een goede modelzeilboot om mee te starten??

• Topicstarter Topicstarter hills
  • Startdatum Startdatum
H

hills

Guest
wie kan mij helpen met deze vraag ik zat zelf aan de Fortune 600van kyosho te denken is dat een goede boot of niet echt ?

Hallo
ik heb zelf geen ervaring met de fortune 600 maar heb van veel mensen gehoord dat het niet echt en super zeilboot is.
ik denk dat je beter met een Micro magic kunt beginnen. er zijn veel mensen in nederland die er ook een hebben en kunnen je dus helpen met eventuele vragen over (de bouw van) de boot.

groeten
jeroen

Dat hangt er een beetje vanaf, wat je van plan bent.

Als je alleen wilt zeilen, maakt het niet uit welke boot je aanschaft.

Als je wilt wedstrijdzeilen (in de toekomst) is het verstandig om eens bij clubs bij jou in de buurt te gaan kijken, welke boten er gevaren worden, misschien is er wel een leuke tweedehands boot te koop.

De Fortune 612 van Kyosho is uit de doos niet de beste zeiler, met z'n vlakke zeilen en zware tuigage, daar is wel het nodige aan te doen, maar het blijft een licht weer boot.

Heb je vaarwater in de buurt, of moet je een eind lopen/fietsen?

Een Graupner Micro Magic neem je op de fiets nog mee, dat wordt met een Fortune al lastiger en met een 1Meter boot heb je een kar nodig...

Welk budget heb je beschikbaar?

Groeten, Jan.[font=Arial, sans-serif][/font]

Bouw zelf een Basic-jolle kijk op de site van NVM ook klein en goede opstapper!!! denk er zelf ook over om er en te gaan bouwen.

LaurenZ

bedankt voor het advies ik heb zelf goed vaar water naast mijn flat waar kan ik op het internet een beetje goed kope micromagic kopen?

ik heb nog wel een leuke boot gevonden is dit mischien dan wat want ik ga toch geen wedstrijden varen.

http://www.conrad.com
dit is de link

RC ZEILBOOT CENTURY 750
Artikelnr.: 230458 - 8B

Prijs slechts 199,00 EUR

stuk(s)

Het ideale beginnersmodel! Dit doordat uw elegante en fijngevoelig te besturen zeilboot met de geoptimaliseerde positie in het water zorgt voor uitmuntende vaareigenschappen met een breed snelheidsspectrum. Daarbij is de handling in iedere vaarsituatie vlekkeloos. En dan het beste: in uw "Century 750" hoeft u alleen nog maar batterijen c.q. accu´s (apart bestellen a.u.b.) te plaatsen en kunt u gelijk met volle teugen genieten van golven, wind en water.
Technische spec.: Afm. (lxbxh) ca. 765 x 171x 1430 mm
Omvang levering: Zeilboot • 2-kanaals radiografische afstandsbediening 27 MHz • Lierenservo • Roerservo • Bootstandaard • Handleiding.

RC-zeilboot ''Century 750''
Incl. afstandsbediening
Incl. roer- en windservo
Epoxy romp

je kan het wel blijven proberen. maar conrad houdt hotlinken tegen..

hills zei:
de snelheid van ZEILBOOT CENTURY 750 is ongeveer 11 km/h 8O

Op de bagagedrager van je fiets zeker....

Ziet er, voor dat geld, niet slecht uit.
Een beetje Kyosho-achtig.

De deksel met een elasiekje waterdicht trekken moet ik eerst maar eens zien.
De zeilservo aan dek is een goede oplossing, mits waterdicht.

Als beginnersboot kun je het altijd proberen.

Belangrijkste nadeel, je zeilt altijd alleen, want het is (nog) geen klasse.

Groeten, Jan.

Ik heb je links weg gehaald hills (verknalde het forum lay-out)
Als je een artikel van Conrad wilt posten moet je het bestel nummer maar posten. Dan kunnen de geïnteresseerde op het forum zelf een kijkje bij Conrad nemen.

Hoezo, je zeilt altijd alleen? Waarom moeten boten van dezelfde klasse bij elkaar varen, een beetje saai vind je niet?

Kim

Ik heb zelf pas de Sea-Cret gebouwd (ook bij conrad te koop). Zeer goede beginnersboot en houdt grotere boten goed bij....

Een boot zelf opbouwen geeft veel meer voldoening en hoeft niet moeilijk te zijn. Bovendien leer je de bouwtechnieken veel beter en snelller.
Een model als de Micro Magic beleef je veel lol aan (heb er ook een);
- eenvoudig te bouwen
- snel te bouwen
- veel informatie op het net en een behulpzame club (www.micromagic.nl)
- goede stabiele zeiler
- je kunt evt wedstrijdjes gaan varen (ook standaard boten finishen vooraan, en er wordt bijna overal in NL gevaren)
- je kunt de boot helemaal persoonlijk maken (kleur etc)
- je kunt de afstandbediening ook voor andere boten of auto's gebruiken
- kost weinig meer dan die conrad boot
- reserve onderdelen geen probleem
- makkelijk te transporteren
- overal en altijd te zeilen (ook als het wat harder waait)

Kant en klaar is leuk, maar verveeld gauw. Je kunt niks veranderen of verbeteren. Je zeilt alleen, en met meerdere is het gewoon veel leuker en gezelliger. De rest kun je zelf wel bedenken.
Succes met beslissen
Marc

okè waar kan ik het beste een micro magic kopen op het internet ?

2brothersRC Bussum.

Of je gaat met een schepnet verdekt opgesteld staan, aan het water bij de Tour de Fossa...

Groeten, Jan.

Als je naar Bussum (Two Brothers) wilt gaan: even vantevoren bellen.
Ze hebben niet altijd MM's op voorraad, omdat de dingen soms de winkel uitvliegen!

Roel van Essen zei:
Als je naar Bussum (Two Brothers) wilt gaan: even vantevoren bellen.
Ze hebben niet altijd MM's op voorraad, omdat de dingen soms de winkel uitvliegen!

Ahum, ze zeilen de winkel uit :)

ik vind de M-klasser trouwens ook een aardig beginnersmodel, alleen een beetje groot

quartel, 2brothers....

beter gewoon langs gaan, Quartel heeft verschillende zaken....

LaurenZ/MM117

Back