Een eerbetoon aan Evert Kreulen en zijn Impuls

Discussie in 'Bouwverslagen' gestart door Bruno van Hoek, 3 okt 2019.

  1. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    In overleg met Henk , plaats ik ook even hier mijn oproep . Is een impuls bouwer die het ziet zitten om er twee te bouwen. De reden dat ik het vraag is dat ik het bouwen wellis waar geweldig leuk vind maar het eigenlijk steeds minder gaat . ( slijtage in mijn gewrichten en schade aan het besturings systeem ) .

    Mijn voorstel is het volgende ik koop twee kits die beide door een persoon gebouwd worden. Een is er voor mij en de anders is voor de bouwer van de modellen. Vlies , spanlak en servo's zitten ook in de deal , Alleen de motor zal de bouwer zelf moeten regelen. verdere bij komende kosten gaan in overleg.

    Invliegen kan hier gewoon in de tuin , ik heb er vanmorgen nog vrije vlucht gevlogen met mijn Ebenezer . dus hoeven we niet te wachten tot de vliegvelden weer open zijn .
     
  2. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Harderwijk
    Mooi aanbod JanHein! Mijn bouwtempo is te traag en to do lijst te lang om dit op me te nemen, maar er is vast wel iemand anders te vinden die het wil doen.
     
  3. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    :yes:Hoi Frans, da’s een heel mooie verzameling. Zo te zien alleen om naar te kijken... of zijn al die mooie flessen weer gevuld met kouwe thee...
     
  4. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Sorry JanHein. Mooi aanbod en Ik zou je graag willen helpen maar ik ben al blij dat ik zeer binnenkort mijn E- en D-Impuls kan aankleden :)
     
  5. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.830
    Locatie:
    Vlaardingen
    Kep het plaatje alleen maar van het internet geleend......:hammer:
    Anders zou je best op de thee mogen komen :bier:
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Wil wel twee Impulsen bouwen. De afstand tussen Vlaardingen en jouw woonplaats vindt ik wel een bezwaar. Even naar Friesland om een Impuls af te leveren is wel erg ver.

    Met vlies als bekledingsmateriaal heb ik geen ervaring. Maar Frans woont hier om de hoek, dus dat komt wel goed. Verven doe ik ook niet. Die vaardigheid is bij mij niet ontwikkeld. Weet iets dat geverfd moet worden altijd flink te verknoeien.

    De bouwtijd schat ik in als 6 tot 8 weken. Als mijn vakantie in juni doorgaat (i.v.m. corona is die kans klein) twee weken langer.

    Heb de nodige ervaring met het bouwen van vintage toestellen. Zie https://www.modelbouwforum.nl/threads/bouwverslag-veron-sky-skooter-vra.258418/ en https://www.modelbouwforum.nl/threads/de-courtesan-van-vic-smeed.266120/

    Verdere referenties bij Frans...
     
    Harry van Melick en ArthurP vinden dit leuk.
  7. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb vorig jaar 1 van de vintage vliegtuigen van N.P.S. van dichtbij mogen bekijken en kan vertellen dat ik weinig modellen gezien heb die zo mooi gebouwd zijn. Er staat er 1 bij mij in Rotterdam en 1 bij Paul in Vlaardingen dus voorbeelden genoeg in de buurt. Desnoods kom ik hem wel brengen, moet voor mijn werk toch vaak in het noorden zijn.
     
    janhein vindt dit leuk.
  8. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    wow nu al een bouwer gevonden voor mijn impuls.

    Ik ga nog een kit bestellen als N.P.S er nog geen een heeft en zorgen dat ze richting Vlaardingen gaan. De motor schroef ik morgen van de testbank. en die gaat met servo's en de rol vlies ook richting Vlaardingen. Alleen als ik een blik spanlak verstuur kan ik problemen krijgen met de post . Daar moet even een oplossing voor komen. .


    Rest doen wel via pb :)
     
  9. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    neem dan een van je eigen kisten mee , we hebben hier echt een zee aan ruimte en vliegen kan vanuit de tuin. Als we een beetje afstand houden kunnen we veilig vliegen
     
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    S.v.p. geen "ouderwetse" spanlak. Dan kan ik meteen het huis verlaten. Er is tegenwoordig de odeurless versie.
     
  11. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    houden we gewoon rekening mee.
     
  12. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Ga in het Vintage RA/RC deel een bouwverslag bijhouden!
     
    janhein vindt dit leuk.
  13. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.830
    Locatie:
    Vlaardingen
    Laatst bewerkt: 26 apr 2020
    janhein vindt dit leuk.
  14. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    388
    Locatie:
    Groningen
    B64A1917-E8B3-4E55-A704-758EFC863F49.jpeg
     
    RTrider en janhein vinden dit leuk.
  15. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Zo zie je maar, werk komt zomaar binnenwaaien. Komt wel goed uit. Was al aan het tekenen geslagen voor een bouwprojectje. Dat wordt nu even uitgesteld. Wat betreft de Impulsen, mijn ervaring met vlies is nul. Doe binnenkort nog een keer een beroep op jouw ervaring.

    Ga ik ook nog een verbrandingsmotor inbouwen. Dat is lang geleden en ik had nooit gedacht dat nog eens te gaan doen...
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2020
    ArthurP, beemstra en RTrider vinden dit leuk.
  16. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Bekijk bijlage 369317 Maar weer eens een vraag.
    Zoals op de foto te zien heb ik het middendeel van de deelbare vleugel ingedekt met 2 mm balsa. In het vlakke gedeelte nog een tussenrib geplaatst. Echter in het schuine deel niet. Tijdens het maken vd eindrib het balsa ingedrukt op het schuine deel, zie vinger. Ga nu maar met 25 gr glasdoek en polyester de ingedekte delen verstevigen.

    Zou dat voldoen?
    Hecht Solartex op het polyester?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.016
    Locatie:
    Zwolle
    Ja solartex/oratex hecht op glas/epoxy...vooraan uitsluitend met de duimen en pinken werken..niet met je doordruk vingers...
     
    RTrider vindt dit leuk.
  18. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Oeps, je bent er door voor je het weet. :eek::D
     
  19. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    388
    Locatie:
    Groningen
    ... mit “Fingerspitzengefühl”! ;)
     
    RTrider vindt dit leuk.
  20. Rene Neefe

    Rene Neefe PH-SAM

    Lid geworden:
    15 feb 2008
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Voorburg
    Daar ik uhm deelbaar wilde hebben en deze en gene e.e.a. ook al aan het bekleden waren met 0,4mm triplex i.v.m. elastiek insnoering, heb ik het midden gedeelte op gebouwd uit 0,8 mm triplex.
    Scheeld ook lijm = gewicht i.p.v. al die losse onderdeeltjes aan elkaar lijmen.
    Allemaal iets zwaarder maar geen probleem als ik het totale gewicht van anderen zo zie. Image%20(11).jpeg
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2020
    RTrider en Harry van Melick vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina