een vraag

• Topicstarter Topicstarter brandoneenink
  • Startdatum Startdatum
B

brandoneenink

Guest
hallo"

ik heb vandaag een glowstarter gekocht een van graupner met ingebouwde accu.en een adapter van ansmann racing het gaat super alleen er staat op dat die binne 6 uur is opgeladen maar ik heb hem al 4 uur in de stopcontact en de meter op de glowstarter blijft staan.of is het zo dat je hem als eerste keer langer op moet laden

alvast bedankt met Mvg brandon eenink

product_thumb.php

De meter is geen laadindicator als ook de het lampje op de lader.

De tijd voor een lege accu is de capaciteit delen door de laadstroom. Normaal moet dat 10 of meer zijn (laadstroom is 1/10e van de capaciteit) om overladen te voorkomen. Als die echt op 6 uur is berekend wordt het wat lastiger want dan kan de accu wat sneller overladen raken.

Let op, indien de accu half leeg is is het ook halve tijd laden......

Die meter op de glowstarter geeft alleen aan of je gloeiplug het doet.
Want je zult zien als je hem op de gloeiplug houdt dat dan de meter uitslaat.

ja maar nu ik hem aan het opladen ben dan verspringt die ook niet hij blijft gewoon staan.

Dat metertje gaat ook pas wat doen zodra je hem op een gloeiplug zet ... Het is niet veel meer als een amperemetertje... GEEN laad of voltageindicator

ja maar nu ik hem aan het opladen ben dan verspringt die ook niet hij blijft gewoon staan.

Volgens mij moet je hem toch wel een keer volhebben.
Heb je het al gecontroleerd door een gloeiplug tegen de glowstarter aan te doen. Als de batterij vol is zal de gloeiplug branden anders is of de gloeiplug stuk of je glowstarter.

Kun je bij je ingebouwde accu
anders moet je even kijken of die goed contact maakt.

Back