Een propeller draait zwaarder op MQX

Ik merk dat één propellor beduidend zwaarder draait dan de andere. Ik kan zo gauw niks geks ontdekken aan de motor. Kan het zijn dat een lagertje al snel de geest geeft?

Met vliegen merk ik er overigens niks van, maar je voelt verschil als je met de hand draait en de bewuste propeller staat beduidend eerder stil dan de rest.

Ik merk dat één propellor beduidend zwaarder draait dan de andere. Ik kan zo gauw niks geks ontdekken aan de motor. Kan het zijn dat een lagertje al snel de geest geeft?

Met vliegen merk ik er overigens niks van, maar je voelt verschil als je met de hand draait en de bewuste propeller staat beduidend eerder stil dan de rest.

Kijk eerst maar de instelling van de regelaar van het motortje wat sneller stopt,kan goed zijn dat die nog op `remmen` staat

,kan goed zijn dat die nog op `remmen` staat

Al eens een MQX van binnen gezien ?

Bij een "al in one" boardje waar alles op zit zal je niks kunnen instellen.

Zijn ook geen brushless motoren .

Dus gewoon verder vliegen tot je het bij het vliegen merkt , dan motor uitwisselen. ;)

Mvg Johan

Ik had de remmen nog niet ontdekt op de mQX :p

Erg maf overigens. Net 2 Lipos leeggevlogen en het verschil is een stuk minder.
Misschien een vuiltje in het oog van een lager. Of de motor.

We gaan het gewoon in de gaten houden.

Dank voor de tips.

Het kan ook dat de tandwielen van motor en prop redelijk strak staan afgesteld. Na een paar accuutjes vliegen slijt het propellertandwiel dan wat in waardoor het soepeler gaat lopen.

Het kan ook dat de tandwielen van motor en prop redelijk strak staan afgesteld. Na een paar accuutjes vliegen slijt het propellertandwiel dan wat in waardoor het soepeler gaat lopen.

Daar heb ik ook naar gekeken, maar na de laatste vlucht loopt ie weer zwaarder. Ik heb voor de zekerheid alvast wat lagertjes besteld. Voorlopig goedkoper dan een motor ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back