Eerste DF 36 ervaring

• Topicstarter Topicstarter VeeGee
  • Startdatum Startdatum
V

VeeGee

Guest
Eerste ervaring van de DF36:

Net vanmiddag om ong 13:00 uur eindelijk de DF 36 binnen. Hele middag aan het solderen geweest etc en de nieuwe brushless motor + Otter25A Regelaar inbouwen. Eindelijk klaar aan het eind van de middag rond een uur of 19:30. Dus ik denk...even testen gewoon even lipo eraan zender ff aan en kort de motor ff laten draaien kijken of alles goed werkt. Na een tijdje begint de heli zo vreselijk te roken en te stinken dat ik hem maar heb uitgezet. Wat bleek...ik heb de 3 gele draden vanaf de regelara naar de motor (waar aan het einde goudcontacjes zitten) vergeten te bedekken met de rubberen hulsjes. Dus maakten ze kortsluiting. Pats, boem hele regelaar verbrandt. Hele huis stikt nu als een beerput Dus maar gelijk nieuwe regelaar besteld in duitsland en als het goed is komt die volgende week dinsdag..das mooi aan het einde van mn proefwerkweek Wel jammer dat ik nu ff moet wachten mar dat kan ik hem alvast ff afstellen maar voor zover ik heb gezien is dat niet echt nodig. Maar goed dit was dus mijn eerste ervaring. Leuk om in elkaar te zetten enzo, wel lastig zonder echt goede handleiding vind ik maar wel jammer van die regelaar het is gewoon en klein foutje en ik zal in al mijn euforie het toch een beetje snel over het hoofd. Jammer maar goed, daar leer je misschien ook van.

VeeGee :(

Slaat nergens op, uit je topic titel blijkt zo'n beetje dat je het een slechte heli vind maar het is gewoon je eigen enorm domme fout......... :roll:

en als je er een paar over heb, mag je ook af en toe wat enters plaatsen...

Maar voor de rest: Welkom op het forum :)

Haastige spoed... :roll:

Als je zo door gaat stop dan maar met die hobby. Je moet netjes de tijd nemen om alles te controleren.

Jongens kommop laten we hem niet meteen de grond in boren.
Hij heeft een domme fout gemaakt door iets te snel te willen doen.
Regel 1 bij het bouwen van een Heli (en andere soorten modellen):

Streef naar perfectie en neem de tijd, dit komt het resultaat (vlieg eigenschappen) ten goede :!:

Maar als nog welkom op het forum, en maak gebruik van leestekens.
Ben je woordblind plaats dit dan in je profiel.

sietse zei:
en als je er een paar over heb, mag je ook af en toe wat enters plaatsen...
Valt wel mee Sietse, ik vind het een goed leesbaar verhaal.

@veegee
Sterkte en doorzetten. Helaas is elektronica, ondanks diverse beveiligingen, niet zo goed bestand tegen hoge stromen of tegen verkeerd aansluiten. Controleren en nog eens controleren. Nog beter, iemand anders laten controleren, eigen fouten zie je (ik in ieder geval :oops: ) sneller over het hoofd.

Veegee, trek je niets aan van de negatieve reacties, ik vind het een goed leesbaar verhaal.
Het is inderdaad een fout de contacten niet te isoleren, daar gaan nml best wat amperes doorheen. Maar dit soort dingen hoort nu eenmaal bij de hobby.

Als ik de stommiteiten ga optellen die ik heb gemaakt dan wordt ik ook niet vrolijk.

Over die Otter: Ik zou zowieso een ander merk regelaar bestellen. Ze zijn goedkoop, maar er zijn ontzettend veel issues mee. Ze draaien even en vervolgens gaan ze gek doen: Schokkerig opstarten etc. Het vervelende is dat dit mij al een hoofdtandwiel en een pinion heeft gekost Ik heb hier nog twee nieuwe 35a otters liggen, maar ik zou ze niet eens weg willen geven.
Kun je beter een Align regelaar nemen als je niet teveel uit wilt geven.....

Heb nu een Otter 35A besteld ipv een 25A. Verkoper zei dat dat beter was als ik ooit nog eens een sterkere motor wou nemen. Maar weet iemand waar je het best die lipo kan laten? Onder de heli komt straks mijn regelaar en ik zie nergens verder plek voor de lipo. Het is een best groot ding imo :|

Back