Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Zo vandaag mijn nieuwe aanwinst kunnen uitpakken.
    E-Sky Honey Bee King II belt driven tail.
    Alles keurig verpakt, ook de inhoud van de doos.

    Op en aanmerkingen:
    - Handleideing redelijk compleet wat betreft de mechanica.
    - Weinig dokumentatie betreffende de Zender met daarop gemonteerde extra potmeters en schakelaars.
    (had hierdoor ook al bijna mijn eerste crash... de motor gaat in full spin als de linker schakelaar niet goed staat! had
    gelukkig de heli goed beet toen ik hem om zette.)
    - Bij geleverde AA batterijen (zender) zijn met ongeveer een 15 a 20 minuten leeg.
    - Afdek kapje batterijen compartiment zender is slecht, als de batterijen geplaatst zijn vergrendeld deze niet meer.. balen.
    - Motor een 20 minuten laten inlopen, de gemonteerde heatsink is geen overbodigge luxe.
    - Gyro wilde niet Initialiseren, na twee keer uit en weer aan doet ie nu goed.
    - De heli loopt erg fraai, bij 75% staat ze trillingsvrij op de tafel.

    Verdere op of aanmerkingen zal ik op een later tijdstip posten.
    Ik heb nog niet gevogen...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gemodificeerde blade houders...

    [​IMG]
     
  2. BlackBird

    BlackBird Guest

    Mooi ding!
    heb je er al mee gevlogen, vliegt ie goed?
     
  3. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Nog geen tijd... ikwil eerst even goed invliegen met de Sim.. dat lukt al aardig moet ik zeggen.
    Daarna ga ik er mee naar m'n werk, we hebben daar een gymzaal die in de weekeindes niet of nauwlijks gebruikt word.
    Lijkt me een uitstekende plek om te oefenen.
    Verder moet ik er nog een extra accupacks bij kopen.

    Future up-dates:
    - Brushless motor.
    - 23cm camera downlink.
    - Fullmetal rotor en tail.
    - ander type Gyro.
    - wat extra accu's

    Frans
     
  4. BlackBird

    BlackBird Guest

    gymzaal is idd wel goede locatie, ik hoop dat het lukt!
    (maak als het kan ff een filmpje)

    Tim
     
  5. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    moet je dan op 1 accu de motor 20 min. zachtjes laten draaien?

    philip
     
  6. Ja, dat alles netjes in elkaar kan slijten. En dan kan je kijken of alles goed draait beweegt en of alles vast zit!

    Hij is echt vet ik dit zeker volgen miss ga ik er zelf ook 1 aanschaffen:D

    suc6 man
     
  7. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    geld dat ook voor brushless motoren?
     
  8. TrexzNL

    TrexzNL

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Drachten
    nee want deze zijn zoals de naam al zegt "borstel loos"
     
  9. BlackBird

    BlackBird Guest

    ik heb wel belangsteling voor foto :p
     
  10. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Hoi,
    Bedankt voor je reactie..
    Ik heb gelijk even gekeken en kan helaas voor jou de punten niet beamen.
    Mogelijk een maandag morgen model...
    Ik heb zelf al het een en ander aan foto's staan...
    Het is wel balen.. als je dit treft.
    Tot op heden zijn mijn ervaringen minder negatief.. goed het ding heeft nog niet gevlogen.. dat wordt de volgende uitdaging.

    Ik was erg verbaast over de kwaliteit voor het geld ik heb er 159 euro voor betaald. Ben benieuwd of er nog meer reacties komen.

    Frans

    PS.
    Inderdaad zie ik ook wat axciale slag in ht rotor tandwiel, maar daar word ik niet echt zenuwachtig van, ik schat 1,5 mm.
    Ik heb de heli inmiddels al op 100% laten draaien en je merkt verder weinig, hij loop mooi rustig en soepel, trilling is minimaal!
     
  11. BlackBird

    BlackBird Guest

    ziet er idd beroerd uit ik hoop voor je dat ze er wat mee doen!

    Tim
     
  12. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Hoi Tim en anderen,
    Deze heli van jou verdiend misschien niet de schoonheids prijs.... echt heel beroerd vindt ik het nu ook niet.
    Goed de wobben mag minder.
    Die loop wieltjes.. daar val niet veel aan af testellen, de bracket zou iets scheef kunnen zijn.
    Hoe lang heeft de jouwe nu gelopen, de mijn alleen nog maar op nul last een kleine 20 min, 50.....75% power, af en toe door getrokken naar 100%.
    Scarry... wat draait die hoofdrotor hard ongelofelijk... het is voor mij lang geleden dat ik een RC heli van zo dichtbij heb gezien.

    Mijn loopwieltjes van de snaar zien er nog goed uit.
    Ik zal ook eens een paar detail opnamen van de loopwieltjes maken.. en dat dan regelmatig herhalen... eens kijken wat we te zien krijgen.
    Vermoedelijk moeten we de riem wat vaker wisselen, dus een spare om op voorraad te hebben.

    Ik was gisteren nog bij Remco www.4rc.nl hij had zijn eigen T rex 450 bij zich.. wow dat ziet er goed uit..alles netjes af gewerkt en strak! Maarrrrrrrrrrrrrrr daar hangt ook een prijs kaartje aan. Maar super hoor.


    Goed on topic,
    Ik ben benieuwd wat de reactie van de leverancier zal zijn... misschien krijgen we nieuwe main rotor gear!!??
     
  13. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Hier nog een paar plaatjes...

    [​IMG]

    [​IMG]
    Het verschil is bij mij niet zo groot..!

    [​IMG]
    De soldering zal de levensduur van de motor zeker overleven.

    [​IMG]
    Linker rol.

    [​IMG]
    Rechter rol.

    [​IMG]
    Ach ik vindt de afwerking nog wel mee vallen, zo scheef is het bij mij niet, ik kijk toch naar prijs en kwaliteit.
    En die vindt ik op zich best in orde.

    [​IMG]
    Tail mechaniek...
     
  14. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    Ik volg dit op de voet ...benieuwd of er een oplossing komt ....

    Maar ik wilde ook dit kwijt : WÁT een sterke macro-foto's maken jullie ... complimenten voor de fotografen en hun toestellen :D
     
  15. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    off topic.. ....... Canon 300d
     
  16. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Nog even een printje...
    Als je kijkt naar de tanden zie je dat de main gear toch voor 95% mee genomen wordt.
    Dat is wel iets om op te letten.
    [​IMG]

    Ik kan me wel voorstellen dat je baalt, nu ik hoop dat er een goede oplossing uit de bus komt.. ben benieuwd.
    Ik heb van Remco begrepen dat E-Sky opzich een redelijke zaak is en ik denk dan ook dat er een goede oplossing uit de bus komt.

    Waar ik me nog wel over verbaas is het volgende, de heli is opgebouwd uit 124 Items, waarvan er sommige uit 4 of meer onderdelen bestaan.... hoe krijgen ze het in elkaar voor dit geld.
    Kan dus alleen maar zijn dat er ergens in een schuurtje door hele families de zaak geassembleerd word en daar zal de kneep zitten in het verschil tussen de ene en andere heli. :evil:

    Nogmaals 't is mooi shit, ik ben reuze nieuwschierig hoe dit verder verloopt. :wink:

    Op het moment dat ik vlieg zal wel weer wat posten... filmpje of zo... eerst maar verder oefenen op de simulator :D en dan de sporthal in...
     
  17. BlackBird

    BlackBird Guest

    op welke sim gebruik je, ik moet er zelf ook nog een kopen en vraag me af welke nou de beste is (ik heb nu FMS maar dat is niks!)

    Tim
     
  18. heej :)

    kunnen jullie ook een foto van je zender maken??

    groeten bas
     
  19. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Bij deze dan...:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Hoi Tim,
    Momenteel FMS laatste versie, in combinatie met een E-sky 4ch ... ik moet nog even een interface kabel maken voor mijn 6ch, eens kijken hoe dat gaat.
    Verder maak ik flink progressie op de FS.. denk er over om van de week maar eens wat hopjes te maken met de heli in de gymzaal.
    Wat bedoel je met dat is niks... het is in ieder geval iets en naarmate je meer oefend is het steeds meer. Okay de graphics zijn niet bijzonder maar daar gaat het niet om, als alle bewegingen maar overeen komen met de praktijk... daar gaat het om.
    Ik moet zeggen dat ik me daar redelijk mee kan reddden en het voor mij zeker toe gevoegde waarde heeft.
    Met een duurdere FS zou het misschien iets beter gaan maar vliegen moet je toch in de praktijk leren! Het is en blijft een hulp middel. Je leert in ieder geval hoe je de heli kunt afvangen om hem netjes aan de grond te zetten.
    Probeer maar eens in een virtuele doos van 10 * 10 * 10 meter te vliegen..nu dat is als je geen ervaring hebt knap lastig.
    Dat je de heli kwijtraakt op grote afstand is een tekort koming.. heeft alles met de graphics en je zelf te maken.
    Zoals ik al schrijf maak voor je zelf een box van 10 * 10 * 10.. en probeer daar maar gewoon te oefenen dan zul je merken dat een gekocht programma weinig toevoegd.

    Frans

    Vandaag nog even wezen kijken in Toldijk www.heon.nl daar was Remco met een paar colega's aan het vliegen.. ik heb wat plaatjes geschoten met de Canon maar het licht was niet bijzonder...
     

Deel Deze Pagina