een nieuwe motor kiezen voor de HPI Trophy 4.6 truggy

thuis heb ik de hpi trophy 4.6 truggy staan met een kapot motorblok. over een weekje of twee gaat er een nieuw motorblok in. bij mij in de stad heb ik de keuze in twee motor blokken die er eventueel in kunnen. dit is de officiële motor van de hpi trophy truggy (dit is de HPI Nitro Star F4.6 Engine) of een motor van LRP (LRP ZR.30 Spec 2 ). het eerste motorblok kost bij die winkel 188 euro. dit is ook wel het maximale wat ik wil uitgeven.het tweede motorblok is goedkoper als de HPI nitro star namelijk 159 euro.

nu is mijn vraag of de LRP ZR.30 spec 2 wel op mijn auto kan. de LRP motor levert namelijk 1.22 pk meer als de HPI motor. daarbij is de cilinderinhoud 0,42 cc groter. ik ben bang dat deze motor teveel pk levert.

hierbij wil ik ook graag verder advies hebben over de goede keuze van een motor. en als iemand een ander type motor blok heeft die voor minder geld de deur uitgaat maar de zelfde prestaties levert, dan zou ik het graag willen weten.

alvast bedankt voor de medewerking.

Zoek even naar de GM Nitrobull .28
Is van een dezelfde fabrikaat als de beroemde LRP .28 (SH-Engines) en is al vindbaar voor 119 euro

gm Nitrobull 28 heb ik wel eens over gehoord. ik ben alleen bang dat deze motor minder kwaliteit heeft of niet op mijn auto past. dus dat er extra kosten bij komen. maar ik zal uiteraard even Google van wat er allemaal bij komt en wat het pressies inhoud. de rb killer 10 motoren box ken ik niet. daar ben ik wel benieuwt naar wat voor motor het is en watje voor die prijs krijgt bijgeleverd.

Als je een RB motor koopt heb je een startbox nodig .

De GM NitroBull past zonder problemen op je auto hoor.
Gewoon koppeling vliegwiel en uitlaat overzetten en je bent klaar.

En kwaliteit is prima, ik heb er in de 8 jaar dat ik nitro reed 3 gehad en die reden echt als een gek.
Gewoon netjes inrijden.

ja dat inlopenbepaalt de rest van het motorleven hoe hij rijdt... is dus heel erg belangrijk.. en het inlopen doe je gewoon via de WOT methode....

Back