Y
Ygkremer
Guest
Goed, ik heb m'n hobby ook weer opgepakt. Ik heb ooit bij een club gezeten maar was niet erg te spreken over de leden ervan.
Eerst ff voorstellen, Ik ben Yuri en woon in zuid drente bij Hoogeveen. Ik woon hier pas 4 jaar en heb leren vliegen met een geweldig mooie zwever. Waarvan nu de linker vleugel van is geknapt omdat ik landde in het enige waterplasje in de weide omgeving.
Ik had het vliegen opzich al snel onder de knie maar nadat we waren verhuist is het allemaal een beetje afgezakt.
Ik heb destijds veel model materiaal zoals 4 brandstof motertjes, 2 kisten, 2 zenders, 2 ontvanger en een heleboel andere bijbehorende grut kunnen kopen voor 250 gulden.
Zeg een 2 jaar geleden heb ik een charter overgekocht van een van de clubleden, waar ik erg dankbaar voor was. Vooral ook omdat hij al zeer ervaren was en de vleugel van de charter extra verstevigt had, zodat er ook wild mee gestunt kon worden.
Echt lessen heb ik nooit gehad met m'n charter maar ik heb 't mezelf toen maar geleerd op de 5 voetbalvelden hier achterhuis. Na dat een beetje de te kunnen is het allemaal wat afgezwakt.
Maar nu wil en ga ik opnieuw beginnen. Ik heb een mooi toestelletje opgeknapt. De staart was er finaal vanaf gebroken, hij was er lelijk gespoten maar er werd gezegt dat het een supersnel vliegtuigie was.
Dus ik heb weer m''n betrouwbare OS Max FP .35 uit de kast getrokken en opnieuw afgesteld. Het vliegtuigje is weer helemaal opgeknapt en dit is het resultaat :
Spanweidte is 120 cm en is 1mtr lang.
Eerste vraag na dit hele verhaal, is dit motertje wel geschikt hiervoor? Ik gebruik SupaGlow 10% en de prop word een 10x5 Grauphner.
Voor de rest wou ik vragen of jullie nog op en aanmerkingen hadden over mijn overige motertjes.
Van links naar rechts : ASP .61 (meer staat er niet op) Veco .21 en een OS Max .10
Ik heb de .61 ooit op een 1,5 mtr lange airboot gehad. Dat ging wel loeiende hard maar ik heb geen idee eigenlijk op wat voor kist dit motertje gechikt zou zijn. Zodar ik de klem erop zet start ie zichzelf meestal. En er zat een 3-blads prop op maar welke weet ik echt niet meer. De 2-blad was een 12x7 . De .21 loopt als een trein. 1 zacht slagje en hij jankt erover.
De .10 loopt als een trein spoor... helemaal niet dus. Wel jammer want ik wil nog altijd graag een zo klein mogenlijk vliegtuigje om mee te 'spelen' .
Lees alles maar 's ff rustig door. Waarscheinlijk zijn de vragen niet echt duidelijk dus vraag maar raak, maar daar zijn fora voor natuurlijk !
Eerst ff voorstellen, Ik ben Yuri en woon in zuid drente bij Hoogeveen. Ik woon hier pas 4 jaar en heb leren vliegen met een geweldig mooie zwever. Waarvan nu de linker vleugel van is geknapt omdat ik landde in het enige waterplasje in de weide omgeving.
Ik had het vliegen opzich al snel onder de knie maar nadat we waren verhuist is het allemaal een beetje afgezakt.
Ik heb destijds veel model materiaal zoals 4 brandstof motertjes, 2 kisten, 2 zenders, 2 ontvanger en een heleboel andere bijbehorende grut kunnen kopen voor 250 gulden.
Zeg een 2 jaar geleden heb ik een charter overgekocht van een van de clubleden, waar ik erg dankbaar voor was. Vooral ook omdat hij al zeer ervaren was en de vleugel van de charter extra verstevigt had, zodat er ook wild mee gestunt kon worden.
Echt lessen heb ik nooit gehad met m'n charter maar ik heb 't mezelf toen maar geleerd op de 5 voetbalvelden hier achterhuis. Na dat een beetje de te kunnen is het allemaal wat afgezwakt.
Maar nu wil en ga ik opnieuw beginnen. Ik heb een mooi toestelletje opgeknapt. De staart was er finaal vanaf gebroken, hij was er lelijk gespoten maar er werd gezegt dat het een supersnel vliegtuigie was.
Dus ik heb weer m''n betrouwbare OS Max FP .35 uit de kast getrokken en opnieuw afgesteld. Het vliegtuigje is weer helemaal opgeknapt en dit is het resultaat :

Spanweidte is 120 cm en is 1mtr lang.
Eerste vraag na dit hele verhaal, is dit motertje wel geschikt hiervoor? Ik gebruik SupaGlow 10% en de prop word een 10x5 Grauphner.
Voor de rest wou ik vragen of jullie nog op en aanmerkingen hadden over mijn overige motertjes.

Van links naar rechts : ASP .61 (meer staat er niet op) Veco .21 en een OS Max .10
Ik heb de .61 ooit op een 1,5 mtr lange airboot gehad. Dat ging wel loeiende hard maar ik heb geen idee eigenlijk op wat voor kist dit motertje gechikt zou zijn. Zodar ik de klem erop zet start ie zichzelf meestal. En er zat een 3-blads prop op maar welke weet ik echt niet meer. De 2-blad was een 12x7 . De .21 loopt als een trein. 1 zacht slagje en hij jankt erover.
De .10 loopt als een trein spoor... helemaal niet dus. Wel jammer want ik wil nog altijd graag een zo klein mogenlijk vliegtuigje om mee te 'spelen' .
Lees alles maar 's ff rustig door. Waarscheinlijk zijn de vragen niet echt duidelijk dus vraag maar raak, maar daar zijn fora voor natuurlijk !