Eerste backflip + rare lipo

Zo heb dus eindelijk de moet kunnen verzamel om mijn heli onderste boven te laten gaan en hier is het resultaat:
[URL="
- ‪11 06 2011 First Backbackflip‬‏[/URL]

Nu heb ik alleen na deze mooie vlucht mijn lipo gecontroleerd, en toen kwam ik erachter dat hij op de punt dik is, en ook een soort smelt plekje.
Het gaat om een 2200mAh 20C lipo.

http://dl.dropbox.com/u/2148814/rare lipo.JPG

Heb een ander lipo hierachter na gevlogen en die had nergens last van.
Maar ik neem aan dat ik geluk heb gehad of deze was in de fik gevlogen 8O
Nu heb ik wel is van die losse cellen gezien.
Is het aan te raden om zo`n losse cel te bestellen en deze er bij te doen. Of wordt het gewoon is een keer een nieuwe.
De vlieg uren van deze lipo zou ik niet weten.

Hoe ik ze behandel?
Meestal de zelfde dag of de dag erna laad ik ze volledig op, en wacht tot ik weer kan vliegen. Helaas duurt dit met die wind wel is een week. :mad:

Hoop dat jullie me weer wat raad kunnen geven. :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk zou ik meteen die lipo weggooien. Zijn niet echt dingen waar je je geluk mee moet beproeven. Voor hetzelfde geld vliegt het ding in de fik bij het vliegen of erger, tijdens het laden.

Koop gewoon nieuw lipo'tje. Tegenwoordig hoeven die dingen niet zoveel geld meer te kosten. Erg veel laadtips kan ik je niet geven daar ik er nu ook niet zoveel verstand van heb maar ik weet wel dat je met een goede lader/balancer/ontlader een heel eind komt. Gaat de levensduur van je lipo's aanzienlijk verlengen!

+1 voor weggooien ik zou nooit het risico nemen...
netjes de backflip 8-)

heb je ooit al gemeten hoe warm je lipo's worden tijdens de vlucht, en hoeveel stroom je er uit trekt? misschien belast je ze wel te veel..

Smeltplek lijkt wel heel verdacht symmetrisch. Zeker dat hij nergens heeft zitten tegenaan trillen?

Een lipo smelt of fikt nooit volgens een ruitjespatroon naar mijn mening (niet zeggende dat het niet kan uiteraard)

Mooie vlucht ook!:yes:

stevo

Back