Johan,
Ik zou als ik jouw was hierover een nieuw draadje aanmaken.
Kunnen de geinteresseerde de hele bouw volgen met uiteraard veel foto's!!
Zo en nu weer terug naar het onderwerp waar dit draadje over gaat!
Gisteren zoals eerder geschreven hier de paar foto'tjes van de afbouw.
Heb vandaag de stuurstangetjes en de besturing ingebouwd alvorens het kistje eerst bespannen te hebben met glasvezelversterkte krimpfolie bespanning!
Het gehele kistje laat ik lekker zoals het er nu uitziet omdat dat weer wat gewicht bespaard!
Om het kistje goed op het zwaartepunt te krijgen heb ik er toch nog zo'n 132gr lood aan de voorkant moeten plaatsen.
Ik denk dat de oorzaak de motorisering is omdat die in vergelijking van een 1,5cc of 2,5cc brandstofmotor veel lichter kwa gewicht is en dat moet dus gecompenseerd worden!
Ik kan er ook een zwaardere accu terzijnertijd in plaatsen(en daardoor ook een langere vliegtijd) en dan kan als het goed is het lood verwijdert worden!
Voor dit kistje gebruik ik een oude zender n.m.l de MC2010 van Multiplex(ook al zo'n 25 jaar oud model)!
Omdat het vandaag erg mooi weer is en het kistje is klaar voor haar eerste vluchtje moet het er vandaag maar van komen!
Later deze dag hier bericht over hoe het eerste vluchtje(en ik hoop meerdere vluchtjes) is gegaan!
Mvgr hans