Eerste EDF jet

Ik heb de ontvanger naar de neus verplaatst.
Ook heb ik een spoeltje om de servokabel van de regelaar gedaan.
Ik ontvang nu met een ingeklapte antenne op m'n zender binnn 2 meter al storingen.

Heeft iemand goede raad?
Of moet ik kijken of ik mijn ontvanger kan terugbrengen, en een assan hackerbkit aanschaffen.

Ik ben bang dat ik de ontvanger niet kan inleveren en die kost met het kristal erbij 50 euro.

Mathijs

Ga er niet mee vliegen zolang je hem niet storings vrij hebt, en ja een Assankitje is wel de oplossing heb je 200% geen storingen gegarandeerd

Ik heb maar 4 kanalen, en wil wat meer.
Dus ik zat te denken een hobbyking 2.4GHz zender te kopen.
Ik dacht aan de nieuwe 7 kanaals.
Daar hoef je geen laptop bij te gebruiken.
Misschien doe ik m'n futaba zender en ontvanger ook weg, en vervang ik ze met hobbyking/city .
Dan hoef ik geen 2 zenders op te laden en kan ik mijn oude zender accu gebruiken, of ik vervang die ook door een lipo accu.

Hier de link:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10186&Product_Name=HK-7X_2.4Ghz_7ch_w/_5_Model_Memory_TX_&_RX_(Mode_2)_

MVG Mathijs

Maar weer een update.
Ik heb de HK-7X van hobbycity besteld.
Daarvoor heb ik ook nog een rhino 2650 mah 3S lipo zender accu besteld.
Hij staat momenteel nog onder proccesing.
Het zou effe moeten duren omdat ze een nieuw pakhuis hebben.

Mathijs

Ik heb een brief in de bus gekregen van TNT over de inhoud/waarde van het pakketje.
Moet ik hier de waarheid opzetten of zeggen dat het 20 euro waard is, en dat het een geschenk is?

Mathijs

9 van de 10 keer lezen ze het nieteens, maar 20 euro voor een zender is wel heel gortig.
Ik zou de waarheid erop zetten, want als ze gaan snuffelen kunnen ze die zender nog confisqueren ook denk ik.
Ze zijn bij de douane niet zo happig op 2.4Ghz zenders, ik heb al eerder verhalen gehoord dat ze ze afpakken als er ook maar 1 stickertje niet klopt.

Vandaag is het pakje aangekomen.
Ik was van plan vanavonond bij de clubavond een rondje te vliegen met de F16.
Er is alleen 1 probleem: als ik de zenderaccu (3S lipo) aan de oplader leg, en ik hem wil opladen, krijg ik na 5 seconden een error:
Battery voltage error cel connect.
Dit krijg ik alleen als ik de balanceer draden aansluit.
Het valt me op dat als ik 'm aan zet hij zegt dat de 1e en 3e cell al wat bevatten, maar de 2e niet.
Na 2 seconden loopt dit wel op, dus het lijkt of de draden wel contact maken.

Ik heb vroeger me de lader wat problemen gehad bij de balanceer draden, maar dat was bij de 4S, en die doen het nog.
De accu is een rhinopack 3S 2620Mah transmitter pack.

Ik ga vanovond maar op m'n oude zenderaccu vliegen (nimh, die na elke vlucht opgeladen moet worden :).

Mathijs

Meet eens het voltage van iedere cell op, volgens mij heb je er een gare cell tussen zitten.
Als het goed is zijn de voltages allemaal hetzelfde, zoniet dan is je accu uit balans.
Of het nog te fixen is, ligt eraan hoe groot het voltage verschil is.

Je zegt overgens dat je al eerder 4 cell lipos geladen hebt, niet om bij de hand te klinken hoor,
maar je hebt je ladertje toch wel op 3 cellen gezet bij het laden van deze accu?
Anders miept je lader natuurlijk dattie de 4e cell "kwijt" is,
en zonder balancer een 3s met 4s settings laden is levensgevaarlijk.

een verschil is meestal nog wel op te lossen.je moet je lader op een hele lage laadstroom zetten, dan kan het gerust een dag duren maar heel langzaam komen de cellen weer gelijk.ik heb dit ook met mijn zender lipo accu gehad.per ongeluk aan laten staan, en ja tijd voor een voltage alarm was er niet omdat hij op een hele lage spanning begint te piepen en op een gegevn moment knapt de spanning in 1keer weg en je zender is uit.ik kon hem geen eens meer meten met mijn balancer metertje!!gewoon weer gaan laden en wachten totdat ze gelijk zijn.de enigste schade die de lipo heeft opgelopen is dat hij iets sneller leeg gaat.

Ik ben net bij de club geweest, het was clubavond.
De TX lipo is aan een lipo metertje gelegd.
Er is niks met de accu, maar met de balancer in de lader.
Opladen gaat gewoon, alleen niet balanen.
Ik heb ernaar evraagd, en het zou niet veel uit mogen maken, omdat hij heel langzaam leeg getrokken word.

De F16 heeft 3 keer gevlogen, de eerste keer door een ander clublid met wat meer ervaring, en de andere keren heb ik 'm zelf gevlogen.
Hij vliegt top, veel kracht, goeie wendbaarheid, en lekker rustig bij het landen.
De zender accu is ook prima.
Na 3 vluchten maar 0,1/0,2V gezakt.
Dus als je zelf een lipo wilt gebruiken als TX accu.
Gewoon doen, het zal je zender niet frituren.

Voor andere mensen die een HK-7X willen aanschaffen:
Het is een prima zender met voor het geld veel mogelijkheden, alleen geen expo :) .
Maar voor het geld niet te verslaan.
Voor 60 dollar krijg je veel functies, 2.4GHz, 7 kanalen, en een ontvanger.
Dus voor een budget vlieger een top model.
2 nadelen: geen expo, en een slechte handleiding.
Maar begrijp me niet verkeerd: gewoon doen.

Mathijs

Ik heb vanmiddag ook mijn eerste edf besteld. Het is een Habu EDF geworden van Horizonhobby.

Ik had al een andere edf die van Jepe mig29 maar die is door de verhuizers platgedrukt. Kreeg er wel gelukkig een vergoeding voor daarvan heb ik de Habu besteld.

PKZ7075.jpg

Hier een filmpje van Horizon de HABU is snel in elkaar te zetten

YL4zJGa1Xz4[/media] - HorizonRC.com Review The New ParkZone Habu EDF

Laatst bewerkt door een moderator:
Modelletje is vliegklaar en ready voor zijn eerste vlucht morgen op het TRMC veld.

Ik heb een probleempje met de speed controller. hij piep 1 keer en daarna 2 keer. Als ik full trottle doe dan komt hij in programming menu. Maar hoe kan ik alles resetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog een vraagje:
Kan ik mijn zender aansluiten op de computer, en hem direct op een lader aansluiten (dus zonder accu)?
Ik heb nog een lader die 150ma laad.
Zou het kunnen werken, of maak ik dan kortsluiting?

Mathijs

Back