Een zoektocht naar een grotere sleper.

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door SRS, 10 jul 2013.

  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Net zoals met mijn zwevers, wil ook ik met een sleper naar een maatje groter. Niet dat ik ontevreden ben met mijn Toledo, ik blijf daar voorlopig wel mee slepen. Het is daar een goed toestel voor, zeker met de huidige setup. De meest gangbare zwevers gaan ermee omhoog. (tot 4,5 kg en 4,5 meter) Als ik mijn best doe zet ik ze tussen de 200-300 meter af. Meer dan voldoende zou je kunnen zeggen, en dat is ook zo.

    Alleen zou ikzelf wel eens wat hoger willen gaan, en dan word de zichtbaarheid wat minder. Daarbij wil ik ook de wat zwaardere toestellen kunnen slepen, omdat het slepen erg leuk is om te doen. En als sleper heb je zowat de zekerheid dat je op een sleepdag wel aan je vlieguren komt...

    Het betekend wel dat mijn hangar wat dunner gaat worden, het e.e.a zal dan de verkoop in gaan. Onvermijdelijk, maar ik heb nu toestellen in mijn hangar staan die nauwelijk tot niet gevlogen hebben. Op de een of andere manier begin ik daar steeds meer van te balen. In tegenstelling tot slepen, wat mij op de een of andere manier veel voldoening geeft.

    Grote slepers zijn er genoeg, maar mijn oog wil ook wat. Ik vind een Robin 400 erg mooi en er zijn genoeg fabrikanten te vinden voor dit model. Als eerste vond ik deze van Eurolight. EuroLight - Fly First Class

    Ai maar dan de prijs.. Voor mij aan de te hoge kant. Het zal ongetwijfeld goed zijn, maar voor een brug te ver.. Dan deze. ESM Robin DR400 (260cm, 13kg, 100cc) Het formaat is goed, en de prijs ook. Ik ga ff googlen, want er is genoef info over te vinden.

    Of ik nog andere modellen op 't oog heb. Tot nu toe nog niet. Alhoewel ik de Racal 100 ook wel mooi vind... Electro of branstof, daar ben ik nog niet uit. Alhoewel de voorkeur toch richting electro gaat...
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Voor mij was de keuze simpel: een Rascal 110' !

    Sterk genoeg voor slepen, licht genoeg om goed te vliegen. En met die eliptische vleugels prachtig om te zien :)

    Gerben
     
  3. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Gezien het gewicht is de Rascal toch de beste keuze... :rolleyes:
     
  4. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
  5. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Welke mode vlieg je?
    Je mag wel een keer met mijn rascal vliegen
     
  6. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Die rascal is (net zoals je Toledo) wel een beauty. Zou ook mijn keus zijn als ik een ARF 'maatje groter' sleper zou kopen.
     
  7. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    @vw4style, die had ik al gezien. Voor het betere sleepwerk, alleen het budget...

    @Erik, ik vlieg mode 2...

    @Jaap, hij lijkt idd op de Toledo. Ik had er liever eentje gehad in een kale versie. Dan had ik er een andere kleur op gezet...
     
  8. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Dan moet je aan de kabel. Dus als je wilt geen probleem. Kit van rascal is ook wel aan de prijs 680 meende ik ex verzend
     
  9. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Misschien dit dan iets voor jou:

    Miss Tractor (zonder folie)

    Foto's
     
  10. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    De kabel is mogelijk, bedankt voor het aanbod. Al denk ik dat het net zo vliegt als mijn Toledo. Ik had de Tractor al gezien... Ik vind m niet mooi, en mijn oog wil ook wat...
     
  11. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    En zelf wat bouwen? Heb een tekening van de rascal in de Comp. Staan na getekend
     
  12. looping

    looping

    Lid geworden:
    5 mei 2005
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Best
    Er zijn er nog wel meer slepers:
    De hector van Bieneken
    De bully weet alleen niet de naam fabrikant,
    Of een 2e handse Oha via een ander forum,
    en zo weet ik er nog wel een paar die voor wat zwaarder sleepwerk in aanmerking komen.

    mvg
     
  13. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    De Bully, gevonden! Niet verkeerd, en zo kan ik er ook nog m'n eigen ei in kwijt... 2e hands, voorlopig niet. Met de gedachte waarvoor ie gebruikt is... ;-)


    Modellbau-vogt.de - Bully der Schlepper
     
  14. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Bully leuke kist maar erg zwaar. En niet de gemakkelijkste kist om te landen. Moet vrij snel gevlogen worden. Heb een paar keer met 1 gesleept.

    Erik
     
  15. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ah, exit Bully... :)
     
  16. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Via Ebay is de Rascal te bestellen vanaf 594€.. @Eric, is het mogelijk de tekening via een laser machine de ribben te laten maken?
     
  17. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Laser snijden is geen probleem kan ik voor je laten doen
     
  18. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Eric ik stuur je morgenochtend wel een Pb...
     
  19. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Die Ebay leverancier heeft de Rascal erop staan, maar eigenlijk niet op voorraad. De mijne heb ik via Aerobertics, nette prijs en prima service.

    Gerben
     
  20. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ik wist niet dat Aerobertics de Rascal 110 kon leveren, hij staat in iedergeval niet op de lijst. Wel vreemd dat de Rascal wel aangeboden word via Ebay maar niet op voorraad is.

    Ik heb nog ff verder gekeken, waarbij de GB Maule voorbij kwam. Motor Flugmodelle - HEPF Modellbau Niet de eerste keus, echter de kwaliteit is goed.. Heb ook nog gekeken naar een Porter, maar die vind ik echt niet mooi... Een Fly bBaby kwam ook nog voorbij, maar de fabrikant die m kan leveren staat niet echt hoog op m'n lijst. (eerdere ervaringen wat bouwwijze betreft) Ook niet de eerste keuze voor het sleepwerk.

    Nog steeds staat de Robin 400 op de lijst omdat ik m mooi vind. Alleen het hoge gewicht is/word nadelig. De Rascal is daar toch wel beter in. Dat ik niet meteen ''val'' voor de Rascal heeft te maken dat ik de kleurstelling echt niet mooi vind. De kist qua vorm is oke.....

    De Midour III http://www.topmodel.fr/product-detail-17363-midour-iii-311m-arf is mooi maar de prijs is ook flink...
    Een Bidule is eh...... Nou nee dat word 'm ook niet...
     

Deel Deze Pagina