Een zeer nare ervaring!

• Topicstarter Topicstarter prol
  • Startdatum Startdatum
klein beginnen

Ik ben van mening dat als je klein begint en alle veiligheids eisen aan je zelf stelt, er alleen een heli stuk kan gaan.
Ik vind dit dan ook zeer dom.
Gebruik ook een geschikt terein en de juiste afstand.
Ga geen kleine kinderen mee nemen of op een terein waar mensen rond lopen.

Ben zelf meer in het klein begonnen met de blade 120sr en er voor de mSR . ben nu zins juni bezich,heb al genoeg stuk gemaakt en weet inmiddels ( door zien van andere) wat er mis kan gaan. ik oefen nog een tijdje en als ik over stap zal ik nog wat les er bij nemen.

WEES GEWAARSCHUWD!!!!!

Ik lees hier over mensen die zelfs met een t-rex 600!!!! binnen op werk vliegen in een grote hal. Zelfs met een 450 is dit bloedlink.

Wel eens gedacht wat er gebeurt als je gyro op hol slaat of je servos? Rondtollende-1 kant opschietende sscheermessen worden het dan. 8O

Ga lekker buiten op een veld vliegen.;)

Tja als je de risico's niet in kan schatten, ben je meteen maar stronteigenwijs, en dom ??? ...
Er wordt genoeg gewaarschuwd hier op het forum Emil: veiligheidstips, deskundige hulp zoeken, (on)geschikte locaties, de energie/kracht die in de hoofdrotor zit. Als je dat allemaal in wind slaat en vervolgens iemand anders aanvliegt, verdwijnen mijn welbekende tact, subtiliteit, inlevingsvermogen en diplomatieke gaven op misterieuze wijze als sneeuw voor de zon.

Is het weleens gebeurd dat een ziekteverzekeraar, werkgever, aangevlogene schade heeft proberen te verhalen?

Ben het helemaal met iedereen eens dat het zeker van lef en b*llen (brass ones) getuigt om dit draadje te openen, en dat bedoel ik niet sarcastisch. Blij dat het gelukkig 'goed' afgelopen is, voor hetzelfde geldt slaat een rotorblad het licht uit iemands ogen.

Laatst bewerkt:
idd. Een hoog toerental maakt een heli link, als er iets misgaat kun jij niet meer reageren, zo snel bewegen die helis met een toerental, dat tot de limiet gaat van wat mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Dat hoeft niet, je moet natuurlijk je uitslagen wel iets verminderen met een hoger toerental. Anders word hij flink giftig.

Rennen heb je de tijd niet voor op dat moment, dan zit je nog met je joystickjes op reactie te wachten.
Reken maar dat die swashplate helemaal omhoog of omlaag kan gaan, als jij de besturing verliest.
Mechanies of Elektronies.

Bedenk even dat de trekkracht op de rotorbladbout toeneemt met het kwadraat van het toerenatal. Verdubbeling van toerental geeft verviervoudiging van kracht op blad, bout, bladhouder etc.

he peter ik zou zeggen meldt je aan bij aeria en kom ook vliegen op de vliegbasis. je weet de weg inmiddels. hier zijn genoeg leden die jouw instructie kunnen geven om deze mooie hobby te leren.

gr rene

Tja, Je gaat er wel weer even van met beide benen op de grond staan.
Zo te horen heb je het net zo aangepakt als vele honderde misschien wel duizende mensen.
Even op de sim en dan toch zelf proberen(net als ik!!).In veel gevallen gaat het dan ook gelijk mis.Ik denk dat dit ook de risico's zijn van de hobby en dat die door dit ongeluk weer eens duidelijk gemaakt worden.Ook als je bij een club vliegt kan het fout gaan, wat doet de leeraar als er een mechanische storing op treed?? Misschien sta je achter een hek ofzo? Dan nog is het een risico, vliegend brokstukken gaan ook door de mazen van een hek.Dat de kansen dat er iets fout gaat drastisch minder zijn is logisch.Ik zelf ben ook een beginnend vlieger en vlieg wild.Wel laat ik het vrouwtje in de auto(als ze mee is) en als mensen ook maar te zien zijn stop ik.Hierdoor vlieg ik zelf ook weinig en alleen als het weer perfect is.Dat leering zo langzaam gaat neem ik voor lief.Zo blijven de risico's aanvaardbaar en kan ik toch genieten van de hobby.

Sterkte voor jouw en je collega!

Back