Een van de eerste in Nederland de E-sky 900

We hebben het geluk om een van de eerste te mogen zijn in Nederland, om de E-sky 900 te kunnen vliegen en testen.

Hier een paar foto's ervan.
Onze ervaringen zullen we hier verder plaatsen.

Eerste blik op de heli is strak met een speciale canopy.

PICT2189.jpg


PICT2188.jpg


PICT2192.jpg


PICT2190.jpg


PICT2194.jpg


PICT2195.jpg


PICT2197.jpg


PICT2198.jpg


PICT2199.jpg


PICT2202.jpg


PICT2204.jpg


PICT2201.jpg


PICT2200.jpg
 
Hier wat gegevens ervan.

Ze noemen hem de 900

Length: 845 mm
Height: 311 mm
Main blade lenght :425 mm
Wheelbase: 566 mm
Main blade Dia :929 mm
Tail blade Dia :176 mm
Body weight : 850g
Full weight: 1550g
Motor gear: 15T
Master gear: 133T
Tail drive gear: 108T
Tail driven gear: 24T
Drive ratio : 8.87/1/4.5

Motor 35x41,5 mm
ESC 60A
Lipo 14,8 Volt 2000 mAh 25 C
Servo 4x standaard formaat vanaf 36 G
 
Vreemde codering gebruiken ze bij Esky...(rotor diameter? )
Is dus dezelfde maat als de T500, Protos, HDX500/Lepton etc.
Ziet er best aardig uit, zal niet al te duur zijn vermoed ik?
Beetje jammer van de indirecte aansturing van de swash op dit formaat.
De hoofdas lagerplaatjes zien er wat dunnetjes uit vind ik.
Verder wel alles goed bereikbaar en simpel te onderhouden lijkt me.
Als hij goed stabiel vliegt, en stevig genoeg is, dan is dit een betere beginnersheli dan een belt CP of iets dergelijks hoor.

Eric
 
Qua looks vind ik hem wel mooi hoor,en qua techniek ziet hij er heel eenvoudig/simpel uit,met weinig onderdelen,daar houd ik wel van.
Waar heb je hem vandaan Bobbert?
En zijn er al meer ervaringen bekend?

Groeten,
Marcel
 
Ik heb het geluk gehad om deze als eerste te kunnen inkopen voor test en om er ervaringen mee op te doen.

We hopen hem dit jaar nog te kunnen aanbieden in onze webshop.

Hij wordt geleverd als barebone zonder motor en regelaar, wel met houten bladen.

Het voordeel is toch wel dat deze heli ontwikkeld is voor een 4 cellen pakket.
en dat maakt hem dan weer goedkoper om te vliegen.

Wie hem wil zien moet zondag as 24 Aug naar Duiven komen in het Horsterpark.
We hebben daar een meeting vanaf 11:00 uur bij het Theehuis.

(Hij zal dan nog niet vliegend te zien zijn).
 
Laatst bewerkt:
Cool ding!
Ik denk dat hij niet groter is als zijn oudere broer de e-smart.
Benieuwd hoe hij gaat vliegen!

Groeten,
Tjerk ;)
 
Hoe groter hoe makkelijker het vliegen word...
Maar de bladen en accu's zullen weer wat duurder zijn denk ik.
De E-smart zal op 5S of 6S gevlogen worden denk ik?
Ik vind de Esky 900 er wel een stuk robuuster/ meer solide uitzien Btw, ook niet onbelangrijk in het begin...

Eric
 
Ben benieuwd hoe het zit met onderdeeltjes vervangen.

Met de belt kan je nog wat Trex spullen gebruiken, is dat voor de 900 / E-smart ook ongeveer zo?
 
He, dat ziet er best goed uit, maar dat verwacht ik ook wel van e-sky moet ik zeggen. Ik heb zelf een king v2 gehad en dat was een prima heli'tje.

Wat ik wel minder vind is het aluminium frame, als ik het goed gezien heb.
De metalen verbindingen kunnen namelijk voor radioverstoring zorgen op de 35MHz band, ondanks dat het gebruik hiervan minder wordt.
Ik verwacht dan ook een frame van G10 en als het model goed gaat aanlopen natuurlijk ook van carbon, net als de belt cp.
Verder zie ik in de omschrijving staan een 4 cel lipo met een capaciteit van maar 2000mAh, dat lijkt me erg weinig, de meeste 500size heli's gebruiken toch wel 3300 a 3700mAh als het 4s is.
En een full weight van 1550gram lijkt me ook aan de lage kant met standaard servo's erin.
En zitten er verloopplaatjes in voor midi servo's , a la hitec hs-82 / 85 ?
Zo'n ding ga je toch niet vliegen met standaard servo's ? Veel te zwaar !

En die indirecte aansturing vind ik ook jammer, dat maakt het alleen maar zwaarder. Maar ja zo is er altijd wat he ....

Ik ben erg geinteresseerd in hoe dit ding gaat vliegen en natuurlijk de prijs. Het is weer eens wat anders dan de gevestigde orde .
De onderdelen zullen ook goedkoop uitvallen verwacht ik.
Plaats je een filmpje van zondag ?
 
Is dit nu een links of rechtsdraaier :confused:

Op de foto`s staan de bladen linksdraaiend, maar de paddles soms rechtsdraaiend.
 
Dat viel mij ook al op, aan de hefboompjes van de bladhouders te zien zijn de rotorbladen verkeerdom gemonteerd, dus toch een rechtsdraaier?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt zowel leading als trailing edge aangestuurde bladhouders Frank, maar ik denk inderdaad dat dit een rechtsdraaier is.
 
Tja ik moet ook eerlijk zeggen dat ik over de king ook erg tevreden ben en nog steeds.
Ik mag hem dan ook erg graag vliegen.
Dat geld trouwens ook voor de belt CP.

Dat ding kan wel zo hard en strak vliegen voor het geld.

Wat deze 900 gaat doen is nog ff afwachten.

Ik vertouw de materialen best, heb nog nooit zomaar iets spontaan stuk gehad van een van de onderdelen op een E-sky heli.

Oja, en er zitten andere servo-plaatjes standaard bij, zodat je kleinere servo's kan gebruiken.

Hs82/85 evt.
 
Ik ben erg geinteresseerd in hoe dit ding gaat vliegen en natuurlijk de prijs. Het is weer eens wat anders dan de gevestigde orde .
De onderdelen zullen ook goedkoop uitvallen verwacht ik.
Plaats je een filmpje van zondag ?

hij staat bij rc technics al een tijdje op de site voor 189 euro.

Products Descriptions:


Design for 3D flying and competitions
Very stable in hovering and tracking flying, also with superb 3D performance
Hold Rotation System
Tail Belt Drive System
High Efficiency Blade
High Efficiency Tail Blade
Rear Tail Servo Stand
Super Iron Main Shaft
High Rigidity Aluminum Body
Super Iron Landing Skids
High Strength Carbon Fiber Tail Boom Support Set
 
Je hebt zowel leading als trailing edge aangestuurde bladhouders Frank, maar ik denk inderdaad dat dit een rechtsdraaier is.

Inderdaad, maar omdat deze rotorkop erg lijkt op die van de HBKingII en Belt CP leek het me voor de hand liggend dat deze nieuwe Esky ook wel trailing edge aansturing zal hebben, dus is ie dan rechtsdraaiend.
Is wel zo handig, ben je net een beetje gewend dat je bij de start een beetje rechts roll moet corrigeren, zou je anders weer moeten aanwennen dat je bij je nieuwe heli juist wat links moet corrigeren :(
 
Laatst bewerkt:
Back
Top