Een goede Piper (ARF & EP) ?

RCEFlyer

In Memoriam
Hoi,

is er iemand die tips heeft voor een mooie piper, die ik electrisch kan poweren ?
Spanwijdte 1.00 - 1.60 is ok.

Ik woon in midden Nederland, zijn daar ook goede modelbouwzaken die een beetje assortiment hebben ?
De meeste waar ik ben geweest hebben vaak maar 4 a 5 vliegtuigen op voorraad en zeker geen keuze in electriek.

Groeten,
Menno

Daar heb je gelijk in, bouwen is ook leuk. Daar ben ik echter (nog) niet aan toe.

Ik heb dit vliegtuigje gezien, is een redelijke prijs en wordt aardig compleet geleverd.
Incl. motor, ESC & batterij. Toestel is in Balsahout gebouwd en heeft een span van 104 cm.

Ik heb zelf een Graupner MX-12 met R700 ontvanger, moet er dus alleen nog servo's bij kopen.

Is dit wat denken jullie ?

Gr. Menno

RCEFlyer zei:
Daar heb je gelijk in, bouwen is ook leuk. Daar ben ik echter (nog) niet aan toe.
ach, ik heb dat depron ding ook gebouwd zonder enkele bouwervaring. er zit een erg duidelijke beschrijving bij.

ps, hoe duur is die piper dan?? linkje??

Moet het een Cub zijn? Graupner heeft een leuke Cherokee. Iets kleiner maar vliegt leuk. Is met een Speed 400 in staat tot simpele aerobatics, behoorlijke vluchttijden (rond de 15 minuten met een 2 cel 1000 mAh Lipo) en is ook nog eens redelijk goedkoop.
Zie hier.

He Arjan,

bedankt voor je reactie, idd leuk model. En zeker niet kostbaar.

Ik was echter meer op zoek naar een model uit balsa en folie gebouwd. Daarnaast moet ik zeggen dat het pipermodelletje wat ik hierboven liet zien, is compleet met motor, batterij en ESC. Dat is natuurlijk wel een leuke prijs, servo's toevoegen en vliegen maar ... :D

Maar toch bedankt.

Gr.
Menno

Back