M
mikevst
Guest
Deze voormiddag ben ik nog eens gaan rijden met mijn auto. Alles ging goed in het begin maar ik had na een tijdje de indruk dat de motor wat moeilijker (rijker) ging lopen. Na wat bijstellen was dit weer iets beter.
Thuis gekomen heb ik de motor eens uit elkaar gehaald. Ik moest er toch nog afterrun indoen. De compressie was nog in orde, de piston-sleeve zag er nog goed uit en de lagers voelden nog goed aan.
Maar ik merkte dat er wat speling op de drijfstang zat. Dus wat speling tussen de drijfstang en het pinnetje op de krukas. Ik kan de drijfstang dus wat "kantelen" of "heen en weer" bewegen op dat pinnetje.
Er is mij ooit verteld dat daar wel wat speling moet opzitten omdat anders het boeltje op elkaar zou spannen. Maar hoeveel speling moet daar dan eigenlijk opzitten.
Thuis gekomen heb ik de motor eens uit elkaar gehaald. Ik moest er toch nog afterrun indoen. De compressie was nog in orde, de piston-sleeve zag er nog goed uit en de lagers voelden nog goed aan.
Maar ik merkte dat er wat speling op de drijfstang zat. Dus wat speling tussen de drijfstang en het pinnetje op de krukas. Ik kan de drijfstang dus wat "kantelen" of "heen en weer" bewegen op dat pinnetje.
Er is mij ooit verteld dat daar wel wat speling moet opzitten omdat anders het boeltje op elkaar zou spannen. Maar hoeveel speling moet daar dan eigenlijk opzitten.