eerste electro heli

Hoi Eric.
Als jij echt wil gaan vliegen met een grotere heli, kijk dan eens naar een club in jouw omgeving. ;)
Daar is meestal wel iemand met de info die jij nodig heb.
Bij ons is er een beperking van grote van je heli. :-|
Dat heeft te maken met de veiligheid en het weer hier in Nederland.:showass:
Met een kleine heli is er buiten niet altijd te vliegen en een te grote is gevaarlijk voor beginners.
Het merk van je heli is ook niet onbelangrijk, je zal best wel eens wat kapot maken of vliegen :lol: .
Neem dus een heli waar genoeg onderdelen van te vinden zijn, align of thunder tiger, onder andere..;)
Voor meer info gewoon naar een club gaan en kijken waarmee er gevlogen wordt en hoe daar het lessen gaat, als je dat wil.
Kijk gerust even op onze clubsite, link onderaan.
Ik hoop dat je wat heb aan deze info.

Groet Wil. :cool:
 
je zou kunnen beginnen met een fp heli bijv honey bee FP V2 = een niet al te dure heli makelijk aan onderdelen te komen en deze kosten ook bijna niks. dit is een goede beginners heli om stick controlle te krijgen en orientatie
zou wel een heli kopen met een 90grd flybar en geen 45grd flybar

of je begint gelijk met een cp heli maar dat vraagt toch de nodige ervaring

een FP heli vliegt al veel anders dan een coax een coax blijft stil hangen als je de sticks los laat dat doet een FP of CP heli absoluut niet je blijft aan corigeren.
een leuke cp heli voor te beginnen is een KDS450 het liefst de C versie deze zou je kunnen upgraden met align onderdelen deze passen gewoon
of een copterx of een HK heli.
verwacht hier nu ook niet van dat je hiermee kan 3D vliegen maar voor het leren rondvliegen prima ding en inverted vliegen ook nog wel maar geen hard 3D al duurt dit toch al jaren voordat je het kunt:D

kijk eens op het te koop forum staan vaak leuke heli's op of op mp
veel succes;)
 
verwacht hier nu ook niet van dat je hiermee kan 3D vliegen

Waarom niet? als de setup maar goed is... ik vlieg crack/bang/smack met een HK450... met Vbar, Scorpion, Kontronik en HK blades....;) Afijn, alleen de elektronica is dus al 10 keer de prijs van de heli maar het vliegt top hoor!:D
 
Waarom niet? als de setup maar goed is... ik vlieg crack/bang/smack met een HK450... met Vbar, Scorpion, Kontronik en HK blades....;) Afijn, alleen de elektronica is dus al 10 keer de prijs van de heli maar het vliegt top hoor!:D

ik bedoel ook met de standaard setup van kds ect ect:D
 
Ik vlieg nu toch al piroflips enz met een kds met stock electronica en der heeft nog altijd niets het begeven hoor..
 
Zoek dan ook even uit of je goed aan reserve onderdelen kan komen. Wel zo handig omdat je anders met een heli zit die amper te repareren is...
 
En bij een 2ehands heli geldt helaas vaak: Als er spares bij zitten is die ooit gecrasht..
 
Laatst bewerkt:
niet perse. Ik koop soms al direct spares mee waarvan ik weet dat die kwetsbaar zijn.
Beter om ze al te hebben liggen dan weer een x tijd erop te moeten wachten.
 
niet perse. Ik koop soms al direct spares mee waarvan ik weet dat die kwetsbaar zijn.
Beter om ze al te hebben liggen dan weer een x tijd erop te moeten wachten.

Klopt, maar als je dingen zoals tailbooms,grips, headblocks ed spare hebt, en vooral open zakjes, grote kans dat het raak is..

Hoeft niet per se slecht te zijn tho. mijn helis zijn ook al zo vaak gecrasht dat t niet op handen te tellen is, maar als je goed herbouwd is er vaak niks aan de hand. (denk in de trant van lagers, linkjes ed)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vaak ook de kwetsbare delen liggen..

Niet vanwege crashen, maar als je tijdens transport eens iets verbuigt is het wel fijn als je snel weer kan vliegen..

Meestal als ik iets kapot heb, is het altijd zaterdagmiddag in een periode dat ik minimaal een week geen spullen binnen kan krijgen :mrgreen:
Geen betere raad als voorraad
 
Beide eigenlijk:
Helicopter sizes - RC Helicopter Wiki

  • Sub-micro (<100g, <20cm rotor diameter)
Extremely small helicopters, often coaxial. Low total energy makes them suitable for flying indoors.
  • Micro (<500g, <50cm rotor diameter)
Small helicopters such as 350-sized electric helicopters. Mostly fixed pitch helicopters, a few collective pitch helicopters
  • Miniature (<1kg, <80cm rotor diameter)
400 - 450 sized electric collective pitch helicopters, can be flown inside in large open spaces with care.
  • Small (<2kg, <100cm rotor diameter)
500 sized electric helicopters, very small nitro machines.
  • Normal (<4kg, <150cm rotor diameter)
30 and 50 sized nitro helicopters, 600-sized electric helicopters.
  • Large (<6kg, <200cm rotor diameter)
60 and 90 sized nitro helicopters, 700-sized electric helicopters.
  • And beyond...
Above this size are very large helicopters, often powered by gas turbines or 2-stroke petrol engines.
 
Waar verwijst de maat 400,500,of 600 naar,is dit naar de motor of de rotordiameter?

Vaak motormaat zoals bij align, maar bijvoorbeeld Mikado gebruikt de bladmaat.

De types met 30,50,60,90 zijn de maten volgens de inhoud in .90 kubieke inch. andere woorden. .90 motor zit in een 700, .50 motor zit in een 600, en een .30 motor zit in een 550.. zegt dus iets over de inhoud van de motor en de daarbijbehorende maat van de heli.
 
Back
Top