Een vervolg voor de mjx f645 gezocht graag cp

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door ikbat, 30 jul 2013.

  1. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb een vraagje.

    Ik lees al even mee, maar heb me nu toch maar geregistreerd.

    Met een mini ir heli ben ik begonnen, en vond dit leuk.
    Dus een grotere dubbele roto gekocht. (Ofwel 2) bijde dh 9101 alleen 1 ervan was een clone (ja zelfs goedkope chinezen worden gecloond)

    En met de 2e heb ik er een mjx f645 bij gekocht:

    Ik moet zeggen, dit maakt het echt een heel stuk leuker.

    De dubbele rotor, daar moet het wind stil voor zijn.
    En met die fp kun je stiekem best wel een flinke wind aan vind ik.

    Nu ben ik een beetje aan het vooruit kijken en aan het orienteren voor een model verder weer.

    Dus een co, maar ik hou van groot.

    Ik zou graag tips willen voor een leuke grote, en dan compleet met zender. Aangezien alles wat ik nu heb standaard met een zender komt, heb ik nog geen losse.

    Het is voor me ook echt hobby, en zie wel waar het uit komt.
    Maar heb mn budget gezet op 250 tot 500.

    Op de mjx vlieg ik in mode 2 en dit begind me goed te bevallen, ik weet niet of ik het me hier moeilijk mee maak.

    Dus in t kort.

    Een mooie set, compleet, het liefste tot 500euro.

    Groot, (min het zelfde als de mjx f645)
    En collective er op(weer een stap verder)

    Ik zie het graag.

    Met vriendelijke groet martijn
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2013
  2. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Heb inmiddels wel al een redelijke lipo lader, dus wanneer het losse onderdelen zijn die aan te raden zijn, ook geen probleem. En er is wel wat knutsel kennis aanwezig.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja, wat is groot...

    Ga je voor goed, en geef je wat meer geld uit
    Of ga je voor goedkoop, en neem je de zorgen voor lief?

    Neem hierbij wel in je achterhoofd dat een cp heli zichzelf regelmatig tot bouwpakketniveau terugbrengt als hij de grond raakt ;-)

    Voor jouw bedrag, een beetje goed bezig: kijk eens bij blade rond.
    Je hebt de mcpx v2, wat een klein ding is, maar redelijk onverwoestbaar (voor cp maatstaven)

    Ze hebben ook nog een 300 en een 450 maatje, die in principe best goed presteren.
    Regelaar is een puntje van aandacht, verder hoor je er eigenlijk niets over (wat een goed ding is :D)

    Meestal leveren zei ook versies met zender erbij.

    Het verdient de voorkeur om zelf een losse zender aan te schaffen, waar je alle andere heli's in de toekomst aan kunt koppelen.
    Meer instelmogelijkheden, meer vrijheid. En geen gesleep meer met meerdere zenders.
    Hiervoor kun je kijken naar bijvoorbeeld een spectrum dx6. Deze kan gekoppeld worden aan blade spullen.

    Een futaba 7 kanaals kan ook, alleen kan die niet gekoppeld worden aan de mcpx. De andere blade spullen moet je een andere ontvanger in zetten (wat zo kan)

    Kijk ook eens naar align, de trex serie. Wel even goed kijken of alles in de kit zit, ze verkopen ook kits zonder electronica etc.

    Bij de weg, verander de tital van dit topic even in iets wat over het onderwerp gaat.
    Deze titel is een beetje nietszeggend

    Kun je doen door in het eerste bericht op edit te drukken, en dan meer opties
     
  4. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Dank je wel,
    De titel gelijk veranderd.


    En het terug brengen na bouw pakket ga ik wel vanuit,
    Maar mocht jet zijn dat ik dan nog even wil vliegen, dan heb ik altijd de mjx er nog naast hahaha

    Ik heb je advies gelijk opgeslagen.
    En ben nog een beetje aan t kijken.

    De optie van een losse zender, vind ik ook wel interesand. Het is premitief zoals ik het nu heb, maar t lcd schermpje vind ik wel makkelijk om de instellingen op te kunnen zien.

    Ga dat ook eens op t gemak bekijken.
    De dx6 zie ik dat er een paar nieuwe modellen zijn, (zoals de 8)
    Is het dan ook aan te raden direct voor de nieuwste te gaan, aangezien een zender denk ik toch wat langer mee gaat.
    Of is dit bij zenders niet zo hard van toepassing.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Mijn zender gaat nu al een jaar of 4 a 5 mee, en ik was niet van plan hem binnenkort op te ruimen..
    Ik vlieg met een futaba 10 cg, maar dat is voor jou al te veel, heb je niet perse nodig

    Voordeel van een losse zender is dat je echt alles aan kunt sturen, dus heli en vliegtuig.
    Kwestie van instellen
    Kijk gewoon eens rond waar iedereen mee vliegt
    Zoek eens een club in de buurt op, kijk eens waar zij mee vliegen

    Mode 2 is iig geen probleem, daar vliegen erg veel helivliegers mee
     
  6. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    denk dat Student met goedkoop, mindere kwaliteit bedoeld, als je bijv een Atom 500 compleet met beast, llipos, DX8 etc. ongevlogen kan kopen voor 500Euro ben je goedkoop maar heb je wel goede kwaliteit;)

    Er zijn veel echte merken (oa. align, compass, mikado, blade, Gaui) en er zijn nog meer clonen van merken (copterx, HK, GARTT, VCTRC, geen merk, etc.).

    Belangrijk is dat je weet wat je wilt. Het verschil tussen een MCpx en bijv een 450size is groot.

    een 450 de grond laten voelen kost altijd geld , een blade of soortgelijke de grond laten kussen kan je nog wel eens vergeven worden. Ook in dit type helicopters zijn er meerdere merken die een soortgelijk model leveren al dan niet beter andere eigenschappen , voor- en nadelen noem maar op.

    Ga je de kant op van 450, 500, etc CP helicopter dan zijn er tal van klonen te koop , loop je hierdoor een risico voor een beginner op een bagger helicopter? ja en nee, er zijn best wel bewezen redelijk tot goede klonen om mee te beginnen, echter wat hierin een rol speelt is ook de electronica die je er in stopt (motor, servos, esc, gyro, etc) ga je hier voor de allergoedkoopste (lees 2,50euro servos, 5euro motor, 10dollar gyro, etc)dan neemt het risico op technisch falen en ongelukken erg toe, stop je er dure electronica in, is de kloon in veel gevallen net zo duur als een complete align super combo kit.

    een complete align 450 kit incl. een aardig zender, lader, lipos etc. kan je nieuw ongeveer voor 430Euro wel kopen (een complete redelijke kloon voor 250euro ). kan het goedkoper ja tuurlijk als je weet wat je doet, kan het duurder altijd.

    Let wel een slecht in elkaar gezette dure heli , vliegt net zo slecht als een slecht in elkaar gezette, goedkope kloon.:p

    Voor zender zijn er tal van merken Spektrum, Futaba, Hitec, Walkera, JR, Etc.
    Hierbij geldt;

    1) ligt hij lekker in de hand (altijd onderschat maar je hebt dat ding altijd beet)
    2) ga je op een club vliegen dan zullen de meeste Spektrum of Futaba vliegen, dit kan handig zijn als je veel hulp nodig hebt met instellen of als je aan de kabel(leraar/leerling systeem) wilt vliegen.
    3) Ben je zelf handig genoeg dan is de keuze vrij en zijn er ontzettend veel zenders in omloop, let wel wil je later schaal gaan vliegen dat je iets meet kanalen neemt dan 6. wil je alleen standaard heli's (ook 3D) gaan vliegen dan kan je kijken vanaf 6 kanalen.

    Wat je keuzes ook zullen gaan zijn suc7 in ieder geval want er is ontzettend veel te krijgen van troep tot uitmuntend:D
     
  7. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Dank je wel david,

    Mocht het iets duurder zijn, dan spaar ik natuurlijk altijd nog een weekje door.

    Ik ben zelf inporteur, van een hele andere doelgroep aan spullen, en doe dus veel handel met oa china.

    En ja ik weet dat er zeer goede clonen zijn. Maar ook eerste klas troep.

    Aangezien dit (voor het eerst) echt mn hobby word, en niet een shop. Wil ik zo veel mogelijk als redelijk halen bij mensen in nl die hier hun brood mee verdienen.
    Ik vind het dan ook niet erg er wat meer voor te betalen, als ik maar weet dat het kwalitatief goed is.

    En dat mijn kunsten dat nog niet zijn, zorgt voor hun wat extra beleg, dat ik ze gun ;)

    Van align heb ik ook al wat zitten kijken. En de tunder tiger.

    De rede dat ik ook mn budget nu op 500 heb gezet, is ook omdat ik er vanuit ga dat voor ik deze weer een beetje kan laten hoveren, ik de aanschaf prijs kwijd ben aan spare parts,

    (Dan heb ik het nog niet over een extra move)

    En ik denk dat ik er niet ver vanaf zal zitten in de praktijk ;)

    Het voordeel van een goede zender voor mij dan is, deze zal ik minder snel een nieuwe nodig hebben, (of het moet echt slecht gaan
    :oops:
    Meer tips hoor ik graag
     
  8. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Je hebt al veel goed advies gehad Martijn. Gebruik ook een deel van dat geld voor een goede sim. Ik ben zelf een jaar geleden begonnen met de F45 en heb veel geleerd met die tank :). Nou ja ik kocht eerst een HBK 3 maar hoveren lukte me wel maar echt vliegen was er zeker niet bij in het begin. Toen overgestapt naar de kleine Walkera's ( Mini cp, Super CP ), toen weer iets groter naar de V120D02S en weer meer geleerd ( heerlijke oefen heli). Toen weer iets groter met de Master CP en daar heb ik echt ontzettend veel lol mee en daar leer ik nog steeds heel veel van. Toen weer iets groter, de Walkera V450D03, ook een hele fijne leerheli, heel stabiel en een genot om mee te vliegen voor een beginner als mij. Toen zelf de AlZRC 450 Devil gebouwd en daar ben ik nu veel mee aan het oefenen en het gaat steeds beter.

    Mijn advies is eigenlijk begin met een ietwat kleinere heli, als je daar mee kan vliegen gaat het met de grote alleen maar makkelijker. Aan de andere kant is een groter eigenlijk makkelijk maar als er dan iets gebeurt is het gelijk veel duurder of gevaarlijk natuurlijk.

    Veel succes en veel geluk en welkom :D

    Grtz Jeroen

    Oja mode 2 op de MJX F45 is niet handig....mode 4 is eigenlijk de mode 2 voor "normale helikopters". Ik zou proberen dat dus zo snel mogelijk aan te leren.
     
  9. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Dank je wel,

    Ik zal de optie van een kleinere zeker ookens goed overwegenen.

    De sim denk ik al een tijdje aan, maar ik ken mezelf een beetje, als het op de sim goed gaat, dan word ik in het echt snel overmoedig, en denk op deze manier dat ik toch iets zuiniger ben, omdat ik weet dat een crash sleutelen is.

    En de f45 is een tank ja, onverwoestbaar.
    Heb afgelopen week op vakantie met mn zatte kl#ten toch een keer willen vliegen, en heb de f45 frontaal tegen een huis aan geplant.
    Gelijk geleerd. Nooit met drank op vliegen.
    Maar de f45 was buiten 3 krasjes, de dag erop neerzetten, en gewoon weer hoveren.

    Dank je wel voor je tip met de setting, ik ga nu eerst de setting op f45 mode 4 zetten dan.
    En hier weer eerst mee oeffenen. Dat scheeld me straks zeker wel een paar keer extra sleutelen ;)
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Mode 4? Die hoor ik hier in de buurt eigenlijk nooit...
    Meeste wat je ziet is mode 1 of 2..

    Een sim is altijd een goede investering.
    Een cp is echt wel ff wat anders dan wat je nu gewend bent
    Goeie kans dat je nog steeds een week bezig bent om te leren hooveren

    En wat je verder doet, ben je zelf bij natuurlijk;-)
    Een sim scheelt gewoon veel schade, omdat je alvast zonder heli de automatismes in je systeem kunt krijgen

    Persoonlijk gebruik ik hem ook nog steeds.
    Nieuwe dingen vind ik het wel prettig om even de bewegingen door te krijgen in de sim

    En dan in het echie
     
  11. dakar 4x4

    dakar 4x4

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    180
    Bij mjx zijn de zenders eigenlijk verkeerd geprogrameerd.
    Waardoor mode 4(mjx) eigenlijk mode 2 is in het normale modelbouwland.
     
  12. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Dank je wel,

    Het is even lastig omschakelen, maar met vandaag 3 accu's begint het toch te komen.
    Nu in mode 4 zit links de links rechts draaien, en rechts de links rechts schuiven, om het zo maar te zeggen.
    Omhoog na beneden zit links, en voor achteruit zit rechts.

    Is dit orgineel de modus 2 (dus mjx modus 4)
     
  13. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)

    Inderdaad :D.
    stick links >> links om de as + rechts om de as = rudder
    stick links >> boven + beneden = throttle
    stick rechts >> boven = vooruit beneden = achteruit =elevator
    stick rechts >> links= links zijwaarts rechts is rechts zijwaarts = aileron

    Hier mooie uitleg

    Walkera Dragonfly en E-sky Honey Bee radiografische bestuurbare rc helicopter bij Heli4U.nl
     
  14. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Nog een klein vraagje.

    Ik zat op wat diverse fora te kijken.
    En zie ook vaan de xcopter voorbij komen.

    En deze onderdelen zijn allemaal uitwisselbaar met align.

    Klopt dit.

    En zou dit ism een futuba zender een optie zijn, en dan langzaam de onderdelen te upgraden?

    Of is dit een stomme optie voor een starter
     
  15. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Ik neem aan dat je Copterx bedoelt. Ik weet niet welk type je voor ogen had?

    Je kan altijd een helicopter upgraden, ook klein beetje afhankelijk wat je exact wilt en wat je crash ratio is in het begin. Ik zelf vlieg met verschillende Copterx'en en het enige wat bij de 450'ers geupgrade is, zijn de servo's.

    Heb je al een keer bij een club gekeken of gekeken of je ergens een lesje met een grotere heli kan doen.

    In principe kan je elke heli 450size en daarboven met een zendsysteem uitrusten wat je zelf wilt dus ook futaba.
     
  16. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Laatst bewerkt: 1 aug 2013
  17. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    zet even je plaats waar je vandaan komt in je profiel, dan kunnen mensen in de buurt bij je, je ook eventueel helpen.

    Als je gaat beginnen zou is het in ieder geval makkelijk als je hulp hebt van iemand die er meer van weet.

    De BA is op zich een goede helicopter alleen om met meer blads te gaan beginnen zou ik zelf niet aanraden. Zelfs of je FB of FBL gaat is heel sterk afhankelijk van de persoon zelf.

    De 2 helicopters die je opgeeft zijn best wel redelijk aan de prijs, te weten dat een CX450 compleet met betere zender, FBL etc, etc voor 249Euro in NL te koop is. Maar als je met een redelijke helicopter wilt beginnen dan zou ik ook een kijken naar de Trex 450plus FB of eventueel een blade 450 RTF

    de blade is redelijk aantrekkelijk geprijst onder de 300Euro incl. een DX6i zender
    [​IMG]
     
  18. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Ziet er zeker goed uit.

    Mag ik vragen waar je hem voor onder de 300 hebt gevonden.
    Heb even rond geleken.
    En vind hem in nl nu tussen de 319 en 467 euro.
    Maar goedkoper mag natuurlijk altijd.

    Ik denk dat dit hem gaat worden nu voor me
     
  19. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    Dank je wel voor alle tips.

    Ik heb nu de blade 450 met dx6i
    En heb hem kunnen vinden compleet met simulator, koffer, en reserve onderdelen.
    Als t goed is word hij morgen na me toe gestuurd.

    Ik heb er zin in. En ben ook blij met de sim. Kan ik dat toch ffe proberen
     
  20. ikbat

    ikbat

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Eindhoven
    heb hem binnen, mn blade 450 3d,

    Mooi in een koffer, en kant en klaar afgesteld,

    natuurlijk meteen even neer gezet, en kijken wat het doet,
    nog niet van de grond af gegaan, en het voelt echt meteen aan als een andere tak van sport dan de 4ch

    dus heb hem netjes terug in de koffer gedaan, en ben nu de sim aan het instaleren :&
    toch maar even oeffenen,

    dank je wel voor alle tips
     

Deel Deze Pagina