een hele grote hoop

zoals ik al een keer aangegeven had zou ik bij iemand gaan kijken die noog een hoop zweefspullen van haar overleden man had liggen op de zolder
nou dat heb ik geweten,dus met een afgeladen auto richting huis haar achterletend met een lege zolder:p

thuis alles eens wat beter bekeken en jongens jongens wat heb ik mijn eigen weer een hoop werk op de hals gehaald aan alle modellen moet wel iets of een hele hoop gebeuren

ps. had ik al gemeld dat het 10 modellen betreft :cool:

even een overzicht voor we de modellen bespreken

full

Laatst bewerkt door een moderator:
goed de eerste
full

full
na mijn idee hoeft hier het minste aan te gebeuren

eerst de gegevens die ik heb
graupne r elektro pink
span 2 meter
graupner speed 600 met klapprob 11x7
full

en dan nr2

gegevens die ik nu heb is
carrera asw 17
span 2.15 meter
heb er hier trouwens 2 van ook nog 1 met groene vleugels
full

full
full

De asw-17 is van Carrera. Volgens mij zie ik daarachter ook nog een Carrera Optimus liggen. De ASW-15 zou inderdaad wel eens van Hegi kunnen zijn, dat kan Jacob wellicht bevestigen.

nou dan hier een plaatje van de grootste van het stel een ....
in de vleugels zitten remkleppen
span ongeveer 312

full

full

en meteen nog een de oudste denk ik
romp van echt plastick
full

full

Asw 15

Het is zeker een ASW 15 die daar ligt. Enige verschil met de originele Hegi is d blanco kap. De mijne was blauw getint, maar dat zegt nu ook niet veel, nu zit er bij mij ook een blanco op . .

Wat ik verder zie is een opening, althans dat lijkt het, onder het hoogte roer. Ik gok dat daar een opening zit om bij de aansturing van het hoogteroer te kunnen komen, beetje a al Cirrus. Dat is niet origineel met de Hegi uitvoering, maar ook dat kan een aanpassing in de tijd zijn geweest van een vorige eigenaar. Blijft een mooie bak die 15....

Jacob

nou volgende 2 dan maar
op de volgende staat optimus
span rond de 285
helaas veel schade
full

full

full

volgende staat favorit op
span 2.5 meter

full

full

full

en als bonus zat deze geheel complete kit er ook nog bij
alleen helaas geen bouwtekeningen
deze wil ik iedergeval gaan bouwen voor op de helling:mrgreen:
full

en als laatste 2 rompjes zonder vleugels

full

wat een mooie collectie heb je bijeen geschaard!

zelf heb ik vandaag nog een oude furore van simprop gekregen. heeft gediend als F3J toestel....

en morgen geef ik een oud toestel weg...

het is lente en dat zie je aan de verkoop/ruilhandel in onze hobby.

heligek, geniet van de toestellen, er zitten juweeltjes bij!

he firefox ja er zitten zeker wat toestellen bij die nog opgeknapt kunnen worden ook helaas een paar waar ik nog wat ???? bij zet
heb ook nog een kleine nu moet ik schatten maar denk 100m oratex er bij in verschillende kleuren een impeller en nu het mooiste ook ongeveer een stapel van een halve meter aan tekeningen en hier zit dus maar 1 tekening van mijn modellen bij de rest allemaal erg oud dus moet ik dit nog even uitzoeken o ja ook nog een impeller van graupner denk dat die die op de siera wou zetten :mrgreen:

gr.john

en als laatste 2 rompjes zonder vleugels

full
[/QUOTE]

De bovenste romp is van de kleine SB-10 van Carrera

Back