een vraagje b4.1 motor en esc

dag allen,
ik heb een b4.1 rtr een heb een lpr vector x11 13.5t stock spec besteld, ik heb nog een nieuwe hobbyking 100a sensored 1:10 regelaar liggen.
zou dit een goeie combo zijn voor de b4 en past deze combo samen of moet ik een lpr regelaar hebben? ik heb ook vergeten een senored kabeltje te bestellen past dit van een andere regelaar? of zijn die allemaal verschillend? zijn er nog mensen die met deze motor rijden?
grtz ignace

dag allen,
ik heb een b4.1 rtr een heb een lpr vector x11 13.5t stock spec besteld, ik heb nog een nieuwe hobbyking 100a sensored 1:10 regelaar liggen.
zou dit een goeie combo zijn voor de b4 en past deze combo samen of moet ik een lpr regelaar hebben? ik heb ook vergeten een senored kabeltje te bestellen past dit van een andere regelaar? of zijn die allemaal verschillend? zijn er nog mensen die met deze motor rijden?
grtz ignace

Die regelaar weet ik zelf niet hoe goed die is, maar het moet gewoon werken. De sensorkabels zijn allemaal gelijk, dus dat werkt ook.
De motor is niet nieuwste meer, lrp heeft ook de x12 motoren die wel wat sterker schijnen te zijn, maar het is gewoon een mooie motor, dat zeker, zat mensen die er ook bij ons op de baan mee rijden (das dan wel onroad)

En of het geschikt is, de regelaar is krachtig genoeg, de meeste belemmering zal bij de motor liggen. Maar die is wat mij betreft ook prima. Rest nog wat jij vind wanneer je ermee gaat rijden ;)

Groet,
Robert

bedankt voor je snel antwoordt
ik heb deze gekocht om mee te beginnen, ik denk dat ik later ook wel een x12 zal aanschaffen. ben wel benieuwt wat het zal geven, ik hoop dat het iets harder zal gaan dan de rtr motor, hij mag ook nie te hard gaan want de indoor baan waar ik rijd is niet te groot.

Ik heb op mijn b4.1 rtr ook een hobbyking 100A regelaar en rijd met een X11 10.5
dat gaat erg goed.
ik rijd soms ook met een 6.5L (novak) op snellere banen
ik denk wel dat je 13.5 niet veel sneller is als stock.
zorg er wel voor dat je er een andere pinion erop zet.
de pinion die op de standaard set zit is erg klein.
met de X11 10.5 rijd ik met 24/25t pinion

Ik rijd met een coolingfan, maar met een 10.5 turn durf ik het wel aan zonder. (maar pin me daar niet op vast)
met een coolingfan past het net, ik heb mijn regelaar wel iets naar voren moeten zetten.

Bij jouw motor zit normaal een sensorkabel denk ik.

de orginele regelaar is sensorloos en bij de HK regelaar gebruik je een sensor.
een gesensorde motor kun je ook sensorloos rijden
de orginele regelaar loopt ondanks sensorloos overigens erg netjes, maar je hebt minder instelmogelijkheden en ik durfde er geen dikke motor aan te hangen. (bij sensorloos rijden wordt de motor wel warmer denk ik)

heb de motor binnen en er zat geen sensorkabeltje bij, ik heb er nog wel eentje liggen , ze passen toch allemaal.
het is een 100a regelaar dus denk dat dat wel goed zal zijn.
ik zal mijn originele combo toch als reserve houden, ik wou eens iets anders proberen en meschien iets rapper op het rechte stuk.
de meeste duurdere motoren maken gebruik van sensor, ze rijden ook er soepel.
ik zal de mijne binnenkort aansluiten en eens testen.

Back