Eerste botsing

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ben41, 24 mrt 2022.

  1. Ben41

    Ben41

    Lid geworden:
    23 mrt 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo allemaal,
    Eerst even een korte voorstel ik vertegenwoordig me handige stiefzoon (13j) die van ze eigen centen een beginners wagentje heb kunnnen kopen , ik ben minder technisch maar zie wel wanneer iets stuk is en vervangen moet worden
    Het betreft een t2m pirate baja leuke wagen met wat instellings problemen,
    De wagen draait goed maar op een verdere afstand gaat het gas compleet open en is er niets aan te doen ,
    Gevolg een botsing met een hek waarbij de voorophanging gebroken is , nu ben ik opzoek naar de naam van het item wat gebroken is zodat ik dat kan vervangen , zie foto’s , het is maar aan 1 kant afgebroken maar niet te maken dus , vernieuwen is noodzakelijk,
    Verder hoe zou het kunnen komen dat de wagen op verdere afstand volgas gaat ?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  3. Ben41

    Ben41

    Lid geworden:
    23 mrt 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    Hoi Thomas,
    Bedankt voor je snelle reactie , het is inderdaad dit onderdeel, ik had bij t2m al een manual opgevraagd maar die is in het Duits en Frans , maar ik kom er vrij ver met je informatie , dank u
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    je tweede vraag, de auto gaat waarschijnlijk volgas omdat de verbinding met de zender wegvalt.

    kan betekenen dat de ontvanger of zender niet helemaal lekker is.
    kan zijn dat er in die omgeving iets aan de hand is wat het signaal wegdrukt.
    de opties daarvoor zijn reuze, maar zijn ook afhankelijk van de zendtechniek en welke zender/welke ontvanger.
    2.4 ghz is meestal redelijk probleemloos, terwijl de oude mhz techniek (met lange antennes) nog wel eens vlot storingen konden geven.

    vaak heeft een 2.4 ghz zender/ontvanger setje een fail safe instelling.
    deze instelling bepaald wat de ontvanger gaat doen als het signaal wegvalt.
    in jouw geval staat dat blijkbaar niet ingesteld/dus verkeerd, en gaat hij volgas bij verlies signaal.
     

Deel Deze Pagina