een 'nep' rc auto tunen

heej allemaal,
ik had laatst bedacht dat ik nog een of andere RC auto had van intertoys van vele jaren terug een nikko Zeros JR. (zal je wel niet kennen :)) maar ik begon er wat aan te sleutelen enzo, gewoon voor de gein om te kijken hoe dat dat in elkaar zat, en bedacht me of je z'on auto ook kan 'opvoeren' oftewel ervoor zorgen dat hij sneller en beter wordt, dus nieuw motortje etc, het is een off-road auto

Foto's komen nog :D

groetjes,

Ivo

256661140_3_w4zx.jpeg

motortje, ong. 2 cm diameter.

256661139_3_3x12.jpeg

het elektronica board

256661138_3_Usyt.jpeg

waar de accu zit, kweenie of dit van belang is maar dan nog

256661136_3_2NMe.jpeg

de accu zelf, staat op: Ni-Cd BATTERY ENERGY PACK (6.0V 620 mAh)

256661134_3_p6lg.jpeg

en de auto in het geheel

Ik ken hem wel degelijk. Ik heb de Nikko Zeros. Old times:D.

Maar goed mijn mening is dat het zonde is om zo een auto op te gaan voeren is er in mijn ogen ook niet echt voor gemaakt. Spaar liever voor een echte modelauto.

dan ben ik ook van plan, met vakantiewerk... maar ik vroeg het me af of het mogelijk was aangezien er denk ik geen motortje is met dezelfde afmetingen enzo, maar ik twijfel nog steeds of ik een TT-01 moet nemen en dan betere onderdelen enzo, of een nitro auto van 340 euro :) ik denk toch de electro

Een TT-01 of beter een Buggy, daarmee kan je overal rijden.
Maar zo'n autootje opvoeren is zonde vanwege het geld dat je er in steekt.

je kunt ook voor een 2e hands modelbouw auto gaan. er zijn genoeg mensen die ermee begonnen zijn, om kort erna achter te komen dat ze het toch niet zo leuk vinden.

Ik heb uit nostalgie mijn jet hopper (midden jaren 80 denk ik) tijdje geleden "gerestaureerd" met een donor van op ebay. Niet getuned dus, gewoon weer rijdbaar gemaakt. Er waren wat tandwielen versleten. Nu een prutswagentje, maar heb ik letterlijk uren mee gereden. Tot op de draad versleten. Vandaar de donor. Voor 15 euro vond ik het dat waard, maar meer zou ik er zeker niet insteken als ik jou was.
Mijn jet hopper anders blijft mijn eersteling, dat wel. Blij dat ik hem altijd gehouden heb.

ik denk dat ik maar is op marktplaats en ebay enzo ga rondspeuren en dan eerst een 2de hands kopen, want zoals velen zeggen: het kan zijn dat je er toch niks aanvindt (al betwijfel ik dat)

ik wou net zeggen idereen vindt rijdende modelbouw auto's wel leuk, hier rijden de mensen toeterend zwaaiend of met de duim omhoog als ik ben aal het rijden met bijv. de mini of de kever.

het is een 6v zie ik nu die dinge zijn ce goed gekurd dat betekend dat die 50% meer stroom aan moet kune dus wat al gezecht wert wat meer stroom ik zal voor een 9 v miekieta accu gaan. iedere bouwvaker heeft die nog wel ergens zeer goedkoop aan tekoomen.

het is een 6v zie ik nu die dinge zijn ce goed gekurd dat betekend dat die 50% meer stroom aan moet kune dus wat al gezecht wert wat meer stroom ik zal voor een 9 v miekieta accu gaan. iedere bouwvaker heeft die nog wel ergens zeer goedkoop aan tekoomen.

Omg? :confused:

Lieve help, dit is echt erg... Komaan zeg, doe een beetje moeite a.u.b., want hier snapt niemand iets van.

Misschien moet je eerst vragen waarom hij zo "slecht" schrijft ?
De overige 10 reacties / topics bevatten de zelfde schrijfstijl.

Ik zie er geen direct voordeel in, als ik weet waarom hij precies zo slecht schrijft eigenlijk ;).

Nu ff weer ÓN-topic mensen, anders kapen we iemands topic met onzin over iemands schrijfwijze. Vecht dat maar uit via msn/mail whatever....

Greetz,
Joram

Back