Eerste heli ontvangen!

Hey Allemaal,

Hoewel de meeste van jullie hier echt niet warm of koud van zullen worden moet ik het toch ff delen;

Ik volg al een tijdje (paar maanden) dit forum, en heb laatst bij een soort van toeval dan maar eindelijk een heli besteld.
Het 'toeval' stukje; ik kwam er 1 tegen tijdens het plaatsen van een heel andere bestelling, voor het eerst dat de 'misschien bent u ook geïnteresseerd in' kolom nuttig was!

Heli net binnen gehad (het is een E_Sky Hunter coaxiaal helitje, 2.4ghz versie trouwens, niet die neppe 65mhz ofzo) en natuurlijk kon ik het niet laten m meteen te proberen (ready 2 fly, dan wil ik ook vlieguh)

3x raden wat er gebeurd, heli is nauwelijks van de grond; bladestrike :mad: (tenminste, dat denk ik, waren geen muren of meubels in de buurt) dus nu al stukje van een wiek weg, maar blijkbaar niet zo erg want (na opnieuw vastmaken van dat balanceer balkje) hij doet het nog :p

Wat me trouwens opvalt is dat de heli nogal anders is dan online word getoond op de verschillende (o.a. NL) sites, maar alleen maar verbeteringen;
Zo zitten er niet 10 batteryen in de transmitter maar nog maar 4, daar waar je op youtube overal de battery uit de heli ziet vallen zit nu een soort palletje/klepje met schroef, en ik kan de gyro afstellen zonder de kap eraf te halen (geen zijraampjes meer)

Ik moet wel even kwijt dat het me eigenlijk nog wel meevalt met de moeilijkheidsgraad, het is natuurlijk ook maar een lichtgewicht beginner heli-tje, dat zal er vast mee te maken hebben, en hover gaat (door die klikjes in transmitter?) echt nog niet, maar rondvliege door mn kamer gaat perfect.

Al met al, nog ff beetje oefenen en dan maar meteen die xtreme upgrades (vooral blades en grotere afstand tussen deze) erop, lijkt me een blijvende hobby :D

(oh en @all; bedankt, mede dankzij jullie ervoor geïnteresseerd geraakt)

Iemand nog tips? (of misschien redenen waarom het toch verstandig is de sim te doen? maarja ik heb win7...)

Laatst bewerkt:
hoi koop maar eens een echte met swashplaat en cyclic control( 2bladen).
eens kijken of je het dan nog makkelijk vindt, coaxiaal heeft niks met helivliegen te maken, behalve dat je bij beide een zender gebruikt!
gr rinie

Hehe begrijp me nie verkeerd, dat lijkt me ook echt heel moeilijk, en dan bedoel ik ermee vliegen, nog niet eens het stunten.
Ik besef me ook echt wel dat ik het nu waarschijnlijk makkelijk vind, omdat de gyro de hele tijd mn fouten corrigeert 8)

Maar toch, moest het even kwijt :-)

Laatst bewerkt:
Altijd hardstikke leuk te lezen dat er weer iemand besmet is geraakt met het helivirus!
Ik zou niet te veel geld in deze heli stoppen, leer er gewoon mee vliegen en koop dan een andere. Als deze (goedkope) heli stuk gaat dan is het ook niet zo erg. De meesten onder ons upgraden hun coax en vervolgens staat het ding in de kast omdat er kort daarna een heli met tailrotor aangeschaft wordt.

Succes!

Ik zou niet te veel geld in deze heli stoppen, leer er gewoon mee vliegen en koop dan een andere. Als deze (goedkope) heli stuk gaat dan is het ook niet zo erg. De meesten onder ons upgraden hun coax en vervolgens staat het ding in de kast omdat er kort daarna een heli met tailrotor aangeschaft wordt.

Hmm bedankt voor de tip, maar voorlopig nog beetje 'bang' voor echte heli hehe, maar zal m onthoude :D

welkom in de Helihobbyverslaving!!!

simmen: is zeer goed voor de basismoves in je vingers ipv in je hoofd te krijgen... phoenix is e hele goede sim vr helis en onbeperkt upgradebaar... zelfs versie 1.0 kan je updaten tot de laatste versie!

upgraden aan een coax zou ik geen geld in steken. spaar dan liever voor spares of voor later je eerste FP of CP heli
Hooveren is moeilijker dan vliegen dus geen probleem!
Zorg gewoon dat je niet te snel wilt gaan. Het enige wat telt in helis is STICKTIME!

Veel succes en vooral veel plezier ermee!
groeten

Weet waar je aan begint :p
Na twee kleine ( S107 en S026 G ) en een grote Coax ( FXD )
Nu bezig met de Solo pro, als je ooit je geld goed wilt besteden koop er dan zo een, zie ook het draadje hierover.

Mijn Esky Honeybee Fp en Walkera HM1#A ( Cp ) zijn weer bijna opgebouwd, dus er is nog uitdaging genoeg

hoi koop maar eens een echte met swashplaat en cyclic control( 2bladen).
eens kijken of je het dan nog makkelijk vindt, coaxiaal heeft niks met helivliegen te maken, behalve dat je bij beide een zender gebruikt!
gr rinie

Ben ik het niet helemaal mee eens, een coax kan je wel orientatie leren, en je kan wennen aan gas en een stuurfunctie op 1 stick hebben. Daar hebben veel beginners moeite mee, dat bij het sturen het gas op en neer gaat.

Verder sluit ik me aan bij de andere reacties, steek niet teveel geld in een coax.

Heli net binnen gehad (het is een E_Sky Hunter coaxiaal helitje, 2.4ghz versie trouwens, niet die neppe 65mhz ofzo) en natuurlijk kon ik het niet laten m meteen te proberen (ready 2 fly, dan wil ik ook vlieguh)
Gefeliciteerd met je aankoop !! :D

Mijn zoon heeft vorige week een Co-Comanche gekocht (is zelfde als jouw hunter).
Dat is echt een leuk ding om mee te beginnen en goede zender oriëntatie mee op te doen!
Verder ken ik hem niet zo goed, maar een minuut of twee mee gevlogen, maar ik vond het wel leuk.
Ik heb wel even de gain bijgesteld daarna vloog ie meteen erg goed.

Veel plezier met je mooie Hunter! :D

Ondertussen toch al een behoorlijke crash gemaakt :rolleyes: zat beetje te pielen met me trims (note to self: nooit meer binnen doen) toen de batterij opeens leeg/undercharge-protected was.
Heli vol tegen hoek van een kast geklapt, de 2 bovenste wieken/bladen wat korter. Kon mn imbus setje niet vinden voor reserve bladen, dus met plakband opgelost 8) vliegt nog steeds :D

Komt alleen een of ander geratel uit sinds die crash, morgen maar ff openmaken :oops: weggezet voordat ik t weer (uh, nog meer) sloop ;)

Bedankt voor alle leuke reacties! nu al heel veel plezier aan gehad, zeker een blijvertje!

Laatst bewerkt:
Ben ik het niet helemaal mee eens, een coax kan je wel orientatie leren, en je kan wennen aan gas en een stuurfunctie op 1 stick hebben. Daar hebben veel beginners moeite mee, dat bij het sturen het gas op en neer gaat.

Verder sluit ik me aan bij de andere reacties, steek niet teveel geld in een coax.

Idd, ik ben ook met coax begonnen en ik vond het zelf een goede manier om de zender te leren kennen :D Ik bedoel van, dat je twee pookjes met vier functies hebt en dat je ze allemaal tegelijk kunt bedienen, maar verder lijkt coax totaal niet op CP. Als je je een voorstelling wil maken van hoe het is om met een CP te hoveren, stel je dan eens voor dat je een glasplaat in je handen hebt en daar een knikker op ligt, en jij moet proberen die knikker in het midden te houden. Oef... :rolleyes: Maar het is de moeite waard hoor, je hebt echt het gevoel dat je vlíégt als je met CP bezig gaat!!

Maar over het upgraden etc, je leest hier op het forum heel vaak dat iemand met een coax echt direct alles gaat upgraden enzo, dan heb ik zoiets van, steek dat geld dan direct in een betere heli, want als je het virus echt te pakken hebt dan komt dat er uiteindelijk toch wel van!!

Kon mn imbus setje niet vinden voor reserve bladen, dus met plakband opgelost 8) vliegt nog steeds :D

Eh, lijkt je dit nu wel echt verstandig? Als een wiek maar een kleine beschadiging heeft, direct weggooien! Mocht er iets gebeuren in de lucht, draai je je hele heli in de stond en mocht je achteraf hopen dat je maar een nieuw setje wieken erop had gedaan van wat was het, €4,- oid.

Dat geratel, zou kunnen komen van de tandwielen. Misschien dat dezen zijn gestript, of niet helemaal recht meer zijn. Dit zeg ik zo uit de losse pols hoor, ik weet natuurlijk de details niet :D

Succes met de hobby!

Laatst bewerkt:
Back