Een nieuw begin..

  • Topicstarter Topicstarter Ygkremer
  • Startdatum Startdatum
Y

Ygkremer

Guest
Goed, ik heb m'n hobby ook weer opgepakt. Ik heb ooit bij een club gezeten maar was niet erg te spreken over de leden ervan.

Eerst ff voorstellen, Ik ben Yuri en woon in zuid drente bij Hoogeveen. Ik woon hier pas 4 jaar en heb leren vliegen met een geweldig mooie zwever. Waarvan nu de linker vleugel van is geknapt omdat ik landde in het enige waterplasje in de weide omgeving.
Ik had het vliegen opzich al snel onder de knie maar nadat we waren verhuist is het allemaal een beetje afgezakt.
Ik heb destijds veel model materiaal zoals 4 brandstof motertjes, 2 kisten, 2 zenders, 2 ontvanger en een heleboel andere bijbehorende grut kunnen kopen voor 250 gulden.

Zeg een 2 jaar geleden heb ik een charter overgekocht van een van de clubleden, waar ik erg dankbaar voor was. Vooral ook omdat hij al zeer ervaren was en de vleugel van de charter extra verstevigt had, zodat er ook wild mee gestunt kon worden.
Echt lessen heb ik nooit gehad met m'n charter maar ik heb 't mezelf toen maar geleerd op de 5 voetbalvelden hier achterhuis. Na dat een beetje de te kunnen is het allemaal wat afgezwakt.
Maar nu wil en ga ik opnieuw beginnen. Ik heb een mooi toestelletje opgeknapt. De staart was er finaal vanaf gebroken, hij was er lelijk gespoten maar er werd gezegt dat het een supersnel vliegtuigie was.
Dus ik heb weer m''n betrouwbare OS Max FP .35 uit de kast getrokken en opnieuw afgesteld. Het vliegtuigje is weer helemaal opgeknapt en dit is het resultaat :
IM000085.jpg

Spanweidte is 120 cm en is 1mtr lang.
Eerste vraag na dit hele verhaal, is dit motertje wel geschikt hiervoor? Ik gebruik SupaGlow 10% en de prop word een 10x5 Grauphner.

Voor de rest wou ik vragen of jullie nog op en aanmerkingen hadden over mijn overige motertjes.
IM000084.jpg

Van links naar rechts : ASP .61 (meer staat er niet op) Veco .21 en een OS Max .10
Ik heb de .61 ooit op een 1,5 mtr lange airboot gehad. Dat ging wel loeiende hard maar ik heb geen idee eigenlijk op wat voor kist dit motertje gechikt zou zijn. Zodar ik de klem erop zet start ie zichzelf meestal. En er zat een 3-blads prop op maar welke weet ik echt niet meer. De 2-blad was een 12x7 . De .21 loopt als een trein. 1 zacht slagje en hij jankt erover.
De .10 loopt als een trein spoor... helemaal niet dus. Wel jammer want ik wil nog altijd graag een zo klein mogenlijk vliegtuigje om mee te 'spelen' .

Lees alles maar 's ff rustig door. Waarscheinlijk zijn de vragen niet echt duidelijk dus vraag maar raak, maar daar zijn fora voor natuurlijk !
 
Om her te beginnen is dit modelletje niet geschikt, zeker niet als dat weer op die voetbalvelden moet gaan plaatsvinden. Als ik mij niet vergis ligt de vleugel los of is het model scheef.
De getoonde motoren zijn goed zover ik kan zien, ben wel zuinig op die Veco.
 
Hoezo zuinig op die Veco? Komen ze zo weinig voor of lopen ze gewoon goed..
Ik moet op de Veco eerst nog een manier verzinnen om de uitlaat er weer op te maken. Omdat die op een, voor mij, rare maniet vastzit. Met een lange schroef door de uitlaat richting cilinder. Maar het schroef gat waar die schroef in vast draait, die in de uitlaatpoort zit, Is afgebroken :oops:

De vleugel ligt er idd los op ja :D Goed gezien! Maar dat was ff voor de foto.

En waarom zou dat niet op die velden kunnen (behalve om verzekerings redenen) Want ruimte is er zat. Ik kan van ver al laag aan komen vliegen.
Zou je wat duidelijker kunnen zijn?

Ook had ik gelezen dat de ouwere generatie blokjes (deze dus) te veel kabaal maken maar dat wou ik verminderen door achter de orgi demper nog een demper te maken van een buis ter grote van een Axe Deo bus. Maar heeft dat geen invloed op het lopen van het blokje, dat ik 'm iets anders moet afstellen?
 
Als ik het model op de foto goed bekijk is dit een oud type snelheids model (pylonracen?). De snelheid die dit soort modellen behaald is dusdanig hoog dat het niet echt verantwoord is om hiermee "wild" te vliegen. Niet alleen verzekeringstechnisch is dit niet verantwoord maar ook voor de hele hobbie en je mede hobbieisten is dit niet goed. Zoek op dit forum maar eens op wildvliegen, dan vind je vanzelf wel wat ik bedoel.

Die Veco is al heel wat jaartjes (25-30) oud en zou best wel eens verzamelwaarde hebben voor sommige mensen.
 
Bij de OS .10 zie ik dat de koelkop gedraait is, Als het goed is hoort dan niet omdatie dan minder goed afkoelt. Dit kan misschien ook de reden zijn dat het motortje als een trein naast het spoort loopt. :cry: :( :? :| :wink:

gr. Kelvin
 
Dat is helaas niet niet waarom ie het niet meer doet :D

Hij's ooit door iemand mishandeld. Er zit een gat in de cilinder en de voorkant van de uitlaat is eraf gezaagt. Ik wou 'm gewoon voor de heb. Iedereen vind het leuk om een 1cc te zien.
 
Kijk eens op de site van de KNVvL voor vliegclubs bij jou in de buurt, zoek een fijne uit en vraag of je lid kan/mag worden. Dat je slechte ervaring hebt met je vorige club lijkt me puur toeval, over het algemeen helpen modelbouwers je graag. Laat daar ook je model eens goed nakijken door iemand met verstand van dat soort toestellen.

Zoek eens, zoals Theo al zei, op deze site op "wildvliegen". Is net zoiets als wildplassen, het kan wel maar mag niet en is zeer onwenselijk.

Groet,

 
Back
Top