Een eerbetoon aan Evert Kreulen en zijn Impuls

Discussie in 'Bouwverslagen' gestart door Bruno van Hoek, 3 okt 2019.

  1. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Je zou het alsnog kunnen aanpassen. Of je plaats een decal op beide zijden van de neus. Ik heb nog twee stuks die ik niet meer nodig heb. Stuur mij en pb met je adres en ik stop ze in een envelop.
    Decals zijn 80mm

    upload_2020-7-6_15-53-11.png
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2020
  2. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Doe jezelf niet tekort, hij ziet er ook heel mooi uit!
     
    RTrider vindt dit leuk.
  3. lamberto

    lamberto

    Lid geworden:
    12 okt 2008
    Berichten:
    216
    Locatie:
    stadskanaal
    Goed idee RTrider,ik zal het eens bekijken.Ongeveer 5 jaar geleden heb ik een Coronet en een Tomboy gebouwd.Ik zie nu dat ik de Tomboy net als jij heb beschilderd.Kwalitatief wat minder perfect maar het idee is hetzelfde.Mijn vrouw zegt altijd dat als het model vliegt je toch geen onvolkomenheden ziet en dat is zo maar je wilt toch graag wat goeds laten zien.
    Kijk maar eens op de site van onze club.
    MTA ter Apel onder het kopje "projecten" .
     
  4. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Zij heeft helemaal gelijk. Vliegtuigen moeten vliegen en dat moeten ze.
    Aan mooi wezen heb je niks, nou ja....
    wel leuk om naar te kijken vanaf een terras :bier:
     
    Fuel Monkey vindt dit leuk.
  5. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Mooie Tomboy Lambert en identiek neusje als mijn Impuls. Samen maar eens vliegen op OHA of ik kom naar jullie veld. Ben erg benieuwd hoe de Impulsen vliegen. De ene vleugel heeft wel en de andere geen washout, beide zelfde v-stelling. Vleugels en ook stabilo’s kunnen op zowel D- als E-Impuls. Eén stabilo met hoogteroeren de andere zonder. Er valt dus wat te proberen en onderzoeken.
    Ik hoop dat ze beide goed vliegen. We gaan het zien
     
    lamberto vindt dit leuk.
  6. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    63180BC5-7341-4466-B1AB-279363C956BE.jpeg 328CE127-EE41-45E1-B709-B3A8F4FBE34B.jpeg Nog een laatste blanke laklaag en dan is de E-Impuls klaar. Dat zie niet op foto’s dus bij deze. Op vier hoog geen mooi gazon en met de miezer regen maar binnen gemaakt.
     
  7. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    De D-Impuls is ook gepimpt en klaar.
    PAW.19 moet nog ff in de neus en dan mag ze ook op de foto.
     
  8. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    Zwolle
  9. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Mijn ervaringen tijdens het pimpen.
    Gebruik gemaakt van sjablonen, decals 14mu op wit transferpapier en 8mu op transparant waterslide transfer.

    NB Na tientallen jaren weer voor het eerst gedaan. Ik heb de wijsheid niet in pacht maar veel gelezen én gevraagd in het MBF bij oude TFA rotten. Onderstaand ‘zonder geweer’ zeggen de Duitsers.

    Houdt alles goed nat bij het sjabloneren. Is het droog en zit het niet goed dan heb je een probleem. Zorg dat het sjabloon strak en recht blijft want het schuift alle kanten op. Prettig om te positioneren. Randjes twee keer met verdunde blanke lak afwerken om onderkruipers te voorkomen. Controleer of je het goed gedaan hebt. Enkele plekjes toch nog mis gegaan en dat zie je pas als het te laat is. Na aandrogen blanke lak de eerste laag watergedragen kleurlak dun opbrengen. Drie tot vier uur laten drogen afhankelijk van hoe warm het is. Dan tweede en laatste kleurlaag erover heen. Zorg dat het gedekt heeft maar niet te dik. Direct daarna sjabloon eraf halen. Bij Oratex eerst een blanke laklaag aanbrengen anders is het oppervlak te ruw en dat vraagt om onderkruipers. Vlies een paar keren goed spanlakens.

    Decals 14mu op witte transferpapier.
    Hierbij is het zaak de decals precies langs de randjes te knippen. Het wit schijnt wel door op bv rode ondergrond.
    Deze ‘dikke’ decals werken prettig. Is wel spannend bij zo’n eerste keer. Maar ben er tevreden over. Houdt alles goed nat totdat het naar tevredenheid zit.

    Decals 8mu op transparante ondergrond. Full color met zwart én witte kleur.
    Deze zijn flinterdun en veel lastiger. Het knippen kan ruim om de decalopdruk zelf. Maar bij het opbrengen wil dat transparante randje gemakkelijk dubbel gaan zitten en dat krijg je bijna niet meer goed. Ook hier alles zeer goed nat houden. Zorg dat de decal strak blijft, rimpels wegschuiven. Heb we de indruk dat ze wegtrekken als de decal opdroogt. Het dubbele randje blijf je iets zien. Ik hoop dat dit minder wordt door de laatste blanke laklaag. Een volgende keer vraag ik nadrukkelijk om 14mu transparant transferpapier. Nu helaas 8mu gekregen terwijl ik toch 14mu besteld heb. Oh ja, het valt mij op de de rode ondergrond door het wit van de decal heen komt. Heb het idee dat de ene decal die langer geweekt heeft dan de ander hier gevoeliger voor is.

    Al met al was het een spannende bezigheid die concentratie vraagt.
    Bij de laatste decal/sjabloon weet je hoe het (had) gemoeten. Al doende heb ik geleerd. Bij de Invader150 zie ik er niet meer zo tegenop. Moet alleen vlugger bouwen anders ben het geleerde weer vergeten.....
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
  10. lamberto

    lamberto

    Lid geworden:
    12 okt 2008
    Berichten:
    216
    Locatie:
    stadskanaal
    Dat is wel een heel stijlvolle IMPULS RTrider. Eigenlijk te mooi om mee tegaan vliegen.
     
  11. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Lambert, Gaan we samen naar zitten kijken op een terras onder het genot van een paar :bier::bier: en dan gezellig over onze mooie hobby kletsen.
    Maar ze zal toch ook moeten vliegen aan mooi zijn heb ik niks...
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
  12. lamberto

    lamberto

    Lid geworden:
    12 okt 2008
    Berichten:
    216
    Locatie:
    stadskanaal
    We hebben in Ter Apel een prachtig onderhouden veld maar nu heeft de boer van het achterliggende perceel hennep verbouwd.Het is nu ongeveer 2 meter hoog en heeft nog een halve meter te gaan!! Als er een model in terecht komt kun je het afschrijven want dat spul is ondoordringbaar en zo scherp als een mes.Nieuwe vliegtuigen ga ik er niet proberen zolang de hennep er nog is.
    Een drone gebruiken zal ook niet veel helpen wat je kunt er geen stap in zetten.
     
  13. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    In Stadskanaal is het veld ook prachtig geworden en de heg is weer tot 1,5 meter teruggesnoeid.
    Aan het einde van de zomer is er een voor ieder toegankelijke fly-in maar je bent natuurlijk altijd welkom om voor die tijd het gras te komen bewonderen..
     
    RTrider vindt dit leuk.
  14. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    Zwolle
    Goede herinneringen aan Stadskanool..wanneer is de Fly-in?
     
  15. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Bedankt voor de waarschuwing Lambert.
    Toen ik hennep voor het eerst zag op een achteraf perceel bij Muntendam dacht ik dat ik een illegale wietteelt had gevonden. Want daar lijkt het toch op?
    Invliegen vd Impulsen doe ik op OHA.
    Omdat jij in een eerdere post vroeg naar vliegervaringen met de Impuls, dacht ik die samen op te doen bij en met jou. Ben wel eens op jullie veld geweest en een praatje gemaakt. Samen met mijn vrouw in de bus veel op pad geweest in het mooie Drenthe. Laat maar weten als de hennep er af is en we spreken af. :beer:
     
    lamberto vindt dit leuk.
  16. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Fly-in-Zomerweekend 2020
    vrijdag 28 augustus t/m zondag 30 augustus

    Als u komt vliegen en/of wil overnachten en/of wil BBQ-en, meld u zich dan nu aan via ons emailadres:
    mso.bericht@gmail.com
     
    RTrider vindt dit leuk.
  17. Jan Mooij

    Jan Mooij

    Lid geworden:
    7 mrt 2020
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Mussel
    Zin om eind augustus te komen vliegen, meld je aan via o nns emailadres mso.bericht@gmail.com
    Groeten en graag tot ziens,
    Bestuur MSO
     

    Bijgevoegde bestanden:

    RTrider vindt dit leuk.
  18. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    7AC18E49-A0FA-439F-ABB1-CDF0E54750B5.jpeg Vanmiddag heerlijk gevlogen op OHA met de Nordic. Henk was er ook.
    De E-Impuls heeft Henk’s kritische blik kunnen doorstaan. Dus morgen gaat ze voor het eerst de lucht in zodra ArthurP, de re-designer van de Oer-Impuls, ook aanwezig is. Beloofd is beloofd.
     
    H. de Vries vindt dit leuk.
  19. lamberto

    lamberto

    Lid geworden:
    12 okt 2008
    Berichten:
    216
    Locatie:
    stadskanaal
    Maak a.u.b. wel een filmpje van een vlucht met de IMPULS.Men is erg benieuwd!!
    Lambert te Stk
     
  20. RTrider

    RTrider PH-SAM

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Druten
    Ga ik voor zorgen Lambert. Zal Henk dan laten vliegen en film ik het.
     
    lamberto vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina