een goede modelzeilboot om mee te starten??

• Topicstarter Topicstarter hills
  • Startdatum Startdatum
H

hills

Guest
wie kan mij helpen met deze vraag ik zat zelf aan de Fortune 600van kyosho te denken is dat een goede boot of niet echt ?

Hallo
ik heb zelf geen ervaring met de fortune 600 maar heb van veel mensen gehoord dat het niet echt en super zeilboot is.
ik denk dat je beter met een Micro magic kunt beginnen. er zijn veel mensen in nederland die er ook een hebben en kunnen je dus helpen met eventuele vragen over (de bouw van) de boot.

groeten
jeroen

Dat hangt er een beetje vanaf, wat je van plan bent.

Als je alleen wilt zeilen, maakt het niet uit welke boot je aanschaft.

Als je wilt wedstrijdzeilen (in de toekomst) is het verstandig om eens bij clubs bij jou in de buurt te gaan kijken, welke boten er gevaren worden, misschien is er wel een leuke tweedehands boot te koop.

De Fortune 612 van Kyosho is uit de doos niet de beste zeiler, met z'n vlakke zeilen en zware tuigage, daar is wel het nodige aan te doen, maar het blijft een licht weer boot.

Heb je vaarwater in de buurt, of moet je een eind lopen/fietsen?

Een Graupner Micro Magic neem je op de fiets nog mee, dat wordt met een Fortune al lastiger en met een 1Meter boot heb je een kar nodig...

Welk budget heb je beschikbaar?

Groeten, Jan.[font=Arial, sans-serif][/font]

Bouw zelf een Basic-jolle kijk op de site van NVM ook klein en goede opstapper!!! denk er zelf ook over om er en te gaan bouwen.

LaurenZ

bedankt voor het advies ik heb zelf goed vaar water naast mijn flat waar kan ik op het internet een beetje goed kope micromagic kopen?

ik heb nog wel een leuke boot gevonden is dit mischien dan wat want ik ga toch geen wedstrijden varen.

http://www.conrad.com
dit is de link

RC ZEILBOOT CENTURY 750
Artikelnr.: 230458 - 8B

Prijs slechts 199,00 EUR

stuk(s)