Een speed 600 vervangen door een brushless ? ?

• Topicstarter Topicstarter Beerke
  • Startdatum Startdatum
B

Beerke

Guest
Hey,

Ik ben nog niet voldoende mee met het Brushless gebeueren om mijn Windex van 2m en 2,5kg motorzwever die nu vliegt met een Speed 600 uit te voeren met een Brushless.

Kunnen jullie mij hierbij bijstaan?

Alvast bedankt,
Beerke

Hoi Beerke,

misschien kun je ook nog even aangeven hoe hard je toestel omhoog moet.. of hoe makkelijk hij nu omhoog gaat.
Of de gebruikte cellen en prop, vertraging en gewicht aangeven die je nu gebruikt kan ook al veel inzicht geven in hoe je toestel is uitgerust.
Aan de hand van deze gegevens is meer te zeggen over de benodigde aandrijving.

Mvg, Vincent

Hey Vincent,

Wel ik heb dit toestel tweedehands gekocht en er zit een speed 600 in met roelementen, dus een iets beter klasse denk ik met een schroef vna 9x6. Ik zou willen vliegen op lipo's 3S en hij moet niet te snel vliegen. Het vliegklaar gewicht ligt rond de 2kg.

Hopelijk kan je hiermee al een stukje verder om me te helpen.

Groeten,
Beerke

Ik had destijds m'n speed 600 vervangen door het setje van Spitz , de 40A met regelaar. En dit op een 3S1P lipo van 2500 mAh, dat ging perfect.
Heb die daarna ook nog in m'n 2,6m Cularis gestoken, en ging zonder probleem de lucht in.

Groeten,
Jan

Welke accu gebruik je en wil je die blijven gebruiken.
Als algemene regel moet je motor ongeveer 10% van het vliegklare gewicht uitmaken en de accu (als dat een lipo is)20%.
Maar als je niet recht omhoog hoeft kan dat wel wat minder.
100W per kilo vliegklaar gewicht wordt ook wel genoemd.
Wat is de trekkracht en het stroomverbruik van je huidige setup.

Laatst bewerkt:
Je kunt ook eens in de database neuzen natuurlijk.....Database
En al die mensen die setups aanbevelen: maak een ander blij en volg de link onderaan, uw bijdrage wordt bijzonder gewaardeerd!:D

Hoi,

zelf heb ik voor dat soort conversies mijn oude Jeti Phasor 30-3 die op 3 Lipo 2200mAh cellen een 11x6 of 10x6 klapprop kan trekken. Volgens mij ook wel meer.
Echter zijn er tegenwoordig lichtere en goedkopere buitenlopers te krijgen die nog beter over weg kunnen met 3 S lipo en een leuke prop.

unitedhobbies heeft hiervoor bijvoorbeeld leuke motoren voor bijna nop.
Ook rctechnics heeft vaak leuke betaalbare motoren liggen. Voor een dergelijke zwever zou ik nooit een kontronik, Hacker of andere "dure" brushless kopen.

Mvg

Hey mannen,

Bedankt voor de hulp zover, ik ga inderdaad deze laatste voorstellen even van naderbij bekijken.

Hou ze in de lucht !

beerke

Simpele vuistregel voor de meeste elektrische aandrijvingen:
10% van gewicht is motor.
20% van gwicht is accu.

Voor een zwever mag het wel iets minder. Aansluitend op viper zou ik zeggen:
Een buitenloper van 150g met een Kv van 1000 - 1200 rpm/V en 3S lipo.

Back