een zwarte crash week.

je hebt wel eens van die dagen dat het allemaal niet meezit. zoals ook bij mij deze week.

zondag even gevlogen met de zoom 450. niks aan de hand totdat ik bij de 2de vlucht kom.
was rustig aan het rondvliegen en nog wat nose in aan het oefenen.
ik maak een piro climbout, en op het moment dat ik stop met piro'en stopt de motor ermee.
en aangezien deze heli niet goed tot geen autorotatie heeft kom je al raden wat er gebeurde.
viel met een smak op de grond. wat een resultaat maakte in een gebroken frame,blades landing skids,tailboom etc. totaal 67.43 euro schade.
oorzaak nog steeds onbekent.

vandaag eindelijk me raptor 90 helemaal klaar zoals ik hem wou hebben.
na vorige week dat ik me motor heb in laten lopen ben ik hem vandaag wezen afstellen.
niks aan de hand totdat ik voor de 3de keer van de grond af kom na hem wat armer te hebben gezet.
had hem net max 60 cm van de grond af en corrigeer de heli naar rechts. en hij ging steeds verder naar rechts. ik maar proberen te corrigeren. maar hij reageerde totaal niet meer op de aileron. meteen de hold schakelaar aangezet en snel proberen te landen.
maar dat was dus al te laat en hij klapte met de rotorbladen de grond in, met hier en daar wat blauw schuim wat door de lucht vloog wat in de bladen zat.
oorzaak : servostekkertje van de aileron losgetrilt uit de ontvanger.
bij nader inspectie was de pitch servo ookal bijna uit de ontvanger.
schade komt op 247.84 euro en zal nog wel oplopen.

dan maar verder met me nieuwe aanwinst (raptor 50 std) klaar te maken voor het weekend.
hieronder een foto na de crash.
http://members.lycos.nl/unreal1985/Foto0085.jpg

dat is dikke shit:(:(:(
maar kom op er volgen weer goede dagen:yes::yes::yes:
misschien een andere inlog naam
want dit is vragen om:2gunfire::2gunfire::2gunfire:

gr martin

Sorry hoor, maar als je stekertjes uit de ontvanger trillen ben je iets enorm fout aan het doen.

Wel zonde van je dure spullen.

Je doet wel je naam eer aan !

Sorry hoor, maar als je stekertjes uit de ontvanger trillen ben je iets enorm fout aan het doen.

Wel zonde van je dure spullen.

Je doet wel je naam eer aan !

ik zou niet weten wat ik dan fout doe.
wat ik overegens wel merk is dat bij de spectrum ontvanger die ik in me rap heb, dat alle stekkers zo losjes erin zitten. er is iig niet veel nodig om ze los te trekken.
wat weer het tegenovergestelde is bij de R700 ontvanger van graupner waar ik ze met een smal tangetje eruit moet trekken om zo de kabels niet stuk te trekken. :|

ik doe idd zo wel me naam eer aan. maar ik vindt het nog meevallen. 2 (zware) crashes in een jaar tijd.

Ik bundel de kabels ook vlak voor de ontvanger en bevestig deze bundel met een velcro strap aan de heli (net als de ontvanger), dan gebeurt dit niet (meer)

zonde, maar ik zie op de foto niet echt veel beschadigd, alleen de rotorbladen en tail boom?

ik zou bij zo'n raptor zeker bij zo'n ontvanger waar die stekertjes zo los zitten gewoon een grote kripkous over de ontvanger doen of wat lijm......

zonde, erg zonde....

trampo

een tip : de quick uk crash box .... nooit meer lostrillende connectors op de ontvanger

thumb_800_600_Li4vZ2Z4L3VzZXJpbWcvaXByb2Ntc19wcm9kdWN0LmZpbGVuYW1lLjQwNi5qcGVn.png

Om zulke dingen in 1 week te hebben is wel erg zwaar. Alhoewel ik met je zoom zoiets heb van, dat valt wel mee. Vorige week donderde er een washout mixarmpje uit mn T500. Niet gecrasht, en er pas achter gekomen NA het landen. Uiteindelijk had ik voor 75 euro een paar nieuwe armpjes in alu uitvoering, met carbon staartblaadjes en een alu seesaw ipv alleen een nieuw mixarmpje........

zonde, maar ik zie op de foto niet echt veel beschadigd, alleen de rotorbladen en tail boom?

ik zou bij zo'n raptor zeker bij zo'n ontvanger waar die stekertjes zo los zitten gewoon een grote kripkous over de ontvanger doen of wat lijm......

zonde, erg zonde....

trampo

idd op de foto lijkt het niet veel.
wat tot nu toe zoiezo vervangen moet worden is :
spindle, tailrotorshaft, main shaft, header tank, fan casing, landing skids, tail support, carbon tailboom, flybar, tail drive shaft, tail drive gear, main rotor grips, radix 710mm main blades en de carbon lower frame.
het is voor het meest eigenlijk redelijk klein spul wat gebroken/ gescheurd en/of verbogen is.

Eyves geeft DE tip.
Ik gebruik al jaren zo'n hardbox.
Ook nu een jaar met de Spekstrum ontvangers.
Nog NOOIT is een kabel loggekomen, het zit gewoon muurvast.

dank jullie wel voor de tips.

de totale kosten komen uit op 276.30 euro. bummer.. wordt weer pas eind augustes dat hij weer gaat vliegen.
tot die tijd maar verder met de rap 50.

Back