Iemand schreef in een reactie 'slechts' 100 mph tekort te komen. Toen ik met mijn Alpina ooit eens 200 km/u ging, vond ik dat al hard. Maar ik kwam toen 'maar' 380 mph tekort .... Dit gaat hard, errug hard!
Even onderkaak van de vloer rapen.... Wordt het bij die snelheid interresant/effiecienter/sneller om een delta te bouwen? Back-sweep lijkt me constructief een (te) grote uitdaging.
Onvoorstelbaar eigenlijk, die snelheden... ze zeggen dat snelheid went, zou dat ook voor deze piloten gelden? GertJan en ik hebben een tijdje DS gevlogen aan de NL duinen. Als ik me goed herinner stond m'n pb op 230kmh (radargun), dat was al erg spannend op de vrij lage Nederlandse duinen... Gerben
Als je bedoelt dat je niet op je eerste DS vlucht 800 haalt en weer heel kan landen, klopt het zeker. De windsnelheid was niet eens zo extreem. Organiseer jij een reis Gerben? Rick
Citaat: 'De windsnelheid was niet eens zo extreem.' Daar is 'ns een artikel over gepubliceerd dat de maximum theoretische snelheid te behalen tijdens DS'en 10x de windsnelheid bedraagt. Helaas kan ik het artikel niet meer terughalen.
Zou je niet een soort van "DS" windmolen kunnen bouwen? Als je ziet hoeveel energie zo'n kist op weet te bouwen is dat effect misschien ook wel voor andere doeleinden te gebruiken.
nee er is ook een goede L/D nodig om die snelheid te halen in verhouding tot de windsnelheid. de L/D van de kist is minstens 20, de L/D van het totale systeem is vliegsnelheid gedeeld door windsnelheid. de lift en G-kracht is ook enorm.
Mee eens. De 800+ vlucht kwam neer op gemiddeld 50g. Uit te rekenen door de tijd per ronde te nemen en de vlucht als ideale cirkel met constante snelheid te beschouwen. In de praktijk zullen er makkelijk punten op de cirkel zijn met 80 g. Rick