EERLAND 17 opknapper

zo het schiet inmiddels al redelijk op. vandaag en gister lekker aan de schilder geweest aan het bootje. inmiddels de mast, machinekamer ingang, schoorsteen, stuurhut dak en voordek in de verf zitten. Ook eb ik op de kop aan bakboord 2 bolders geplaatst.

DSCF1134.jpg

DSCF1133.jpg

DSCF1128.jpg

DSCF1132.jpg

DSCF1131.jpg

groeten maurice

mogguh, dank jullie allen weer voor alle leuke reactie's.

michiel beetje jammer jij als varens man moet die vlag toch wel herkennen :P

ik zeg zaltbommel, dan zeg jij....van voorden promac.(schroeven bedrijf)

Ik zag een gele vlag met een zwarte O, meer was er op de foto niet te zien :P

Ooit, lang geleden heb ik de HT race geroeid (van Harlingen naar Terschelling) toen hadden we T-shirts van Van Voorden Promac aan (kleding sponsor?).
Maar ik zag er echt geen schroef in...

:p

nou Maurice hij gaat lekker ;) ik heb de lading vlaggen en belettering inmiddels ook binnen voor de kinderdijk alleen moet ik eerst de buitenzijde van de romp nog spuiten voordat ik die kan plakken.

Overigens wat voor raampje ga je daar in de stuurhut maken aan waar deze van recht naar een kromming gaat. Zo op de foto te zien komt er een hoek in het glas :rolleyes:

Gr Martin :D

goedemorgen allen,

martin het klopt er komt een kromming in het glas dat is op de eerland 17/theo ook zo.
is alleen even de kunst straks om dat net zo mooit te krijgen, maar ik heb al wat ideeen opgedaan gister op mijn werk dus moet gaan lukken.
wel lekker dat de kinderdijk ook al vordert. ben benieuwd naar het eind resultaat trouwens.

Michiel
het is je vergeven hoor hahaha van voorden heeft de ht eens poos gesponsord dat heb ik wel eerder gehoord ja. maar voor de rest zou dat logo een scheepsschroef voor moeten stellen.

zo en nu even een paar plaatjes van wat ik gister in een over energieke dag heb gedaan.
begon voor met de boeing en heb hem tot mijn verbazing bijna helemaal af gekregen. moet alleen nog een paar boeingankers plaatsen.

DSCF1135-1.jpg

DSCF1136-1.jpg

DSCF1138.jpg

DSCF1139.jpg

zo vandaag kijken of ik de hitte aan kan en de boeing af maken. dan in de grond zetten en de ramen in de stuurhut zetten...

mazzzolllssss

zaterdag ok ja als ik mee ken rijden dan ben ik daar zeer zeker ook met de eerland 17...
ben dan thuis. en nee het is niet het zeepaardje al lijkt ze der wel een beetje op.

Nice het Zeepaardje gaat mee :D..

en wat dat betrefd we regelen wel wat.. Incl. de Olie :D

Fap nog even aan die boot verder joh (A)

hoi mando ik ken de ollie niet meenemen.
want de zender is leeg. maar de eerland 17 is er zeker weten bij!!!
groeten vanuit de 5de petroleum haven

Laatst bewerkt:
He Maurice

Alles goed met je schiet al aardig op het zeepaard ha ha ha ha

Je kan de ollie meenemen hoor want er is stroom om je zender op te laden in oud bijerland

ok ik kijk wel even. ben nu echt waanzinnig druk met de eerland 17. was vannacht om 3uur thuis (terug uit de 5de) en heb nu al 9.50 de boeing geplamuurd. blij dat ik snel plamuur heb kan ik straks nog de boel snel verven dan is ze klaar voor morgen.

Hoi Maurice,

Wat het eind resultaat gaat worden van de kinderdijk worden ? dat laat nog wel even opzich wachten hoor. Ik heb vandaag de romp gespoten de volgende keer het onderwaterschip. Inmiddels zijn allle ontluchters op hun plek gezet en heb ik tussendoor de springbolders weer voorzien van een zwarte laag :D Als alles weer in de basiskleuren zit ga ik de boel verouderen en als laatste dan neem ik de opbouw onderhanden. Dus de smit schilden eraf en een zwarte schoorsteen ;) Dan nog een berg aan details varieerend van houten trapjes, bankje, dagtank afsluiter enz enz.
Kortom nog werk zat.

Gr Martin :D

hoi martin,

ok das nog een heel gebeuren dan inderdaad. tja ik zou van de "17" de Voorne kunnen maken. ondertussen ben ik weer wat wijzer geworden. de Eerland had maar 1 identiek zusje. Dit was de "Vlieland" wat later de Eerland 15 werd. deze heeft neit zo lang in rotterdam gevaren en is verkocht naar de Perzische Golf. Daar is ze een keer gezonken. Na een poos is de "15" gelicht en is een paar jaar later wederom gezonken. Toen is ze na een poos weer gelicht en op het strand gezet en voor oud vuil achter gelaten. de vermoeden bestaat dat ze naar tot op de dag nog staat weg te rotten, als ze al niet weg is...

voor de rest zaterdag wezen varen met de eerland 17 in oud bijerland in de jachthaven aan het spui. Kwam tot de conclusie dat de boot of niet goed tegen de warmte kan of de motor of schroefas meot nodig gesmeerd worden. want deze liep na 2 uurtjes varen steeds vast en dan moest ik hem met de hand weer aan de gang slingeren en dan deed die het weer 2 a 3 minuten. kortom dat word smeren van de week.

MVG Maurice

ik weet het niet frederk, want daarvoor heb ik al wel een paar keer gevaren in ongeveer het zelfde tijdsbestek met geen problemen. dus maar wie weet is het inderdaad een kunstoflager en dan ben ik verder van huis. maar hoop van niet. ga er van de week achter komen. en daar heb ik geen foto's vna dus dat kan ik niet weten ;)
heb ondertussen wel andere foto's gevonden waar ik nog een hoop schoonheidsfoutjes ondek in mijn eigen model, kortom dat word weer verder slopen en opnieuw opbouwen.
ook zag ik van het weekend dat de boeing aan bb totaal anders was dan aan sb. dus ook daar gaat de sloophamer weer overheen (bb zijde eraf en opnieuw) en sb zit achteraan en helemaal voorop ook een schoonheidsfout die ik eruit wil hebben. dus alle snelheid die ik had is nu weer ff op de plaats rust gezet. kortom haastige spoed is niet goed....(daarom duurt de deurloo ook zo lang :lol:)

Maurice

Hé Maurice,

Toch weer zonde van je tijd en energie, maarja als je het goed wil doen moet je weleens wat uit elkaar halen toch?
Ik had van het weekend een ongelukje met mijn reling, deze had ik in de blanke lak gespoten en buiten gezet op de rand van de vuilnisbak om te drogen. Het bleef goed liggen totdat de wind eronder kwam en alles op de grond stuiterde. Drie weken soldeerwerk naar de ...........! Maar we gaan weer vrolijk verder.

Groeten,
Peter

Back