een goede 2e zwever BOUWEN?

• Topicstarter Topicstarter aukesupereend
  • Startdatum Startdatum
A

aukesupereend

Guest
beste mensen.
ik kan nu redelijk vliegen met een 2 as zwever, en ben op zoek naar een ander vliegtuig. het liefst een electrozwever en met rolroeren / eleron/ flaps/ airbreaks, of wat je wel niet in de vleugels kwijt kan. het probleem alleen is, is dat ik het wil bouwen. nu had ik wel iets leuks op het ook, een Atlantis 2, alleen deze is niet meer te krijgen. weet iemand een leuke zwever, ongeveer 2,5 - 3,0 meter span.? het liefst wel een bouwdoos, maar tekening is ook goed?

alvast bedankt.
auke

ik zou de BK Alpha 27 van MULTIPLEX nemen
Spannweite: 2.700 mm
Rumpflänge: 1.250 mm
Fluggewicht ab: ca. 2.200 g
en voor een goede prijs

heel erg bedankt, hier kan ik wat mee.
mischien nog andere modellen?

val zei:

De Bird of Time is ook heel mooi, ik heb hem zelf ook als bouwdoos 'in voorraaad' staan. Maar niet elekrisch en geen rolroeren.

val zei:
Elke klasiek uitziende zwever zou ik niet bouwen, maar arf kopen want het is zonde van de tijd die je der insteekt want voor de prijs moet je het niet doen.

Tenzij je het bouwen ook leuk vind natuurlijk. Volgens jouw definitie is mijn SZD Bocian waar ik al jaren mee bezig ben straks te duur om mee te vliegen....

Arthur

Arthur,
Die bozian is dan ook weer een schaal zwever. maar ik bedoel hoeveel honderden modellen heb je niet voor beginners.daarbij vind ik het belangrijk dat je eerst leert vliegen. want als je dan maanden gewerkt hebt aan een toestel en je breekt hem. dan is de band toch minder met een arf.

Daarboven vind ik zelfbouw en er mee vliegen het allermooist, als er maar karakter of iets vernieuwends inzit.

Groeten
Val

Ik ben begonnen met de philius van multiplex (dacht ik). simpele houtbouw 2-as zwever. Die heb ik in de vakantie in een weekje gebouwd. Ze verklaarden me toen voor gek in de winkel dat ik nog zelf wilde bouwen... Maarja, ik vind bouwen gewoon leuk. En ik moet zeggen, ik heb van die bouw van dat ding echt veel geleerd! Gelijk mee naar frankrijk en daar de eerste vluchten gemaakt. Gelijk ook vet gecrashed natuurlijk, maar omdat je hem zelf gemaakt heb, weet je ook hoe je het kan repareren. Dat scheelt toch veel.

Later heb ik nog rolroeren erin gemaakt en die aangesloten op de richtingsservo :D.
Daarna heb ik geeneen vliegtuig meer gekocht, alleen zelf gemaakt.

hoi Arthur,
de Bird of time is een prachtige zwever, maar die gaat mijn pa waarschijnlijk al bouwen. Rob oranje had een Bird of time met rolroeren, en hij zij dat het echt geweldig was, en ik heb ook al op RC groups gezien dat het niet moeilijk is deze te moteriseren.
die Amazone Holz ziet er ook heel mooi uit, allemaal bedankt voor jullie reactie, ik heb nu weer wat stof voor research.

Back