een onbekende boot

• Topicstarter Topicstarter elvis
  • Startdatum Startdatum
E

elvis

Guest
hallo,

ik heb het laatst een rc speed boot gekocht als hobby project.
ik heb niet echt veel verstand van speed boten maar het lijkt me
erg leuk om hier mee bezig te gaan. ( ik heb wel drie biatboten gemaakt)
om de winter door te komen zeg maar. maar ik heb er toch wel
een paar vragen over.

wat het model is. en hoe ik alles een beetje aan moet pakken.

1240.jpg

1241.jpg

1242.jpg

1243.jpg

groet elvis.

dit is een oudere type fsr,voor de rest heb ik er weinig verstand van.
leuk hobbyproject iig! dhr hendricxx heeft hier meer verstand van!

Wat een zooitje hebben ze daar van gemaakt......:confused:
Daar ben je voorlopig nog niet klaar mee. Is inderdaad een oude fsr romp.
Heb je ervaring met motoren etc? Begin daar maar mee

nou ik heb eigenlijk alleen een beetje ervaring met electro motoren.
maar ik wil van de week inderdaad eerst even kijken of het motortje
nog loopt. haal de boel even netjes uit elkaar en dan zie ik wel wat
ik tegen kom.

en, ja... voor de rest is het inderdaad een zooitje. maar dat was het daar
in huis ook waar ik hem gekocht heb. bbrrr.

ik weet zeker dat ik er iets moois van kan maken. en ik wil het roer gaan
verplaatsen naar de achterkant.

Groet Elvis

Nee dat roer zit op de goede plek. Dit is geen romp voor hoge snelheden of hydro aandrijvingen oid. Een fsr is een fsr. Daar kun je niet veel anders mee. Hoewel de vorm van het blad wel apart is.
Voordat je aan de motor gaat beginnen, is het belangrijk dat je weet wat je doet. Kijk eens bij de auto en vliegtuig motoren. Het principe is hetzelfde. In ieder geval niet aan de krukas draaien (voor zover die nog draait). Je beschadigd waarschijnlijk meer dan je lief is. Wat voor type motor is het?

Een recent draadje over hoe je een motor uit elkaar haalt.
achterste-roulementjes

Laatst bewerkt door een moderator:
zo vandaag maar eens rigoreus aan de slag geweest. en ik denk dat er nog veel meer van dit soort dagen komen. maar dat maakt het leuk.

ik heb vandaag het motortje ook voledig uit elkaar gehaald. en ben victorymarc erg dankbaar dat ie mij vertelde dat ik eerst eens bezig moest gaan met het motortje. blij dat ik die niet heb geprobeerd te starten.
u gelooft het of niet de loctite zat nog tot in de lagers. het motortje ziet er van binnen nog goed uit er is niets beschadigd de zuiger en de zuigerbus zijn ook nog goed. ik ben bezig om hem plak vrij te maken. lekker lang laten weken zeg maar.

heb vandaag de boot volledig gestript, voor zover het mogelijk is.
ik ben ook begonnen met schuren, heel veel schuren...!!

1257.jpg

1258.jpg

1259.jpg

ik wil een nieuw kapje maken maar heeft er iemand nog ideeen??
ik wil het eigenlijk van mdf gaan maken. dat is erg makkelijk te bewerken.

Groet Elvis. oja, mijn echte naam is Arnold Broekhuizen

hey ik heb dit topic ff gelezen leuk projectje.

mijn idee over het kapje :

MDF is wel redelijk zwaar he ,wel makkelijk te bewerken maar ik denk dat je iets veel makkelijkers kan maken.

als je een piepschuim blok pakt en die in een leuke vorm shaped,netjes schuurd en vervolgens met epoxy en 2x 160gr te lamineerd. dan het je een heel mooi makkelijk en zeer licht kapje!

zo zou ik het doen.

als je het lamineren niets vind mag je m ook naar mij opsturen (het piepschuim dan he!) dan lamineer ik het wel voor je (vacuum).

succes ermee

ik ben vandaag weer eens even de scheur in gedoken. heb wat lagen piepschuim op elkaar geplakt en nu ben ik een beetje aan het bedenken hoe de vorm moet gaan worden.

maar is er ook een winkel of site waar je voorbeelden of voor gevormde kappen kan kopen? of als er iemand nog ideen heeft ze zijn van hart welkom.

ik heb het motortje helemaal netjes schoon gemaakt alleen moeten er even nieuwe lagers in.

groet elvis (arnold).

zo vandaag ben ik eens even samen met mijn vader met piepschuim aan de slag gegaan. eerst eens even kijken welke vorm er in moet. ik vind de vorm van een tunnel F1 altijd nog erg mooi en zijn dan ook druk bezig om die er een beetje in te verwerken.

1260.jpg

1267.jpg

1266.jpg

ik ben vandaag ook op mijn werk bezig geweest met het maken van een klein carburateurtje te maken en dat is ook gelukt. nu moet ik nog twee lagers bestellen dan kan ik het motortje aan het lopen maken.

Groet elvis. (arnold).

Laatst bewerkt door een moderator:
hier heb ik nog een paar plaatjes van het zelf gemaakte caburareutje.
zelf gemaakt met een cnc draai machine met x,z,y en c as. mooi in een opspanning.

1268.jpg

1270.jpg

1271.jpg

Groet elvis.

houd je de koeling wel in de gaten zo te zien is het blokje luchtgekoeld dus er moet wel voldoende airflow zijn door de motorruimte

de caburateur zelf gemaakt ? knap is wel meer dan alleen een ronde opening met een gasklep hoe heb je de brandstof toevoer gemaakt met eventuele afstelmogenlijkheid ? en de venturiewerking met de sproeier ?

nou kijk het ontwerp van het caburateurtje is er. of ie werkt is ten tweede.
kan altijd weer een nieuwe maken. en dan zien hoe het gaat.

ik ga van de week even de lagers bestellen van het motortje. die zijn erg slecht. dan kan ik gaan kijken of de boel draaien kan gaan maken.

de airflow inderdaad, daar ben ik nu ook juist dingen over aan het op zoeken.
ik weet niet niet hoe ik het precies ga maken. pak zo weer een nieuw stuk piepschuim.

wie kan mij een beetje helpen met welke prop hier bij deze boot en motor past. het motortje is een webra speed 61f,

Groet arnold, elvis.

ik heb me lagers in de rem olie gedaan en toen in de brandspirtus en toen in de ultrasoon reinger gedaan en toen dik in de olie gezet een dag laten ligen en waren als nieuw is maar een idee hoor hoop dat je er wat aan heb

Let op! piepschuim kan NIET tegen polyester. Dit gaat op vreten. Je kan straks dus niet direct het polyester op je piepschuimen mal aanbrengen. Een mal van MDF was geen gek idee, het gewicht van een mal maakt immers niet uit. Deze gaat er later toch weer uit :)

Je zou ook Roofmate kunnen gebruiken, dat is het blauwe (of andere kleur) isolatieschuim met en dichte cellenstructuur. Ook deze vind polyester niet heel erg fijn, maar met epoxy kan je er wel mee uit de voeten. Dit schuim gebruik ik vaak ook voor mijn kapmallen

succes met de restauratie

groeten Jurriaan

Jurriaan heeft gelijk:

Met polyester wordt het ineens een héél ander model...
Piepschuim en epoxy gaan wel goed samen.

Groeten, Jan.

ja dat piepschuim vond ik niet erg handig.
ben met gas beton blokken aan de slag geweest. geeft wel wat meer
troep maar het werkt erg mooi. volgende week wil ik de mal op mijn werk laten spruiten. en dan is de mal klaar. dan kan ik met polyester aan de gang.

Elvis

Back