze klasse is de gekozen servo genoeg. De ESC is de HobbyWing 1060, een erg simpele maar betrouwbare regelaar voor de Cup Machine.
Als oldtimer body heb ik een HPI Mustang Fastback besteld, die zal weer mijn bekende geel met zwarte kleuren krijgen. De velgen ben ik nog niet uit en de banden moeten ook nog besteld worden. Ik las net op de ERCE site dat er een tweede type wordt toegestaan, dus er zal gekozen moeten worden.
Al met al lekker een uurtje gesleuteld, vandaag. Ik heb al een klein lijstje met hop-ups in mijn hoofd:
Kogellagers
Olieschokdempers (gewoon de plastic CVA shocks)
Metalen stuurkogels
Ik twijfel of ik een alu tussenas neem. Ik lees daar verschillende dingen over. Eerst maar even niet, deze zijn in ieder geval al beter dan het plastic geval in de TT-01.
Ik moet nog even rekenen welk motortandwiel ik moet hebben voor de juiste maximaal toegestane overbrenging.
Ohja, en andere aandrijfassen. Dit standaard spul blijft bagger, 01 of 02. Waarom ze die blijven leveren mag Joost weten...
Hugo
Laatst bewerkt: