Eerst schilderen?? of eerst lijmen??

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Jon van Dijk, 10 mrt 2005.

  1. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Ik ben bezig met een Westland Lynx. Mar daar zitten ook 2 kleine pilootjes bij. Moet ik die van te voren schilderen? En wat is verstandiger om het vantevoren te schilderen en dan inelkaar zetten of andersom, eerst lijmen en dan schilderen?

    groetjess Jon
     
  2. Basch

    Basch Guest

    Èerst schilderen. Nu kan je er nl nog makkelijk bij. Ik spuit/verf altijd alles eerst een basiskleur. Dingen die gedetailleerd moeten worden of anders van kleur daarna. Dan gaat de body in elkaar. Gaatje en kiertjes evt afdichten en dan goed afplakken en ligt opschuren en weer spuiten.
     
  3. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    oke bedankt :D , En nu zoek ik eigenlijk nog kwastjes wat voor kwastjes zou ik moeten gebruiken voor details, en wat voor de iets grotere oppervlakken??

    groetjess Jon
     
  4. Basch

    Basch Guest

    Grote oppervlaktes spuit ik eigenlijk altijd. En voor details hele kleine kwastjes he ;)
     
  5. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Het nadeel is dat ik geen air brush heb :cry: . Dus spuiten gaat denk ik niet door. Maar zijn er speciaalle kwastjes waarvan de haren en niet na 5 seconden eruit vallen?

    groetjess Jon
     
  6. Basch

    Basch Guest

    Ik heb nog nooit met airbrush gespoten. Gewoon uit de losse hand met spuitbussen :)

    Oefening baart kunst.
     
  7. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Hebben ze de kleuren dan ook in spuitbussen?? want ik heb tot nu toe eigenlijk aleen maar potjes gezien.

    groetjess Jon
     
  8. Jurrie

    Jurrie Guest

    Normaal gesproken bouw ik eerst de hele kit...

    Echter er zijn een aantal uitzonderingetjes..Bijvoorbeeld een piloot en/of cockpit;)! Die schilder ik ook eerst voordat ik het bouw....

    Tis maar net hoe goed je erbij kan als het geheel al gebouwd is

    Jurrie
     
  9. darkfoxx

    darkfoxx Guest

    Losse haren kom je altijd tegen bij nieuwe kwasten, je kunt die makkelijk verwijderen door even voor gebruik de kwast over een stukje grof schuurpapier te vegen, daarmee komen alle loszittende haren er uit.

    Ik persoonlijk kijk altijd van tevoren hoe een en ander in elkaar komt te zitten, om te kijken of ik eerst wil schilderen of lijmen: BV. het buitenste pantser van een tank verf ik als het al in elkaar zit, de motor-(onderdelen) vaak vooraf. Hangt er van af hoe makkelijk of moeilijk je er later nog bij komt met een kwast.
     

Deel Deze Pagina