Een gratis heli progammatje

Yeah, deze man zit op Helifreak met zijn betatesters.... genaamd Raf.

Niet echt een elegantie manier gevonden om de applicatie af te sluiten op m'n HD2...

Z900, Gewoon op "OK" klikken" rechts bovenaan, zoals bij elke applicatie kan. Dit werkt prima op mijn HTC HD, en bespaart weer een extra "exit" knop in de user interface. Die stond er trouwens in een oudere versie, en is bewust weggehaald, om het allemaal een beetje netjes te houden.

Groeten, Raf

Gebruik WM 6.5.5...... dus geen [OK] te bekennen:

helip.jpg

Goed nieuws: HeliPort 0.17 is net online, op een nieuw en definitief adres. Kijk op www.helisoftware.com.

Dit is de volledig afgewerkte versie, en de laatste beta versie die we nog zullen uitbrengen. Eigenlijk wachten we gewoon op feedback, om eventueel nog dingetjes aan te passen voor dit binnen een paar weken of zo versie 1.00. zal worden. Niet dat de ontwikkeling hiermee stopt, maar het is een eerste "volwaardige" versie.

Bijgevoegd zijn de tools "battery logger" en "flight logger", meer gegevens in de data module "tailbelts", en de lang verwachte "Exit" knop in het hoofdscherm. En nog een boel kleine aanpassingen of verbeteringen.

Plezier ermee, hoop ik. :D

Hey

Leuk programmatje!

Alleen kom ik er niet helemaal uit hoe je de gps logger aan de praat krijgt!
Ik heb al een paar keer start/stop gedaan, alleen de data die hij laat zien blijft allemaal op 0 staan...

Wat doe ik verkeerd of ben ik vergeten ?

Groeten!

ps: tachometer is ideaal!!!!

Ik heb getracht de GPS logger zodanig te schrijven dat hij auto-start op de meeste PDA's, zonder ingewikkelde settings die de gebruiker moet kiezen qua com poorten enzo. Dat blijkt ook prima te werken op de meeste HTC PDAs bijvoorbeeld. Jammer genoeg kan ik niet garanderen dat dit op elke PDA zal werken, het zou wel moeten in theorie. Ik kan ook altijd die extra settings toevoegen indien nodig. Hou er ook rekening mee dat een koude start van de GPS sensor een tijdje kan duren op sommige toestellen, tot vele tientallen seconden of meer soms.
Ga buiten staan, weg van muren en zo, druk inderdaad op start, en wacht een paar minuten. Druk stop, en herhaal enkele malen. Je zou moeten een 2D of 3D fix krijgen, en minstens enkele satellieten in de tabel. Als dit nog niet werkt, stuur me dan de precieze gegevens van je toestel (merk, type, OS versie, etc...) en ik zal zien wat ik kan doen. En als je zou weten op welke com poort je GPS sensor zit mag je dit ook altijd meedelen.
Een goede controle is om eerst je GPS eens te doen werken met klassieke GPS software, zodat je zeker bent dat die goed werkt, en vrij kort daarna de GPS logger eens te starten. Er zijn zelfs gratis tooltjes te vinden op internet die je GPS kunnen testen. Groeten, Raf.

Back