"Eerste" circuit ervaring

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Thybaut, 14 sep 2005.

  1. Radar

    Radar Guest

    Ik vindt het rechte stuk en de kombocht erna het lastigste stukje van de baan...
    Het rechte stuk is namelijk niet echt recht...maar lijkt wel zo vanaf de stelling. En je gaat er toch wel hard...één stuurfoutje en je hangt in het hek.
    Het stukje bij de bomen (vanaf binnengedeelte tot aan rechte stuk) vindt ik juist wel lekker: volop driftend de bochten door...maar je kan inderdaad overmoedig worden.

    Maar ik ben een zeer onervaren rijder...

    @Alex Beethoven: Goede MBC promotie...krijg ik nu korting??
    (volgens mij kunnen we beter een bladblazer aanschaffen+verlengsnoer....)

    @niwla (ofzo..) dit is een "eerste circuit ervaring" topic...ik ben op Gouda ontmaagd...en zoals je zou kunnen lezen zijn er meer mensen geinteresseerd in een circuit...gewoon wat ervaringen delen....zodat meer mensen hun eerste circuit ervaring kunnen hebben...en dat weer hier kunnen melden....
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tja als je nou over "ervaring" praat dat is Gouda een echte!
    Joey's eerste Gouda ervaring was best positief (tot aan de halve finale). Bepaalde rijders kwamen zelfs even langs met een complimentje.

    Toch zei Joey na de races wat een (piep) circuit ....
    Ik weet niet alsof dat door de baan kwam of door die ene rijder die hem 2 x moest hebben ...

    Die middelste boom had toch een naam Alex?
     
  3. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    @radar die hebben we hoor .

    Ach heb de laatste nk zelf ook in de derde gehangen boom won
     
  4. Radar

    Radar Guest

    'tis weer gigantisch offtopic maarre.....
    @Beethoven:waar is die bladblazer+verlengkabel verstopt??
    Ergens waar ik niet bij kan zekers...
    Heb dinsdag zelf de zooi maar meegenomen.
     
  5. Ron4you

    Ron4you Guest

    Hoi

    Ik ben sinds kort met de nitro r\c hobby begonnen, eerste auto was een R40...een en al ellende met die auto dus met 2\3 weken ingeruild voor een Serpent 710.
    Ik ben lid geworden van de MACH Heemstede en ervaringen zijn verschillend....het lastige vind ik bv op zondag met je 1:10 aan te komen en dan zien dat er 8 man met een 950 gigantisch hard aan het rijden zijn.
    Het is dan best erg moeilijk om met 0% ervaring tussen dat geweld de baan op te gaan. Ik weet dat je gewoon moet gaan rijden en dat de snelle jongens je wel ontwijken maar de drempel is dan toch wat hoog....

    Ik heb nu een sleutel van de baan en kan op de rustige doordeweekse dagen lekker op m'n gemak leren rijden, het beklimmen van de rijdersstelling is wel een opgave elke keer, vooral in mijn geval omdat ik niet echt lekker kan lopen door een verrot been.
    Dat geeft je meteen het volgende probleem...je bent alleen en hebt niemand in de pit om je te helpen, het is een erg hechte groep die op de MACH rijd en daar kom je moeilijk tussen als je ook nog eens een andere klasse dan 1:8 rijd. Ik heb begepen dat er dit jaar veel 1:10 rijders naar de 1:8 klasse zijn overgestapt om te voorkomen dat ze volgend jaar anders een open klasse zouden moeten rijden oid. Dat mis ik dus wel op Mach, een groep 1:10 rijders die elkaar helpen en met elkaar gezonde competitie kunnen rijden.

    Maar ik moet ook zeggen dat het heerlijk is op een circuit....ik zou mezelf niet op een parkeerplaats zien rondjes rijden, dat lijkt me erg gaan vervelen.

    De boodschap: Ga naar een circuit en deel je hobby met gelijk gestemden!

    Grt, Ron
     
  6. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Er blijven nog zat mensen 1:10 rijden op de MACH. De groep blijft in ieder geval stukken groter dan op de andere circuits in Nederland.
    Ik verwacht de eerste culbwedstrijd minimaal 25 1:10 rijders aan de start...

    Greetz.

    Bartje.
     
  7. Ron4you

    Ron4you Guest

    ahh...Ik had begrepen dat er zo'n 12 man overstapte naar 1:8....het werd de "doodsteek" voor het NK 1:10 genoemd....

    Zal het wel verkeerd begrepen hebben dan.. 8O

    Grt, Ron

    Edit: Ik zal ook wel een verkeerd beeld hebben nu aangezien het nog niet echt lekker weer is en de meeste misschien wat later in het jaar verschijnen?
     
  8. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Dat werd inderdaad gezegd maar als ik dan vroeg of ze namen konden noemen dan kwamen ze niet verder dan een man of 5...
    Ik denk wel dat de NK klasse 1:10 kleiner wordt, maar de NOMAC Cup zal groeien denk ik. En bij de clubwedstrijden zal het dus constant blijven met 25 tot 32 man.

    Greetz.

    Bartje.
     
  9. Ron4you

    Ron4you Guest

    Niet dat ik me al druk ga maken om een NK hoor :D

    Dat word eerst nog heel wat trainen en zelfs dan....maar wie weet 8O

    greets, Ron
     
  10. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Ik ben ook nog nw op het circuit. Als het weer het toelaat wil ik wat meer gaan rijden. Wedstrijden zitten er dit jaar nog niet in denk ik. Wilde eigenlijk gister gaan, maar alles was wel erg nat.
    Volgende keer dat ik op de MACH ben word ik ook lid. Dus nog een 1:10 rijder erbij :p
     
  11. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    ik ben vanplan om deze zondag voor het eerst op het circuit van raco2000 te rijden, maar weet iemand of er al met brandstof auto's mag worden gereden daar?

    ik ga dan eerst kijken naar de Raco Euro Challange en ga daarna ga ik dan naar het circuit.


    gr. roman
     
  12. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Raco challenge is niet meer !

    zie ook andere tread op dit forum.
     
  13. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    :cry: :cry: jammer! had ik nog niet gezien :cry:
     
  14. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    gerucht wil dat eind dit jaar weer met brandstof op raco gereden mag worden
     
  15. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    hetzelfde is natuurlijk met gouda aan de hand maar goed ze verwachten eind maart alle vergunningen weer rond te hebben zodat er gewoon elk weekend buiten gereden mag worden door zowel nitro als electro.

    mvg jarno
     
  16. lobotm

    lobotm Guest

    Ik Hoop het voor beide circuits gouda is voor mij minder dan 20 minuten rijden, Utrecht is waarschijnlijk een halfuurtje. Zou prettig zijn om 2 circuits weer van dichtbij te mogen gaan bekijken (utrecht heb ik nog nooit gereden, maar gouda wel :p)
     
  17. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    gouda is 99% zeker dat er dit seizoen gewoon weer lekker op zondag geraced mag worden. ze voldoen aan alle eisen. maarja je kent het wel he ambtenarij.

    mvg jarno
     
  18. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    Racen op zondag is geen probleem op Gouda gaat alleen om trainen
     
  19. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    ja dat bedoelde ik maar dat was voor toch wel veel mensen een probleem heb ik gehoord, mensen die om die reden liever bij de mach gaan rijden.

    mvg jarno
     
  20. rc-4life

    rc-4life

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Maastricht
    Ik ben afgelopen zondag ook voor het eerst naar een circuit geweest. Er was gisteren een clubwedstrijd op het circuit van de
    ROMAC.

    Ik reed met mijn standaard ofna cd3 met trekstarter tegen 5 wagens van verschillende klasses, variërend van trekstartauto tot wedstrijdauto. Ik moet zeggen dat mijn cd3 aardig kon meekomen met de rest en met de standaard afstelling had ik zichtbaar betere grip dan sommige anderen. Ondanks dit gingen de 1e en 2e ronde niet als gewenst. Mijn motortje bleef maar afslaan. Ik kwam in de eerste ronde niet verder dan 4 rondjes en de tweede ronde kon ik helemaal niet meedoen. Uiteindelijk bleek dat de koelkop niet goed was vastgedraaid. :oops: :hammer:

    Nu dit probleem verholpen was kon ik gelukkig meerijden in de finale. Deze duurde 30 minuten en ik startte vanuit 5e positie. Ik wist mijn auto aardig op de baan te houden (op een paar uitzonderingen na) en ik heb zelfs een aantal mensen ingehaald (zonder ongelukken te veroorzaken). Uiteindelijk ben ik tweede geworden met 55 ronden. :D

    Al met al was het een fantastische dag. Het racen op een circuit is echt veel leuker dan op een parkeerplaats. (daar zien ze mij dus niet meer :wink: ) Ook de mensen waren heel arrdig en helpen je als je een probleem hebt. Het enige nadeel is dat het circuit op een militaire basis ligt en je er niet zomaar op komt als niet-lid.
     

Deel Deze Pagina