eerst heli welke kopen?

• Topicstarter Topicstarter rickhave0
  • Startdatum Startdatum
R

rickhave0

Guest
ik wou mijn hele leven al zo'n rc helicopter ( al zo'n 14 jaar lang :) )
ik wil er graag mee in huis vliegen en heel af en toe in mijn tuin maar die is niet zo groot.en hij mag niet snel kapot gaan want ik denk dat ik het niet goed kan :P :P .
hij hoeft niet zoveel functies te hebben alleen omhoog omlaag draaien links en draaien rechts vooruit achteruit (volgens mij heet zoiets een 3 channel heli?)
nu zit ik te twijfelen tussen een picooz en deze
welke kan ik het beste kopen mijn budget is maximaal 50 euro (exclusief verzendkosten (voor het geval als iemand een beter weet)
ik denk dat ik hem in de winkel www.raidentech.com ga kopen alleen ik weet niet of ik die winkel kan vertrouwen.

bij voorbaat dank voor jullie hulp.

edit: ik heb nog een vraag ik las dat zo'n picooz een infraroode afstandsbediening heeft is dat slechter en hoe ver kan zo'n picooz dat stond niet op hun homepage.

zeurkous... ;-) Geef gewoon antwoord...

Voor het budget dat je opnoemt is er niet zoveel te verkrijgen. De Picooz past daar wel in, maar die heeft alleen de functies gas en draaien. Vooruit gebeurd door een klein beetje gewicht in, of aan de neus te doen.

Zo. Nu mag je de zoekfunctie nog eens gebruiken en de volgende posts in het micro heli gedeelte zetten :-)

Wat je daar noemt is niet echt een rc helikopter. Trex of Raptor lijkt er al meer op. Met die heli's die je daar noemt valt er niet zo veel plezier te beleven als met een trex. Ik heb ook een picooz maar deze staat al aan de kant. Misschien nog iets langer sparen?

Groetjes,
Fréderic

fredje zei:
Wat je daar noemt is niet echt een rc helikopter. Trex of Raptor lijkt er al meer op. Met die heli's die je daar noemt valt er niet zo veel plezier te beleven als met een trex. Ik heb ook een picooz maar deze staat al aan de kant. Misschien nog iets langer sparen?

Groetjes,
Fréderic
hoe duur is een wat betere heli ongeveer volgens jou en kan je nog wat links geven naar een specifiek model? en ik vond ook nog een andere heli van de makers van de picooz genaamt de gyrotor is die wat beter?

de gyrotor is de grote broer van de piccoz, besturing is exact het zelfde.

Voor ongeveer het dubbele van je budget (100 euro dus) heb je een Walkera Dragon fly 04 (DF04)
deze is volledig te besturen. Voor meer info kijk HIER

Maar met een Piccoz is toch wel veel plezier te beleven hoor, op een regenachtige zondag middag in de woonkamer.

8O maar met een 2 channel helicopter kan je dus alleen maar omhoog omlaag draaien rechts/links en je moet een gewichtje aan de huis hangen zodat hij de hele tijd vooruit blijft gaan? en weet iemand dan nog het beste vliegtuigje met een 3 channel besturing systeem dat binnen mijn budget valt? en wat bedoelt men met een 3d channel helicopter? ik zie door de bomen het bos niet meer.

Z'n ding van de speelgoed winkel is niet wat... rickhave0

Je kan beter doorsparen en een fatsoenlijke kopen.
een maand terug wou ik hetzelfde als jou! halsoverkop een dragonfly 22e gekocht. Koste maar 140 euro ofzo. 3 keer mee gevlogen.
eerste twee keer gehoverd. 3e keer wou ik een rondje vliegen...vliegen... vliegen.. BOEM. Totall los is voorzichtig omschreven. Hij was kapotter dan dat!

Spaar voor een goede heli. Word lid bij een club! Leer eerst vliegen! Ga daarna je eigen heli alleen de lucht in laten.

Als je echt een leuke beginners heli wilt hebben moet je toch even doorsparen en dan een Hm04 kopen. Dat is de goedkoopste instap in het ''echte'' heli vliegen. De HM04 is een 4 kanaals micro heli en kost rond de 95 euro.

dan koop ik eerst gewoon een picooz om mee te oefenen en dan spaar ik nog wel een maandje door voor een hm04.

Dat kun je doen en van die Picooz ga je zeker wel even plezier hebben tijdens het sparen :D Alleen heeft het vliegen met de picooz weinig te maken met echt heli vliegen dus ''oefenen'' voor een echte heli is er niet bij :wink:

rickhave0 zei:
dan koop ik eerst gewoon een picooz om mee te oefenen en dan spaar ik nog wel een maandje door voor een hm04.
'oefenen' met een picooz om met een helicopter te leren vliegen is zoals 'oefenen' met een achtbaan om auto te leren rijden. bespaar je geld aub als je een maand later toch wilt gaan voor een goedkope 4kanaals heli.

KriZ zei:
Dat kun je doen en van die Picooz ga je zeker wel even plezier hebben tijdens het sparen :D Alleen heeft het vliegen met de picooz weinig te maken met echt heli vliegen dus ''oefenen'' voor een echte heli is er niet bij :wink:
zolang je maar lol hebt :D
waar kan je het goedkoopst een picooz kopen? (prijs dus inclusief verzendkosten )en is het verstandig om gelijk wat reserve onderdelen kopen?

aan een extra lipo voor je dragonfly beleef je veel meer lol dan aan zo'n picooz die overal tegenaan knalt. mijn opinie.

Ik heb ook een Piccoz. Die is inderdaad echt voor de lol. Ook ik zou je adviseren liever het geld te besparen en uit te geven aan een 'echte' helicopter.

Maar als je dan toch een Piccoz wil, ik heb hem bij Conrad besteld.

Als je daar met iDeal betaald, hoef je geen verzendkosten te betalen. Ik heb er 30 Euro voor betaald. Inmiddels staat hij er voor 25 Euro! Je kan ook reserve rotorbladen bestellen. Dat is wel een aanrader....

Gr,
Mike

mijn buurjongentje had eens zo'n picoz voor zijn verjaardag gekregen, ik zag hem van ver zo wat op en neer gaan. volgende dag stond ie voor men deur, vragen of ik voor hem eens kon vliegen, want hem lukte het nog niet zo strak :lol:

Ik heb als beginnersheli een micro 47G gekocht.
Kan een stuk meer dan de pizooz maar je leert er snel mee vliegen.
Is ongeveer hetzelfde als een esky lama of een helix van protech.
De lama is zowat het goedkoopste (100 euro of zo)

Back