Een snaproll te veel

Mooi filmpje! :-D

Mooie recovery.... tja, lijkt mij een hele grote berg geluk nadat ie zelf een fout maakte... veel geluk dat ie niet nog een klein beetje lager uitkwam. Ik zou die credits eerder naar een piloot schuiven die zichzelf niet in zo'n situatie brengt.

Ik zie niet echt wat er zo speciaal is aan het doorvliegen Hugo???
Vleugel zit er nog aan, controls werken blijkbaar nog, hij heeft nog vermogen en kan zonder zich in bochten te moeten wringen normaal aanvliegen voor landing (hij zette 'm netjes neer :mrgreen:).

In een interview op higherplane productions zegt hij dat het vooral de wind was die ervoor zorgde dat de kist iets onverwachts deed :-) sh*t happens!

Ik zie niet echt wat er zo speciaal is aan het doorvliegen Hugo???

Ik denk dat met een geknakte vleugel je vlieggedrag anders wordt, en je rolroer (heel) anders. En ik vind dat hij verder erg netjes vloog, ondanks die handycap. Het verbaasde me niet dat het ding nog vliegt, maar wel hoe strak.

Hugo

Wat mij verbaasd is dat de kist hem kennelijk geen ene moer kan schelen.
Hij schaamt zich voor zijn fout, verstopt zich achter zijn petje, en gaat vervolgens als primadonna wachten tot zijn personeel het vliegtuig terug brengt

Marc Leseberg in de Tucson Aerobatic Shootout. Vanaf 2 minuten in het filmpje is het best spannend. Wel mooie recovery van die kerel :D

Lijkt mij niet zo moeilijk, dan vond ik de recovery van Todd Bridges tijdens dezelfde shootout véél straffer :p

[URL="
TAS Todd Bridges[/URL]

(op 5:10)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat mij verbaasd is dat de kist hem kennelijk geen ene moer kan schelen.
Hij schaamt zich voor zijn fout, verstopt zich achter zijn petje, en gaat vervolgens als primadonna wachten tot zijn personeel het vliegtuig terug brengt

Als je de volgende dag al 12000$ aan prijzengeld opstrijkt en weet dat je nietveel kans had in de freestyle ... was die crash ... spijtig :-)

Netjes gedaan, al vind ik het niet speciaal.

Als je een vleugel verliest dan gaat hij automatisch zo in de lucht hangen.
Je moet alleen zorgen dat je snel ingrijpt met je richtingsroer.

Je hoogteroer is dan je richting en je richting is je hoogteroer op zon moment.

Kan alleen met een kist met flinke roeren natuurlijk.

Hier zie je hetzelfde effeckt, staan meer filmpjes op internet waar een vleugel afbreekt:
[URL="
- 1 Wing Flying[/URL]

Vind het specialer dat je zo kan vliegen op die leeftijd....

Het valt je vies tegen om te vliegen met een kist waar 1 vleugel vanaf is. Die gaat dus niet Automatisch op een bepaalde manier hangen, dat moet je echt zelf sturen.

Bill Hempel was een van de eerste met zo'n filmpje en naar aanleiding daarvan heb ik het wel eens geoefend in de Sim, en het valt je echt niet mee.

Het valt je vies tegen om te vliegen met een kist waar 1 vleugel vanaf is. Die gaat dus niet Automatisch op een bepaalde manier hangen, dat moet je echt zelf sturen.

Bill Hempel was een van de eerste met zo'n filmpje en naar aanleiding daarvan heb ik het wel eens geoefend in de Sim, en het valt je echt niet mee.

Als je linker vleugel eraf knalt dan zal de rechter in notime naar de hemel wijzen..... en omgedraaid als de andere er af knalt natuurlijk.

* Je hebt lift op beide vleugels
* 1 vleugel knalt er af en die vleugel is er niet meer dus daar is geen lift meer de andere heeft het nog wel dus draaid naar boven.

Hier nog een filmpie waar hij in een knal omdraaid.
0RMqDP_HJyk[/media] - RJ Gritter Makes RC History with One-Wing landing

Bij veel simmen kun je er wel een vleugel af vliegen maar het echte effect staat niet goed in de software.
Heb zelfs eens een vleugel eraf gevlogen en hij vloog alsof er nog 2 aan zaten.
Sim is hier niet het juiste oefen middel voor.

Door een mid-air van 2 jaar geleden ben ik ook een vleugel verloren op een vliegtuig, hieruit kan ik laten weten dat hij dus niet automatisch in meskant gaat..
Zoals je op de filmpjes kunt zien breken de vleugels bij hun na een heftige snaprol, ja dan gaat ie misschien wel naar meskant maar als je in normal vlucht vliegt gaat hij dus niet naar meskant.

* 1 vleugel knalt er af en die vleugel is er niet meer dus daar is geen lift meer de andere heeft het nog wel dus draaid naar boven.

En waarom zou hij dan stoppen met rollen? Als hij door het verschil in lift gaat draaien om de langsas, dan blijft hij gewoon door draaien hoor.... Je zal echt wel rolroeren (of eigenlijk; rolroer) moeten gebruiken om dit rollen te stoppen.

Bovendien gebeurt er nogal wat meer: je zwaartepunt schuift ook een eindje richting de vleugel die er nog aan zit, dus het rolt niet eens meer om hetzelfde punt.

(Antwoord trouwens enkel uit theorie, als bij mij zoiets zou gebeuren kan ik beter alvast mijn zender inpakken, dat scheelt weer tijd)

Laatst bewerkt:
Back