Een paar vragen

• Topicstarter Topicstarter Gill
  • Startdatum Startdatum
G

Gill

Guest
Hallo, ik ben sinds kort zot worden van modelbouw
het begon toen mijn vader thuis kwam met een zeer goedkoop vliegtuigje (een X-twin Pro= 24euro ) dit werkte zeer goed maar ging nogal snel kapot, omdat ik en mijn vader het zo leuk vonden zijn we 2dagen na het kapot was naar de winkel geweest en hebben we een helicopter gekocht (https://shop.123gifts.nl/shop/produ...=1226&osCsid=eb32e888943464eedc868990bf7dc41a 89.99euro ) waar ik redelijk content van ben maar ik wil meer,..

Nu is mijn vraag kan je zelf een helicopter maken ?
Mijn vader denkt dat ik beter eerst zou beginnen met te proberen om een bootje te maken omdat hij denkt dat het makkelijker is dan een helicopter maken, hoe kan ik beginnen aan een bootje te maken, ik heb al gezien dat er van die bouwdozen bestaan maar kan je daar dan zelf een motor in plaatsen of dient dat er niet voor ?

mvg gill

Als je vraag gaat over een bootje dan kan ik je helaas niet helpen.

Wat heli's betreft, de meeste deftige heli's komen in een kit, dus de onderdelen die je zelf nog moet samenstellen tot heli. Meestal kan je de electronica nog apart samenstellen.

Maar daarover moet je eerst het forum eens uitpluizen....teveel over te vertellen om hier in een notedop weer te geven.

Op de vraag of het nuttig is om eerst een boot te bouwen alvorens met een heli te beginnen ? Ik zou niet weten waarom. Wil je heli leren vliegen, investeer dan in een simulator, in plaats van een boot. Die heb je nodig om de basics onder de knie te krijgen. Zelf je heli bouwen is interessant om de techniek te leren kennen.

Het is idd een beetje onduidelijk...gaat je vraag nou over het zelf maken van een heli of over het zelf maken van een boot ?
In dat laatste geval zit je in de verkeerde rubriek te posten :)

Heli's kun je wel zelf maken, maar als je zelf maken bedoelt dat je elk onderdeeltje zelf gaat fabriceren dan denk ik dat je er nog eens goed over na moet denken.
Prijstechnisch gezien kun je best een redelijke helicopter kopen voor niet al teveel geld...iig een bedrag waar je denk ik geen heli zelf helemaal voor samenstelt/fabriceerd,

Maargoed je vroeg of het kon....nou in weze kan het dus ;)

Als je het leuk vindt om een heli helemaal zelf in elkaar te zetten kun je ook gewoon alle losse onderdelen van de HoneyBee FP bestellen. Dan ben je wel even bezig met uitzoeken wat je allemaal precies nodig hebt en hoe het in elkaar moet.

Kortom: best een leuke uitdaging :-)

Danku voor jullie reactie's, dus al is zo een set koop zitten alle onderdelen er in maar moet je juist nog alles in elkaar steken ?
iemand een idee waar je deze online kan bestellen ofzo..

Er zijn diverse online shops in nederland, belgie en de rest van de wereld.
De forumsponsors die je her en der vind kan je zo al aanklikken om te kijken wat er te koop is.
In jouw geval adviseer ik eerst jezelf eens goed in te lezen wat er allemaal te koop is.
In dit forum staat veel informatie voor beginners.
Als je de zoekfunctie gebruikt en je vult beginner in als zoekterm dan zal je heel veel informatie vinden.
Modelbouwforum.nl - Zoekresultaten

Succes,
Eric

Back