Een vraagje van een beginner..

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels zo'n drie jaar bezig met statische modelbouw, en ik wil nu ook wel eens beginnen met écht vliegende modellen. Dus het lijkt mij het best om met een zwever te beginnen, motorvliegtuigjes komen later wel :lol:

Nu heb ik op de site van een modelbouwwinkel bij mij in de buurt de volgende zwever gevonden (onderstaande link) maar ik vroeg mij af, gezien de prijs (bijna twee keer lager dan andere zwevers in hun winkel) of hier wel besturingsvlakken met servo's inzitten? Of is dit slechts een basis, en moet deze zelf worden opgebouwd? Ik kan zo uit de foto of de naam dit niet eruit afleiden, en aangezien jullie de kenners zijn, hoopte ik dat jullie het wel konden zien :D

Dit staat er:

SIG Wanderer KIT
thumb_b_286.jpg

Artikelcode:

Dynaflite houten bouwdoos.
Spanwijdte: 2000 mm

Super beginnersmodel.

75,00 euro

bron: www.modelbouwbloemendaal.nl

Alvast bedankt,
Jelle

Dit is een aardig model, maar denk eraan dit is een bouwdoos dus je moet alles zelf in elkaar zetten. Daarnaast komen er nog enkele extra kosten bij kijken. Zo moet de bespanning nog extra gekocht worden en de rc apperatuur dien je ook apart te kopen.

Als je een beginner bent en je wil snel vliegen dan raad ik je een easystar of een easyglider aan. Je bent met beide modellen voor rond de 200-250 euro aan het vliegen.

Okee bedankt, ik moet dus alle zend- en ontvangapparatuur enzo er allemaal los bijkopen?

Ik ben ook nog even op zoek geweest in het marktplaats-gedeelte van dit forum, en ik vind toch een hoop leuke motorvliegtuigjes voor beginners (Althans dat staat erbij) dus misschien kan ik ook wel met een simpel motorvliegtuigje beginnen (crashbestendig, want zelfs met flight simulator krijg ik mijn toestel te vaak in brokstukken tegen de baan :oops: ) maar daarvoor zal ik het in een ander forumgedeelte hier moeten zoeken 8) [/list]

Bedankt voor de links Ron :D

Ik zal sowieso wel wat hulp nodig hebben als ik een vliegtuigje heb en ga vliegen.. het is wel even eng om ineens een model de lucht in te sturen 8O Gelukkig zit er bij mij in de buurt een groot veld waar ze altijd met die dingetjes vliegen, ik ga daar eens kijken. :wink:

dat lijkt mij zeer verstandig. Zet ook je woonplaats in je profiel, dat maakt het voor ons soms makkelijker om je de weg te wijzen naar hands-on hulp.

Oeps :oops: Ik woon in Haarlem, en het veld waar ik het over had ligt in Spaarnwoude. Er staat verder geen clubhuis ofzo, iedereen neemt zelf hun tafeltjes om op te werken mee.

Jelle,

Kijk eens op www.driedekker.nl, een samenwerkingsverband van 3 modelvliegclubs in en rond Haarlem. Nieuwe leden zijn altijd welkom!

De zweef-vereniging (V4) vliegt op een prachtig veld bij Pannenland bij Vogelenzang. Ga er eens kijken als er weer gevlogen wordt (het veld is gesloten tot 21 juni i.v.m. vogelbroedseizoen)

Groeten, Leon

[haarlemmer en sinds dit jaar lid van V4]

Back