ik heb mijn fietsbel opengedaan, als je naar de wikkelingen kijkt, zie je dat deze eigenlijk enorm slecht gewikkeld zijn(die van mij toch). wikkelingen liggen schots en scheef, kruisen elkaar zelfs soms, enkele van de bovenste wikkelingen komen zelfs boven de 'hammer' uit
stel:
ik wil mijn bm 2410-08 opnieuw wikkelen,
stator - 12N
stator diameter = 24mm
tandhoogte = 10mm
tandlengte (binnenkant) = 4mm
tandbreedte = 2mm
bel
14P
voor 81% bedekt dus dit mag wel zo blijven
volgens tabelletjes is de beste wikkelcombinatie
AabBCcaABbcC of
A-b-C-a-B-c (lrk)
welke methode kan ik het beste nemen? lrk, of die andere?
hoe kom ik er achter welke dikte van draad ik moet nemen?
hoe zit dat met die parallel windingen? is dit op dezelfde tand, of bedoelen ze dat ik 4 parallelwindingen zal hebben(3fasen) met mijn 12 N
ik zou graag wat meer thrust met dezelfde prop en hetzelfde aantal amps hebben, is dit mogelijk?
ik weet dat al deze antwoorden via google ook te vinden zijn, maar dan kom je ongeveer een miljoen sites tegen, en 12N 14P wordt in combinatie met een 24mm stator bijna nergens beschreven.. en ik ben niet zo goed in duits en engels

stel:
ik wil mijn bm 2410-08 opnieuw wikkelen,
stator - 12N
stator diameter = 24mm
tandhoogte = 10mm
tandlengte (binnenkant) = 4mm
tandbreedte = 2mm
bel
14P
voor 81% bedekt dus dit mag wel zo blijven
volgens tabelletjes is de beste wikkelcombinatie
AabBCcaABbcC of
A-b-C-a-B-c (lrk)
welke methode kan ik het beste nemen? lrk, of die andere?
hoe kom ik er achter welke dikte van draad ik moet nemen?
hoe zit dat met die parallel windingen? is dit op dezelfde tand, of bedoelen ze dat ik 4 parallelwindingen zal hebben(3fasen) met mijn 12 N
ik zou graag wat meer thrust met dezelfde prop en hetzelfde aantal amps hebben, is dit mogelijk?
ik weet dat al deze antwoorden via google ook te vinden zijn, maar dan kom je ongeveer een miljoen sites tegen, en 12N 14P wordt in combinatie met een 24mm stator bijna nergens beschreven.. en ik ben niet zo goed in duits en engels