eerste heli

• Topicstarter Topicstarter Modelfreack
  • Startdatum Startdatum
M

Modelfreack

Guest
dag allemaal
ik ben van plan om een heli te kopen
maar ik heb een vraag
is een dragonfly22E goed of wat vinden jullie daarvan?

Staar zat info op het forum hierover. Met de zoekmachine kom je een heel eind.

Om je even alvast te helpen. De 22E is een CP heli. Dus wat meer schade bij een lichte crash. Je kan dan beter een #4 kopen. Die dingen zijn onverwoestbaar ;)

Grtn Ysbrand

k bedankt maar van welk merk dan een #4???
want ik wil natuurlijk geen miskoop doen e
in ieder geval bedankt

grtzz,

modelfreack

hey
ik wil iets veranderen
ik heb besloten om toch maar de walkera DF4 te nemen
ziet er mij een goed model uit
of lijkt dat alleen maar?
geef a u b comentaar
vb is dit een goeie keuze...

grtzz,

modelfreack

Je kunt ook eens kijken bij e-sky. daar kun je vergelijkbare helietjes kopen en wellicht kun je dan makkelijker aan parts komen.

dus de dragonfly 4 is een goeie keuze?
want ik wil gene miskoop doen
en welke reserve onderdelen zou ik er dan het beste bijkopen...

grtzz,

modelfreack

Nee, de Walkera DF4 is geen goede keuze. Ik heb er hier 2 van liggen en ze vliegen beide niet.

Ik zou geen Walkera product kopen.

Misschien zegt dat meer van jouw vliegkunsten dan van de heli Laurens ;)
Er zijn er zat die er wel mee vliegen. De elektronica is minder als de (veel duurdere) orginele heli's maar het is niet zo dat je er niet mee kunt vliegen.

Waarom vliegt die niet Laurens?

Geen idee, ik heb ze beide gekregen maar ik krijg ze niet aan de praat.

Met zo'n FP helitje leer je niet echt vliegen, het is meer iets apart. Je kan bijvoorbeeld bijna niet buiten vliegen waardoor je niet echt met wind etc om leert gaan. Ook is het landingsgestel nogal zwak.

Laurens,

Wat jij zegt over de Walkera Dragonfly 4 klopt niet. Waarschijnlijk is jouw heli niet goed afgestelt. Ik vlieg bijna 30 min. probleemloos met de mijne (wel ge-upgrade naar een 7,4 volt lipo). Ook vind ik de heli best crash-proof. Het enigste dat ik tot nu toe heb gebroken in 3/4 jaar dat ik deze heli in mijn bezit heb, is een hoofdasje en een rotorhead kern. En dit kwam doordat mijn looping mislukte :wink:
Ik wil je wel helpen om jouw heli goed af te stellen. PB me maar als je wilt, dan blijft dit draadje schoon :)

Mvg,

Remco

PS: zelf vind ik dat je het wel beter leert met een FP heli, omdat je bij een crash vaak geen schade hebt, en als je schade hebt, het gelukkig weinig kost.
Een vriend van mij heeft een Dragonfly 36 gekocht als eerste heli (CP) en heeft binnen 2 dagen al voor bijna 80 euro schade gevlogen. :wink:

Sjonge Laurens, omdat jij 2 gesloopte dragonfly's heb gekregen zijn het geen goede heli's? Geef dat caliber ding eens van je, dan is dat in een mum ook "geen goede heli" meer ;)

Lekker om op die manier advies te geven aan een beginner. FP's zijn overigens prima te vliegen buiten.

Hallo allemaal

ik ben ook al een tijdje aan het probeeren te vliegen met een dragonfly 04 maar de elektronika is bij mij echt prut, maar bij iemand anders die ik ken doet alles het nog prima. je moet dus een beetje geluk hebben maar als je echt serieus wil heli vliegen zou ik toch iets betere kwaliteit nemen.

succes

ik heb ook een e-sky honeybee FP. hij wilde in het begin niet omdat er iets stuk was maar nu vlieg ik er aardig goed mee. verders is deze goed crash bestendig. paar keer omgevallen even de blades uitklappen en vliegen weer :D tegen een scooter aangevlogen weer de blades uitklappen en je kon weer verders niets loos :oops: , ik ben er tevreden mee.
kiwie

CP micro heli's zijn niet zo geschikt voor een beginner. Zoals al eerder in dit draadje vermeld, is niet zo crashbestendig als een FP heli.

kun je me dan een FP aanwijzen
is er ook eentje van e-sky?
die zijn nl goedkoop

Back