Eerste helicopter (alweer :p)

Hey mensen,

Ik zou graag mijn eerste helicopter aankopen, heb al even lopen lezen op dit forum en de sticky's bekeken enz, maar echt wijzer word ik niet aangezien de keuze zo groot is.

Ik ben dus op zoek naar een eerste helicopter, het liefst wil ik degelijke kwaliteit, de heli zelf wil ik eigenlijk binnen gebruiken, en als het kan ook buiten (minder belangrijk, het is om te leren) dus hij moet niet groot zijn.

Het vinden van onderdelen is uiteraard ook belangrijk, ik had gedacht aan een maximaal budget van 300 euro ongeveer.

De volgende helicopters had ik al gevonden met behulp van google en youtube:

Walkera V120D01

Walkera M120D01

Walkera 4, 2.4GHz

mijn voorkeur gaat uit naar de Walkera V120D01

dan is er ook nog de E-Sky Honeybee FP V2, maar die lijkt mij wat groot voor binnen?

iemand nog tips?

alvast bedankt!!

Hallo SandorV als eerste heli zou ik gaan voor een coax. Zelf ben ik ook begonnen met een esky lama, en ik moet zeggen dat dit om te beginnen erg leuk is. Zelf ben ik juist op zoek naar een stapje hoger en kijk ook naar iets in de richting van een mSR (zoals markjuhh ook aangeeft).
Heb je verder ervaring met vliegen sandorV? of helemaal niet, want oefenen met een simulator is altijd aan te raden.

wat adviseren jullie mij? Ik vlieg met vliegtuigen en heb hier anderhalf jaar ervaring mee, heb ook 2 jaar coaxial gevlogen. Zou ik kunnen gaan voor een blade mCP? of is dit nog een stapje te hoog?

wat zou in het geval van het laatste (géén mCP) de leukste keuze zijn?
- blade 120 rtf
- blade mSR x rtf
- align 100s rtf
- hobbyking HK190 (hierbij ben ik bereid om te accepteren dat de kwaliteit misschien minder is)
- solo pro 328

@ maxx: kan je op een sim met een cp vliegen? Zoja kies de mcpx, zonee neem de msr als tussenstap !

MCPX is prima te vliegen door mensen met geen tot weinig ervaring en waarschijnlijk nog crashbestendiger dan bijv een Lama (van het esky formaat).
Heeft alleen meer oefening nodig:)

Als je al 2 jaar lama vliegt dan is het 10,15 vluchten wennen aan het ding, en daarna hou je m stil..

Probeer in de sim eerder een 600 of 700 size. stuk makkelijker.... en zodra je dat stil kan hoveren steeds kleiner gaan.

Laatst bewerkt:
Back