Slowflyer? Echt niet! zoals al is geschreven komt dat voor een groot deel door de afmetingen van de kist. Het is geen kleintje! Ik woon onder één van de aanvliegroutes naar Schiphol en de grote kisten komen zeer regelmatig vrij laag bij ons over. Die enorme bakken (747, 767, 777, DC10, MD11 en dergelijke) komen op zo'n 800 tot 1000 meter hoogte bij ons over en LIJKEN dan heel langzaam te vliegen. In werkelijkheid is de vliegsnelheid nog altijd boven de 300km/uur als ze bij ons boven de stad vliegen.
Een ander punt is dat hier iemand staat te vliegen die z'n kist helemaal volledig onder controle heeft. Hierdoor lijkt het allemaal zo makkelijk, haast van zelf te gaan. Wanneer hij echt laag over het veld komt en dan een bocht inzet zit zijn rechtervleugelpunt niet veel meer dan een halve meter boven de grond.
Ik vind het altijd prachtig dit soort vliegtuigen en vliegers die het zo makkelijk doen lijken. Ik heb er helaas de financiën en de ruimte niet voor om met dergelijke prachtkisten te vliegen.