een leuk zwevertje voor een speed 600 motor

een leuk zwevertje voor een speed 540 motor

Ik heb hier al een tijdje een speed 600 motor liggen waar ik niets mee doe, deze kwam uit mn Alpha V2.

Nu zou ik wel graag weer een electro zwever maken/kopen waar deze in past.

1 voorwaarde, het moedel moet wel rolroeren hebben.

weet er iemand een leuke electrozwever die ik zou kunnen maken/kopen?
het mag natuurlijk ook een zwever zijn die ik naar electrozwever kan ombouwen.

Groeten Olivier

Laatst bewerkt:
chip-1.jpg

Is dit niks?

Dit is een Graupner Chip. Spanwijdte 1500 of 1600 mm. Weet niet of ie nog te koop is.

Misschien is er een tekening en een kunststofromp te vinden.....

Groeten, JH

Laatst bewerkt:
Zoiets zoek ik dus.
Maar ik vind er enkel 1 op ebay duitsland, en is enkel te versturen binnen duitsland:( en ik kan geen woord duits.
Dus om die persoon te gaan contacteren lukt al niet.

Ik blijf zoeken:p

bedankt,

Ik heb net deze nog gevonden
CMPro-Omei-2000.jpg

Maar deze is ofwel overal uitverkocht of te koop met motor:-?

EDIT: Bij conrad verkopen ze deze blijkbaar ook onder de naam "E-FLM Volo" maar op de site staat dat deze voor een speed 480 is. Zou daar dan toch een speed 600 in passen? De gegevens zijn volledig dezelfde als de OMEI 2000

Laatst bewerkt:
Nou zeg.......Ik ben nog rijker dan ik dacht !!!!

Heb nog een bouwdoos liggen van het apparaat, gekregen van iemand die stopte met deze hobby....
Het is half gebouwd, de tekening is helemaal verknipt. (die kan ik wel weer plakken).
Misschien is ie leuk voor aan de helling, maar ik zal hem in ieder geval voor je bewaren.
Zelf had ik het plan om van die zooi een Junior te maken met een spanwijdte van 210 cm. Maar ik heb nog zo veeeeeeeeeeel. Ik zal wel 100 moeten worden.

Groet, JH

misschien is dit iets?

SoaringStar.jpg

ThunderTiger soaring star!

Wel prijzig ding maar een leuk vliegtuig, ik heb m zelf ook en vliegt goed. Ik dacht alleen wel dat hij met motor word verkocht maar weet dat niet zeker. Het is ook iets waar je snel bekijks mee hebt. :cool:

Matthijs

misschien is dit iets?

SoaringStar.jpg

ThunderTiger soaring star!

Wel prijzig ding maar een leuk vliegtuig, ik heb m zelf ook en vliegt goed. Ik dacht alleen wel dat hij met motor word verkocht maar weet dat niet zeker. Het is ook iets waar je snel bekijks mee hebt. :cool:

Matthijs

Nou Matthijs,

Dat ziet er zeker helemaal niet verkeerd uit.

Groet, JH

ziet er idd zeer goed uit, maar met welke setup vlieg jij hem? speed 540 of brushless? en hoe presteerd hij?

hij is idd best prijzig

Ik vlieg hem met een brushless en met een 3s lipo (voor alle specificaties zie database zweefvliegtuigen) maar een aantal mensen bij ons op de club vliegen hem met de standaard motor en gewone cellen. Dit gaat ook super zelfs daarmee gaat hij als een speer omhoog.
Met mijn brushless setup ga ik half gas in een 45 hoek en volgas is het net een hotliner. Het is wel lastig om het zwaartepunt goed te krijgen hij is namelijk gemaakt voor brushed motor en normale cellen voorin. Hij is wel super om te termieken!

ik heb net eens hier op het forum zelf gezocht naar de omei 2000 en ik kwam op deze link: http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?t=21940&highlight=omei+2000

daar word er namelijk gezocht waar hij in euro goedkoop word aangeboden zonder hoge verzendingskosten, en dan kom je hier op uit: http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=50845 met 6 euro verzending:cool: meteen maar 1 besteld:p

ook staat er in het ander draadje een leuke brushless setup, leuk voor hem later van wat meer power te voorzien;)

Laatst bewerkt:
hier even wat foto's van mn Omei 2000

vorige week woensdag toegekomen en meteen de doos even open gedaan, alles mooi afzonderlijk verpakt
tn_DSC00032.JPG

en dan vandaag alles afgewerkt een een totaalplaatje van de Omei
hij weegt 1280 gram, dus net onder het aangegeven gewicht van 1300-1400

tn_DSC00077.JPG

tn_DSC00079.JPG

servokapjes waren te klein voor de servohevel, daar moet ik nog iets voor verzinnen maar voor de rest pastte bijna alles perfect
(de vleugelverbinding was niet heel netjes)

de spinner nog iets te klein maar ik ga wel eens om een grotere

tn_DSC00078.JPG

Hopelijk als het weer klaar wordt de lucht in

Laatst bewerkt:
kleefband of folie over de servokes heen doen?? voor de rest leuk zweverke, ik ga volgende week om mijn versie(iets andere diegele van nitromodels V of T staart)

zal wel leuk vliegn, je ziet goed verschil onder en boven!

kleefband of folie over de servokes heen doen?? voor de rest leuk zweverke, ik ga volgende week om mijn versie(iets andere diegele van nitromodels V of T staart)

zal wel leuk vliegn, je ziet goed verschil onder en boven!

heb ik gedaan;)
de gele is toch iets kleiner en voor een speed 480 niet?

just gevlogen. vliegt zeer mooi en idd goed zichtbaar met dat rood.
motor is voldoende maar heeft zeker niets over.
aangezien hij enkel ailerons heeft speelt zijn staart soms wel wat in de wind als je niet snel vliegt.
als de motor afligt blijft hij zeer goed zweven en verliest dus niet snel zijn hoogte.
stick down en hij bouwd meteen snelheid op en is zeer strak te sturen.

en hij fluit zeer mooi als je een fly by doet :D

kortom, ik ben zeer tevreden met mn geslaagde vlucht en ga toch uitkijken naar een sterkere brushless setup

volgende vlucht wat acro proberen

Laatst bewerkt:
voor de duidelijkheid,
bij nader inzien is het geen speed 600 maar een 540, was dit nog vergeten te vermelden.
dus nu zit de motor erop die er normaal voor voorzien is.

En bij conrad is hij dan ook 40€ duurder en der verzending is ook duurder.
Ben ook op zoek naar iets gelijkaardig.
Ofwel word het ook de Omei of iets kleinere span.Zodat ik iets meer kan uitgeven aan de motor.
Hoe vliegt hij?
(vanavond op msn?)

Hallo ,
Hey die romp (posting #2)lijkt op de romp die ik pas gevonden heb er zaten alleen vleugels met een "wingtip"? op(knik aan het eind) ,en die waren zo nat stuk en vuil dat ik die maar weg gegooit heb :(

Dus bij deze wie heeft er nog een tekening liggen (v/d veugels) of weet welk model het nu precies is (romp is exact het zelfde lucht in laatjes alles) en ook zo'n blauw niet doorzichtig kapje er op ik heb alleen nog het staartvlak (hoogte roer) er bij en die is anders dan op de foto beneden rondingen van voren

Dus wie oh wie kan mij helpen aan de tekeningen van de vleugels en het richtings roer het lijkt mij een leuk projectje en mischien weer een leuke doorstart om weer te gaan vliegen (zeilen is toch niet leuk als er geen /weinig wind is)

groeten Dimitri

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze dus
alleen dan zonder rolroeren en met knik in vleugel(s) en van voren afgerond staart vlak

chip-1.jpg

Is dit niks?

Dit is een Graupner Chip. Spanwijdte 1500 of 1600 mm. Weet niet of ie nog te koop is.

Misschien is er een tekening en een kunststofromp te vinden.....

Groeten, JH

Back